Zorgverzekering: wat is slim?

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Zorgverzekering: wat is slim?

Berichtdoor Karinnn » ma jan 14, 2008 4:53 pm

Er is bij mij afgelopen vrijdag fibromyalgie vastgesteld, en natuurlijk gaat er vanalles door je hoofd spoken.
Maar bijvoorbeeld ook, is het slim om over te stappen qua zorgverzekering? Kan nog tot eind van de maand volgens mij...
Ik heb een vrij uitgebreid pakket (CZ top), maar geen volledige dekking voor fysio (max 1000 euro per jaar, zo'n 30 behandelingen), en ook bv 80% vergoeding psycholoog tot 920 euro per jaar (consult kost zo'n 75 euro, dus zo'n 15 consulten waarvan ik 15 euro per consult zelf moet betalen)

Deze 2 genoemden lijken me zelf vrij belangrijk. Fysio (of manuele therapie) heb ik altijd al veel gehad. En een psycholoog verwacht ik ook wel nodig te gaan hebben om alles een beetje op de rit te krijgen.

Eén pakket uitgebreider (CZ Excellent) kost me ruim 40 euro per maand meer, maar dan heb ik wel onbeperkt fysio en onbeperkt psycholoog.

Heeft iemand nog meer tips waar je op zou kunnen letten wat betreft zorgverzekering als je fibromyalgie hebt?
Ik vind het lastig. 40 euro per maand is veel, maar als ik wel meer dan 30 keer fysio ga krijgen, en meer dan 15 keer naar de psycholoog (waarvan ik bij mijn huidige pakket dus al 15 euro per keer zelf moet betalen) loont het wel weer snel...
Of kan je al die extra kosten toch 'gewoon' van de belasting aftrekken aan het eind van het jaar?
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
Karinnn
Nieuw lid

Berichtdoor manja » ma jan 14, 2008 11:07 pm

Ik kan je wat betreft fibro en fysio niet helpen, zelf heb ik ra en vanuit de basisverzekering worden bij een aantal chronische ziekten waaronder ra onbeperkt fysio vergoed. Let wel, ik heb het niet over de aanvullende verzekering.
Afbeelding
manja
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Karinnn » ma jan 14, 2008 11:11 pm

Van een vriendin, die via haar werk veel in aanraking komt met chronisch zieken, begreep ik dat fibromyalgie nog steeds niet 'echt erkend' is, in ieder geval wat betreft vergoedingen en aanpassingen voor mensen met deze ziekte.
Dus wat dat betreft zijn we mooi de ***.... geloof ik.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
Karinnn
Nieuw lid

Re: Zorgverzekering: wat is slim?

Berichtdoor Noekie » vr jun 27, 2008 10:12 pm

Beetje late reactie. Volgens mij heb je met fibro wel een chronische indicatie en krijg je dus onbeperkt fysio. De eerste 10 keer uit de aanvulling en daarna valt het onder de basisverzekering, geloof ik. Vraag het anders eens na aan de fysio of reumatoloog wellicht kunnen zij wat voor je betekenen, de verzekering zelf zal zoals gebruikelijk weer lekker vaag zijn :evil: . Weet wel dat als je eenmaal iets mankeert je niet zo makkelijk meer kan overstappen. Basis krijg je overal wel maar aanvullend word dan een probleem...
misschien is mijn reactie nu wel overbodig maar ik wilde het toch even zeggen.
Noekie
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

Keer terug naar Fibromyalgie