Dagelijks leven

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Berichtdoor Ladyhug » zo sep 25, 2005 2:07 pm

:rolleyes: Zondag vandaag.

Zolang de lucht droog was ging het stukken beter, nu wordt de lucht steeds vochtiger wat betekend stijfer met opstaan, meer pijn overdag.
Mijn pezen zijn helemaal gevoelig.
Ik weet dus nu al hoe me dag zal verlopen.
Knuffel van ladyhug
Ladyhug
Lid

Berichtdoor Eigenwijs » zo sep 25, 2005 4:59 pm

Vervelend is dat Ladyhug. Ik heb op het moment ook behoorlijk last van mijn gewichten. (Ik heb bechterew en geen fm)
Het slechte weer komt er weer aan al moet ik zeggen dat afgelopen zomer ook geen feestje was... :blink:
Eigenwijs
Site Admin

Berichtdoor Ladyhug » ma sep 26, 2005 8:48 am

hoi eigenwijs!

Pff ja ik ook de donkeredagen komen er weer aan lijd namelijk al jaren aan manische angststoornissen jak en de herfst is altijd ergste.
haha van mij mogen ze deze getijde overslaan.
Vandaag maandag gaat nog slechter mijn hand wil nu al helemaal niet meer.
Heb een ganglion in mijn pols die verschuift steeds nu zit hij midde nin mijn pols waar hij drukt op mijn zenuwen. Heeft iemand van jullie wel es een gehad??
Knuffel van Ladyhug.
Ladyhug
Lid

Berichtdoor Eigenwijs » ma sep 26, 2005 12:21 pm

Daar kan ik je niet mee helpen, daarvoor zijn bechterew en fm denk ik toch te verschillend... ik weet niet eens wat een ganglion is... :unsure:
Eigenwijs
Site Admin

Berichtdoor Ladyhug » ma sep 26, 2005 1:59 pm

Ik zal je even uitleggen haha iedereen kan die dingen krijgen of je nu chronisch ziek bent of niet.
Ganglion is een gele gelei achtige substantie wat in gekapseld is.
Soms kan hij worden "uitgezogen" of door operatie eruit gehaald worden dat wordt meestal alleen gedaan als de ganglion hard word gelei begint dan uit te drogen.
De mijne is zacht kan niet worden uitgezogen ik moet dan wachten tot hij op een goede plek zit waar ik hem kan " wegdrukken" doormiddel van twee soorten drukverband. Als ik geluk heb knapt hij open en is ie weg.
Ganglion komen meestal terug.
De gele substantie komt uit pezen en gewrichten.
En je kunt ze door je hele lichaam heen krijgen.
Voel me soms al ee nhalve dokter zoveel troep als je meemaakt door de jaren heen, zelf doe ik al tractie en frictie. Trekken en duwen dus hihih.
Zo weet ik dat men een nieuwe naam zoekt voor tendinitis als men geen ontsteking heeft maar toch chronische pijn aan pezen heeft men denkt aan de naam tendinautus.
hoezo ik ben een medische woordenboek hahahahaha.
Maar zo kom je wel te weten over verschillende soorten ziektebeelden.
En niet alleen die die men zelf heeft daarom vind ik het zo fijn op forum. Zoals je wel gemerkt heb ben ik erg vaak op deze forum al net als me anderen.
groetjes lady
Ladyhug
Lid

Berichtdoor Eigenwijs » ma sep 26, 2005 2:40 pm

Bedankt voor de uitleg! :D

Klinkt pijnlijk... :(
Eigenwijs
Site Admin

Berichtdoor manja » di sep 27, 2005 7:35 pm

Hallo Lady

Slik je nog iets specifieks voor je manische angsten?
Ik heb namelijk een paniekstoornis (gehad) en moet nu al jaren hier medicijnen voor slikken. Ik mag er niet mee stoppen anders komt het weer terug. Het schijnt te komen door een serotoninetekort in je hersenen.
Ik gebruik 1x per dag 2 tbl Clomipramine oftewel Anafranil.
Hiermee is het prima onder controle al heb ik bij spanningen weleens een lichte angstaanval maar daar kan ik nu goed mee omgaan.

groten van Manja
Afbeelding
manja
Lid

Reumavorm: ra

Berichtdoor Ladyhug » di sep 27, 2005 7:49 pm

Hallo Manja!

