Fibromyalgie maakt me radeloos :(

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Re: Fibromyalgie maakt me radeloos :(

Berichtdoor Priscilla© » zo feb 03, 2008 1:57 am

met alle respect...
maar dit is pure reclame.
een wonder dokter die niet bekent is bij alle reuma patienten en waar reumatologen niet mee in zee gaan.
Priscilla©
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor bijenkoningin » ma nov 17, 2008 10:52 am

Hoi Rixt
Het lukt mij niet een prive email naar je te sturen, zou je kontakt met me willen opnemen.
Het betreft de operatie bij dok Bauer.
Bij voorbaat dank
Mirjam Goudriaan
bijenkoningin
Nieuw lid

Reumavorm: fybro

Berichtdoor sas » ma nov 17, 2008 11:18 am

Als die dokter nou echt wonderen deed he, zou hij beter wat meer andere dokters opleiden zodat hij niet langer de enige is! in de alternatieve sector genoeg mensen die veel geld willen verdienen.

MAAR die man neemt de gevolgen weg en niet de oorzaak (als hij al iets doet) wat wil zeggen dat je binnen bepaalde tijd gewoon hetzelfde probleem gaat hebben.
mensen die beweren dat ze de enige in de wereld zijn;. dan zou er al een gans klokkenspel moeten rinkelen. `

En dan nog iets, ze weten nog steeds niet precies wat FM is , hoe het er komt en waar het vandaan komt, en plots zegt iemand het wel te weten.

Het is inderdaad zo dat je met accupuntuurpunten veel kunt. en daar werkt hij mee, niks meer. Er zijn behoorlijk wat dokters die met accupuntuurpunten werken dus hij is zeker niet de enige.
Vroeger dacht ik dat mijn beperkingen mijn grenzen waren.
sas
Lid

Berichtdoor Doctor » do nov 27, 2008 11:47 am

Graag wil ik hier enige opmerkingen plaatsen. Mijn vrouw is gisteren door Dr Bauer behandeld, en ik heb me daarom het afgelopen jaar wat in fibromyalgie verdiept. Ook heb ik enkele malen uitvoerig met Dr Bauer gesproken.

Ten eerste: Bauer is géén wonderdokter, zoals hier door een enkeling wordt gesuggereerd. Zijn ingreep is een variant van de behandeling van het carpale tunnel syndroom, bij velen van jullie vast wel bekend. In het kort: het carpale tunnel syndroom ontstaat door beknelling van de zenuw die van de pols naar de handpalm loopt. Dit kan resulteren in tintelingen in de vingers, krachteloosheid in de hand, maar ook in pijn die kan uitstralen tot aan de schouder. Dit komt omdat de beknelde zenuw deel is van een netwerk dat door de gehele arm loopt. De klachten worden verholpen door een operatie aan de hand waarbij de beknelde zenuw wordt vrijgemaakt. De klachten verdwijnen dan (en de zorgverzereraar betaalt de rekening).

De ingreep van Bauer is nagenoeg identiek. Alleen bevrijdt hij beknelde zenuwen rondom de enkels en de ellebogen. Dat is veel lastiger, omdat de zenuwen daar veel kleiner zijn, en je dus micro-chirurgie moet doen. Omdat de beknelde zenuw op een andere plek zit, zit de pijn ook ergens anders. Bij beklemming in de pols (carpale tunnel syndroom) komt de pijn tot aan je schouders, bij beklemming in de elleboog kan de pijn verder komen, tot aan het hoofd en de borst/rug. Bij beklemming in de enkel tot in het hele been en onderrug. Bij meerdere beklemmingen doet het hele lichaam pijn.

Bauer neemt dus wel degelijk de OORZAAK weg en niet de gevolgen, zoals hier beweerd werd. Verder is zijn behandeling een zeer logische variant van een gangbare en algemeen erkende ingreep. Alleen wat lastiger uit te voeren. Maar het is ZEKER geen alternatieve geneeskunde, en er is dan ook wel degelijk interesse van diverse prive-klinieken om de methode te leren en commercieel uit te buiten. Dat zoiets niet meteen gebeurt is logisch, daar moeten heel goede afspraken over gemaakt worden, en Bauer is integer en wil de patienten niet uitbuiten - wat de commerciele priveklinieken wel willen.

