Herkennen jullie dit?

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Herkennen jullie dit?

Berichtdoor Bartje » do jun 04, 2009 8:07 pm

Hallo!

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik waarschijnlijk FM heb . Er is nog wat bloed afgenomen en daar hing het geloof ik nog vanaf..
Iemand trouwens enig idee waar een reumatoloog standaard op test? Er is al op bloedbezinking getest door de huisarts.

Maar goed..nu ik misschien FM heb, ga ik me ineens bij bepaalde klachten afvragen of dat ook bij FM hoort. Eigenlijk best irritant, maar ik kan er niks aan doen :oops:

Nu heb ik dus sinds een tijdje een gevoelig plekje in mijn nek. Je ziet niks, het is niet echt spierpijn, meer soort pijn van de huid. Het lijkt alsof er constant iets langs schuurt en dat is dus eigenlijk helemaal niet zo. Als ik het aanraak is het ook erg gevoelig en er is niks te zien. Heel vervelend... soms is het weg en soms zit het er weer. Ik heb ook wisselend last van spieren aan alleen de linkerkant van mijn nek (waar ook dat gekke plekje zit)
Herkennen jullie dit? (misschien op een andere plek)
Ik ben erg benieuwd, want het maakt me best onzeker...

Groetjes van Bartje
Bartje
Nieuw lid

Reumavorm: FM

Re: Herkennen jullie dit?

Berichtdoor Sefi » za jun 06, 2009 7:15 pm

hoi Bartje,
Mijn eerste vraag is: heb je fysiotherapie? Zo nee, is het al lang geleden dat je dit gehad hebt?
Een gevoelige huid is vaak een reaktie op dat je 'vast zit'.
Massage van fysio is er als eerste op gericht om de huid los te maken om de doorbloeding weer te stimuleren.
Zoals je de klacht omschrijft lijkt het erop dat je nek en/of schoudergebied vast zit.
Groetjes,
Sefi
Sefi
Lid

Reumavorm: Artrose HMS FM

Berichtdoor Bartje » za jun 06, 2009 7:19 pm

Bedankt voor je reactie! Ik heb geen fysio nee...
De reumatoloog gaf aan dat ik wel een revalidatieprogramma mocht gaan volgen, maar de wachtlijst daarvoor is een half jaar :?
Misschien in de tussentijd toch maar eens langs een fysio gaan.
Bartje
Nieuw lid

Reumavorm: FM

Berichtdoor luci » vr jun 19, 2009 7:09 pm

Dit is heel herkenbaar.Je bindweefsel zit dan vast.Ik loop nu al 6 jaar bij een fysiotherapeut.
Hij doet mijn rug nek en mijn heupen.Voor ik bij hem liep moest ik in een rolstoel en kon ook bijna geen trappen lopen en nu kan ik veel meer.
luci
Nieuw lid

Reumavorm: fibromyalgie

Berichtdoor Lotte » di dec 22, 2009 12:06 pm

Ik heb benen die ontzettend jeuken.Je ziet heel vaag wat rode spikkeltjes.Ik ga er dan maar met een gloeiend hete douche overheen.Dan trekt het later weer wat weg.Het is er altijd in de avond en 's ochtends.Heel erg lastig!Ik weet ook niet of het nou met de fibro te maken heeft of niet?

Groetjes,
Charlotte
Lotte
Nieuw lid

Reumavorm: fibromyalgie

Keer terug naar Fibromyalgie