Ja ik slik seroxat lekkere dikmaker en helpen ach ik zou het eigenlijk niet weten ik heb chronische angststoornissen alles maar dan ook alles is een erg groot drempel voor mij of het nu iets leuks is of niet.
Paniek stoornis en pleinvrees zit ook in mijn pakket ben jij er nu helemaal van af dan??
Ik met mijn zooi mocht naar de geestelijke gezondheids zorg dat is erg vermoeiend. Nu moet ik alles van mij aftypen want schrijven kan ik erg moeilijk.
Daar ben ik nu dus mee begonnen pffffffff makkelijk is het niet.
Oke mijn com is open iedereen kan meelezen en ik krijg ook vaak mailtjes van mensen maar medelijdenmailtje nou sorry maar daar kan ik zonder meeleven mag iedereen maar medelijden mogen ze houden.
via rcp zit jij geloof ik ook bij of moet andere manja zijn??
Kwam ik op reumadorp chatten tjaa durf ik niet dan moet ik te veel over mijzelf vertellen.
Heb geen leuke tijd gehad met chatten dus ik heb me voorgenomen niet meer te chattten. Daarom ben ik nu bij erg veel forums en eigenlijk bevalt mij dat erg goed.
Alles blijft prive wat je niet wilt vertellen vertel je niet.
Vriendschap maak ik ook daardoor moeilijk het maakt je echt kapot.
Mag ik je vragen of jij wel veel chat??
En hoe jij dat ervaart??
Poeh weer ee nheel verhaal sorry meid ik heb een zaag en blijf soms lang doorzagen.
Ik zit ook altijd te hyperen als ik iets moet typen.
Knuffel van ladyhug.
Ladyhug
Lid

Berichtdoor manja » di sep 27, 2005 8:49 pm

Lieve Lady

Inderdaad kom ik ook op de Rcp, waar ik van schrik is dat je slechte ervaringen hebt met chatten. Ik chat ook, op msn en op het reumadorp. Als je nieuw binnenkomt vraagt men meestal om je even voor te stellen maar je vertelt alleen wat je wilt en verder niks hoor. Als ik me voorstel zeg ik, ik ben Manja, 51 jaar, RA, heb een zoon. Soms vertel ik dat ik uit Rotterdam kom, is een grote stad dus niks nodig om daar geheimzinnig over te doen. Verder gewoon gezellig mee kletsen, soms over reuma, soms gewoon gein maken, maakt niets uit.
Ik hoop dat je eens weer durft te chatten. Heb je wel msn? Daar chat je alleen met mensen die je zelf wilt toevoegen dus dat zou misschien iets voor je zijn.
Ik heb mijn paniekstoornis onder controle dankzij mijn medicijnen. Ik durfde toentertijd nauwelijks het openbaar vervoer in, in een winkel was ik bang een aanval te krijgen, enz enz. Ook ik ben in de geestelijke gezondheidszorg beland maar merkte al heel snel dat dat niks voor mij is, toen ben ik daar mee gestopt en realiseerde me ook dat ik dus nu zelf verder moest.
Na mijn zwangerschap zag ik een programma over paniekstoornissen op tv, en een van de dingen die mij opviel was dat de vrouwen geen last hadden gehad tijdens de zwangerschap. Dat had ik namelijk hetzelfde ervaren.
Ze gebruikten het (toen vrij nieuwe) medicijn Anafranil en ik ben naar mijn huisarts gestapt en heb dat ook gekregen. Ik ben nu meer als 14 jaar verder en ik functioneer allang weer, ik kan zonder angst een lange tijd in de auto zijn, winkels, straat, geen probleem meer. Na het beginnen met die medicijnen merkte ik dat ook mijn humeur beter werd, dit was al na een paar dagen te merken.
Mijn huisarts vergeleek mijn medicijngebruik met mensen met hoge bloeddruk, als die stoppen met hun pillen komt de hoge bloeddruk weer terug en zo werkt het bij een paniekstoornis ook. Zoals ik eerder zei heb ik wel een enkele keer een kleine angstaanval/gevoel maar ik raak er niet meer van in paniek.
Ook dit is een heel verhaal geworden, je mag me ook mailen als je nog wat wilt weten hoor, mijn email is manjameijer@wanadoo.nl

groetjes van Manja
Afbeelding
manja
Lid

Berichtdoor Ladyhug » wo sep 28, 2005 9:07 am

Lieve Manja!