Bauer heeft inmiddels ruim 4000 patienten geopereerd, waarvan 2000 volledig pijnvrij waren na de behandeling, en 1600 enorme verlichting van de pijn ondervonden. Bij slechts 400 van hen werkte de methode niet. Dat zal Bauer je overigens eerlijk en precies vertellen voordat je de operatie ondergaat.

Mijn vrouw had overal in het lichaam aanhoudende pijn, werd eergisteren aan haar rechterbeen geopereerd, en na 1 dag al was de pijn aan de gehele rechterkant van het lichaam verdwenen. De linkerzijde was even pijnlijk als daarvoor. Van het voorjaar gaan we terug voor een volgende operatie.

Bauer is zijn tijd ver vooruit, en iedereen die hem publiekelijk voor "kwakzalver" uitmaakt, zonder zich wat eerst in de zaak te verdiepen, en met hem persoonlijk te praten, zou zich moeten schamen.

EH Haselhoff,
Eindhoven.
Doctor
Nieuw lid

Reumavorm: fibromyalgie

Berichtdoor Rixt » do nov 27, 2008 12:06 pm

hallo Doctor

Proficiat! En dit verhaal is simpelweg de waarheid. Dank voor je positieve reactie. Hopelijk haalt het anderen over de streep, in hun eigen belang.

Intussen vinden veel meer mensen de weg naar Baar. Bij onze actiegroep sluiten zich telkens weer opgetogen ex-patienten aan. De samenwerking met de groep in België neemt toe, er heeft zich nu ook een chirurg bijgevoegd, wiens vrouw met succes door dr. Bauer is geopereerd.

Een dringend verzoek: Wil iedereen, dus ook jij, die naar Baar is geweest of die van plan is te gaan, zich bij ons melden? De strijd voor erkenning en vergoeding door de verzekeraars gaat onverminderd door.Hoe meer getuigen, des te meer druk.

Je vrouw zal in het eerste jaar ongetwijfeld af en toe terugvallen krijgen, maar dat hebben ze je in Baar vast wel verteld. Dat is een normaal verschijnsel. De hersenen moeten wennen aan de afwezigheid van pijn.

Vriendelijke groeten,

Anneke.
Rixt
Nieuw lid

Berichtdoor tonymid » wo jul 25, 2012 8:51 pm

Ik ben het eens met de mensen die dr. Bauer ondersteunen ik geloof namelijk ook dat hij mensen kan helpen om ieder geval de pijn te verzachten.
Mijn echtgenote heeft ook fm wij zouden ook naar baar gaan voor een operatie maar vele opperen dat de hele operatie 2500 euro is nou ik kan u verzekeren dat dit niet zo is
in totaal bent u voor 1 operatie, voor gesprek en vernieuwing van verband (1Maal) 5000 euro kwijt dus ik weet niet waar de meeste mensen het over hebben dat het 2500 euro is want als dit zo zou zijn had ik allang daar geweest met mijn vrouw maar wij kunnen geen 5000 euro ophoesten en ik denk de helaas de meeste mensen niet

mijn vrouw heeft enorme pijnen bijna elke dag weer soms een dag minder maar elke dag is het toch wel raak .
A.Middelkoop
tonymid
Nieuw lid

Reumavorm: fm

Berichtdoor Lavender » wo jul 25, 2012 10:35 pm

Dit is een oud topic meneer Middelkoop, die u hier omhooghaalt. De inflatie heeft ook bij dr. Bauer vast ernstig toegeslagen. En ik hoop dat we nu niet weer allemaal Bauer evangalisten gaan aantrekken, alsjeblieft niet zeg!
If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Reumavorm: R.A. & Fibro

Berichtdoor tonymid » do aug 23, 2012 3:51 pm

Waar heeft u het nu over inflatie dat is geen inflatie dat is 100% verhoging inflatie is 3 ,4,5,ale 12 % maar geen 100 %dus wat u oppert is niet zo
relevant
tonymid
Nieuw lid

Reumavorm: fm

Berichtdoor Lavender » do aug 23, 2012 6:55 pm

Nee, jouw reactie is dat wel :roll: :lol:
If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Reumavorm: R.A. & Fibro

Berichtdoor Henk » vr aug 24, 2012 4:29 am

Ennuh... achter deze draad zette Martijn niet voor niets een dikke punt...
viewtopic.php?f=11&t=3714&hilit=Bauer
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor marielleversluis » di okt 30, 2012 11:23 pm

Lieve mensen,

Zijn jullie ervan op de hoogte dat Fibromyalgie gewoon een verzamelnaam is voor "Ik weet niet wat je mankeert"...?
Ik herken de symptomen die jij hebt omdat ik dat zelf ook heb meegemaakt. Ook bij mij werd de diagnose Fibromyalgie gesteld, je hebt er alleen helemaal niks aan.

