Lieve Lady
Inderdaad kom ik ook op de Rcp, waar ik van schrik is dat je slechte ervaringen hebt met chatten. Ik chat ook, op msn en op het reumadorp. Als je nieuw binnenkomt vraagt men meestal om je even voor te stellen maar je vertelt alleen wat je wilt en verder niks hoor. Als ik me voorstel zeg ik, ik ben Manja, 51 jaar, RA, heb een zoon. Soms vertel ik dat ik uit Rotterdam kom, is een grote stad dus niks nodig om daar geheimzinnig over te doen. Verder gewoon gezellig mee kletsen, soms over reuma, soms gewoon gein maken, maakt niets uit.
Ik hoop dat je eens weer durft te chatten. Heb je wel msn? Daar chat je alleen met mensen die je zelf wilt toevoegen dus dat zou misschien iets voor je zijn.
Ik heb mijn paniekstoornis onder controle dankzij mijn medicijnen. Ik durfde toentertijd nauwelijks het openbaar vervoer in, in een winkel was ik bang een aanval te krijgen, enz enz. Ook ik ben in de geestelijke gezondheidszorg beland maar merkte al heel snel dat dat niks voor mij is, toen ben ik daar mee gestopt en realiseerde me ook dat ik dus nu zelf verder moest.
Na mijn zwangerschap zag ik een programma over paniekstoornissen op tv, en een van de dingen die mij opviel was dat de vrouwen geen last hadden gehad tijdens de zwangerschap. Dat had ik namelijk hetzelfde ervaren.
Ze gebruikten het (toen vrij nieuwe) medicijn Anafranil en ik ben naar mijn huisarts gestapt en heb dat ook gekregen. Ik ben nu meer als 14 jaar verder en ik functioneer allang weer, ik kan zonder angst een lange tijd in de auto zijn, winkels, straat, geen probleem meer. Na het beginnen met die medicijnen merkte ik dat ook mijn humeur beter werd, dit was al na een paar dagen te merken.
Mijn huisarts vergeleek mijn medicijngebruik met mensen met hoge bloeddruk, als die stoppen met hun pillen komt de hoge bloeddruk weer terug en zo werkt het bij een paniekstoornis ook. Zoals ik eerder zei heb ik wel een enkele keer een kleine angstaanval/gevoel maar ik raak er niet meer van in paniek.
Ook dit is een heel verhaal geworden, je mag me ook mailen als je nog wat wilt weten hoor, mijn email is
manjameijer@wanadoo.nlgroetjes van Manja