Bedankt voor je openheid sorry dat ik je die neit terug kan geven nog.
Ja ook ik heb msn met een tegelijk kletsen kan ik nog net ik heb er geloof ik nu 4 mensen in staan.
kijk ik heb slechte ervaring gehad dus wie weet en komt chatten weer terug.
Ik heb dus ook geleerd nu eerst mijn sores te vertellen dan kan men of weg blijven bij mij of niet maar als ik dat later pas zeg blijven ze toch weg daarom ben ik ook bang en onzeker geworden ze leren je te goed kennen en laten je vallen als een baksteen. En dat doet pijn want ik kan het niet helpen ik heb nu eenmaal minimaal twee keer per dag stemmingswisselingen en ben op de harde manier erachter gekomen dat niet iedereen daarmee om kan gaan of niet wil.
Ik heb ook paar vriendschappen die behouden zijn gebleven denk dat jij ze wel kent want ze komen al jaren op het reumadorp, ik ken ze dan via forums of msn groepen.
Ze zijn ook lid van mijn com wat niet hoeft want die is open voor iedereen.
Ik zet onderaan mijn link dan kan men lezen hoe en wat ik ben. Verder praat ik nooit met anderen over mijn gemaakte vriendschappen, de een kan met de ander niks en ik heb ze stuk voor stuk lief zijn me erg dierbaar geworden in korte tijd.
Als je dan nog op msn wilt met mij best maar dan moet jij mij toevoegen leer me eerst maar es kennen.
Sorry dat ik achterdochtig ben maar dat wordt je wel.
En manja je zult wel dingen herkennen in mijn verhaal, die is nog niet af ik kan niet alle dagen de rotzooi weer meemaken dus doe ik in etappes. En via mijn dagboek merk je wel hoe veel verschil er in mijn typwerk zit.
Liefs en knuffels Ladyhug.
Ladyhug
Lid

Berichtdoor manja » wo sep 28, 2005 12:14 pm

Lieve Lady, ik vind je al aardig open naar mij toe, ik neem mijn petje voor je af.

groetjes, Manja
Afbeelding
manja
Lid

Berichtdoor manja » do sep 29, 2005 12:03 am

Lady

Ik ben er nu achter wie je bent, had wel eerlijker geweest als je dat gezegd had ipv mij mijn hele verhaal te laten doen.
Afbeelding
manja
Lid

Berichtdoor Ladyhug » do sep 29, 2005 11:03 am

Sorry manja maar je leest bovenin verder waarom ik dat niet doe en gedaan heb nergens doe ik dat.
Ik sta nu gewoon overal bekend met ladyhug en wil dat zo houden.
En ja ik wist ook wel dat je mij zou herkennen waarom denk je dat ik je mijn link heb gegeven??
En ik weet niet zoveel meer van toen de tijd, ik ben namelijk veel kwijt.
Ook wist ik niet eens dat je ook die vrees had.
Ik wil geen sores, dus als je liever hebt dat ik hier wegblijf is een woord genoeg heb genoeg meegemaakt op digitaal gebied.
Dus daar kan ik best zonder.
Dus als jij zegt liever dat je vertekt ben ik weg meid.
Laat me weten hoe je erover denkt.
Ladyhug
Ladyhug
Lid

Berichtdoor Martijn » do sep 29, 2005 4:34 pm

Ik geloof dat ik begrijp waar op gedoeld wordt. Laten we het op dit forum anders doen, het is nog vers en nog nieuw!
We proberen ieders wensen in te willigen, en laten we alsjeblieft vooruitkijken!
Groetjes, Martijn
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Berichtdoor manja » do sep 29, 2005 4:35 pm

mee eens Martijn
Afbeelding
manja
Lid

Volgende

Keer terug naar Fibromyalgie