Niks wordt extra vergoed, niks wordt erkend en mensen zien niks aan je dus denken dat je je aanstelt en gewoon oververmoeid bent of zelfs gewoon lui.

Ik vertel jullie dit omdat ik bij een heel ander standpunt terecht ben gekomen en nu op de goede weg voor genezing...
Ik zou Fibromyalgie hebben samen met Pfeiffer en een Chronisch vermoeidheidssyndroom. Wat moet je ermee... wat kan je ermee? NIKS

Toen kwam mijn moeder met de herinnering dat ik zo'n 10 jaar geleden gebeten was door een teek !!!!
Na heel veel onderzoek op het internet en zeuren bij mijn huisarts voor onderzoeken was ik nog nergens. Ik kreeg negatieve testuitslagen en de huisarts kon me niet meer helpen.
Dus... nog meer op internet zoeken want alle symptomen kwamen overeen. Na 3 jaar van het kastje naar de muur te zijn gestuurd en als proefkonijn voor weet ik hoeveel medicijnen te zijn geweest kwam ik op internet Het Lyme ziekenhuis in Apeldoorn tegen. Ik had veel hoop en ben er naartoe gegaan. Ik kreeg verschillende behandelingen en onderzoeken, zelfs een ruggenprik om hersenvocht te controleren... Alles negatief. Maar... ik was ervan overtuigt dat het Lyme was, toen ben ik naar een alternatieve geneeskunde arts in Utrecht gegaan. Deze wist na 3 vragen dat ik Lyme had en dat het al door heel mijn lichaam zat omdat het er al zolang in zat. Helaas duurde zijn medicatie methode erg lang en sloeg het bij mij aan met heel veel hoofdpijn.

Uiteindelijk ben ik via een kennis van een kennis van mijn moeder bij een arts in Arnhem terecht gekomen, ook een alternatieve geneeskunde arts. Daar ben ik naartoe gegaan en hij heeft de Vega-test bij mij uitgevoerd. Je voelt hier niks van en hij zag direct het resultaat... Ik had de ziekte van Lyme. Ik had hem niet verteld van mijn Pfeiffer en Chronische vermoeidheid maar dat haalde hij zonder moeite naar boven. Eindelijk een arts die weet wat hij doet !!!

In Februari 2012 ben ik bij hem aan een kuur begonnen en ik ben nu Lyme vrij. Het duurt nog even voor ik alles weer kan maar dat is logisch. Ik had zonder behandeling al snel in een rolstoel terecht gekomen omdat hij ook kan zien hoe erg je het te pakken hebt.

Mijn doel nu is mensen helpen die niet weten wat ze hebben, die niet weten wat ze nog kunnen doen, of waar ze heen moeten.
Deze arts is heel lief en werkt niet alleen aan de ziekte van Lyme. Hij kent ook "fibromyalgie" en heel veel andere kwalen en ziektes.

Doe jezelf een plezier... HELP JEZELF, en kijk op zijn website, vergelijk de symptomen bij verschillende ziektebeelden en ga is bij hem langs. Ik weet 1000 % zeker dat hij jou en ieder ander kan helpen !!!!

Zijn site kan je makkelijk op google vinden als je Cor Roovers Arnhem intikt. zo niet... http://www.balans-arnhem.nl/index.php?o ... &Itemid=66

Heeft u verder nog vragen, mail mij dan gerust. Ik vrees dat ik op teveel sites actief ben met mensen helpen de juiste arts te vinden om op deze website terug te komen dus mail naar candela4life@hotmail.com. Vraag gerust raak want niemand verdient het ziek te zijn of erge pijn te hebben.

Ik hoop dat het jullie lukt en wens jullie heel veel sterkte toe !
marielleversluis
Nieuw lid

Reumavorm: lyme

Vorige

Keer terug naar Fibromyalgie