Gevoelige pijnlijke huid

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

gevoelige pijnlijke huid

Berichtdoor noor » wo okt 03, 2007 10:56 pm

hallo allemaal wie heeft er net als ik een hele gevoelige huid, als iemand zachtjes over mijn huid strijkt doet het gewoon zeer. ik vind het prettiger als iemand gewoon over mijn arm wrijft dan doet het toch minder zeer. ik vind dat heel raar. dit heb ik over mijn hele lichaam. wie herkend dit en is dit echt een fybro tik of iets anders.

:roll: groetjes noortje
noor
Nieuw lid

Berichtdoor MiSsy_LiCiouSs » do okt 04, 2007 8:28 am

Heee Noortje,

Dit klinkt me erg bekend in de oren!
Als ik heel erge last heb van de reuma (ziekte van still) doet mn huis ook pijn. Aanrakingen en het dragen van kleding of het voelen van bijvoorbeeld een dekbed op mijn huid is dan erg vervelend.

X Daphne.
MiSsy_LiCiouSs
Lid

Berichtdoor Janneke » do okt 04, 2007 9:25 am

Niet over mijn hele huid/lichaam. Ik heb wel eens plotseling een hele rode vlek op mijn gezicht/kaak die dan heel pijnlijk is. Ook is het dan net of het bot dat eronder ligt ook nog zeer doet. Dat duurt een dag of 2-3 en dan is het weer weg voor langere tijd. Heel vreemd.
Liefs Janneke
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor..
Janneke
Lid

Berichtdoor MiSsy_LiCiouSs » do okt 04, 2007 9:55 am

Heee Janneke,

Die rode vlek klinkt me nog bekender in de oren!
Ik had dit jaren geleden al, de vlek werd roder en dikker en verdween dan inderdaad na een tijdje weer. Meestal kwam de vlek opzetten als ik heel erg moe was of me gewoonweg niet lekker voelde.
Sinds enkele maanden heb ik inplaats van 1 vlek, 4 vlekken, deze trekken ook niet meer weg.
Ik lees heel vaak dat er reumapatiënten zijn die het kaakgewricht ontstoken hebben maar heb niet het idee dat dit bij mij ook zo is. Ik denk inderdaad meer aan het kaakbot.
Wat zegt jou reumatoloog hiervan? En wat doe je hiertegen?

X Daphne.
MiSsy_LiCiouSs
Lid

Berichtdoor Janneke » do okt 04, 2007 1:42 pm

MiSsy_LiCiouSs schreef:Heee Janneke,

Die rode vlek klinkt me nog bekender in de oren!
Ik had dit jaren geleden al, de vlek werd roder en dikker en verdween dan inderdaad na een tijdje weer. Meestal kwam de vlek opzetten als ik heel erg moe was of me gewoonweg niet lekker voelde.
Sinds enkele maanden heb ik inplaats van 1 vlek, 4 vlekken, deze trekken ook niet meer weg.
Ik lees heel vaak dat er reumapatiënten zijn die het kaakgewricht ontstoken hebben maar heb niet het idee dat dit bij mij ook zo is. Ik denk inderdaad meer aan het kaakbot.
Wat zegt jou reumatoloog hiervan? En wat doe je hiertegen?

X Daphne.

Hoi Daphne,

dus ik kan nog meer verwachten??
Die rode gloeiende vlek zit dan onder mijn r. oog zeg maar.
Het is meer het jukbeen dat ik dan voel.
Mijn reumatoloog weet dit niet...ik heb het hem (nog) niet gezegd.
En wat doe ik eraan? Gewoon maar wachten tot het weer verdwijnt...
En jij? Heb jij hier iets voor of tegen?
groetjes Janneke
Liefs Janneke
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor..
Janneke
Lid

Berichtdoor MiSsy_LiCiouSs » do okt 04, 2007 3:12 pm

Hee Janneke,

Jah precies, bij mij zit het ook op die plek.
Mijn reumatoloog dacht eerst dat het kwam door een bijholteontstekeing en heeft daarom rontgenfoto's laten maken, maar zoals ik al dacht was dit het geval niet.
Ik moet de 22ste weer terug en zal het dan weer ter sprake bregen, ben benieued maar denk toch dat er niets aan te doen is.
Ik zou het in ieder geval bij je eerstvolgende bezoek ook even melden.

Ik heb alleen eens soort foundation bij douglas gehaald die ik op de vlekjes kan smeren zodat ze minder zichtbaar zijn maar verder kan ik er ook niks voor/tegen doen.
Vooral snachts heb ik er last van, want op mijn wangen liggen doet dan zo'n piin.

Mag ik vragen welke vorm van reuma je hebt? Ow ik zie het nou, heb niet goed gelezen... Artrose, Fibromyalgie...
Want heb dit eigenlijk nog nooit eerder gehoord (wel ontstoken kaakgewricht).

Gr. Daphne.
MiSsy_LiCiouSs
Lid

fibromyalgie

Berichtdoor jokebruis » vr okt 05, 2007 7:36 pm

hoi,

Ik heb ook al geruime tijd rode zwellingen in mijn gezicht,niet constant wel vaak.Het loopt over mijn neus en ook wat op mijn voorhoofd,het zet ook flink op en is erg branderig lijkt wel of verbrand ben door de zon.En heb heel veel schilferige rode vlekjes in mijn nek en bij de haargrens en achter mn oren en onder de borsten.De reumatologe deed dinsdag niet meteen een diagnose geven,ben wel geprikt op sle en nog een erfelijke ziekte,de naam ontglipt me.Over twee weken moet ik naar de dermatoloog,en dan krijg ik de uitslag van de bloedonderzoeken.vervelend he die huidproblemen....

jen
Met z'n allen in het RA schuitje,soms is de zee mooi en kalm en soms denk je dat je verdrinken gaat
jokebruis
Lid

Reumavorm: RA,Artrose

Berichtdoor humptiedumptie » do okt 25, 2007 10:21 pm

Hoi Noor,

Pijnlijke huid, breek me het mondje niet open :wink:
Kan niet meepraten over de rode pijnlijke plekken maar wel over die gevoelige huid. Het dragen van beugel bh's heeft mij al meerdere beurseplekken opgeleverd en dan niet te spreken over sokken over een broekband! Ik was altijd best wel een stoere en kon wel tegen een por in de zij of een goedbedoelende tik tegen mijn arm, maar als nu in mijn zij geprikt wordt bij wijze van een geintje heb ik het idee dat iemand dwars door mijn huid heenprikt :cry:
ik hou er niets aan over behalve even een rode plek en daarna een heeel lang beurs gevoel. gelukkig speelt dit niet alle dagen de hoofdrol :D
tegen mij is verteld dat het vaak voorkomt bij fibromyalgie patienten

Doegie
**** Haal uit elke dag wat er uit te halen valt ****
humptiedumptie
Lid

Berichtdoor MiSsy_LiCiouSs » do okt 25, 2007 10:26 pm

Heb er snachts ook vaak last van. Dan kan ik gewoon geen pyjama of deken op mijn huid voelen...
AfbeeldingLºVe Me FºR WHªT I ªM...DºN’T HªTe Me FºR WhaT i’M NºT Afbeelding
MiSsy_LiCiouSs
Lid

Keer terug naar Fibromyalgie