Ik verlang weer na me oude leven na me oude ik

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

ik verlang weer na me oude leven na me oude ik

Berichtdoor tineke65 » do jul 23, 2009 9:41 am

hoi
ik ben het zo zat
wat zou ik graag weer normaal s`morgens van bed willen springen en dan kleren aan doen en weg wezen maar ja dat gaat dus niet ben twee uur bezig om aan loop te komen
ik kan nooit gelijk met de honden lopen of even lekker gelijk even onder de douchs
elke dag het zelfde me man kijk me vaak aan zo van mens doe iets ga mee maar zou ik dat doen kom ik niet meer thuis doe ik niks anders dan huilen van de pijn als ik vakantie heb ja dan moet ik met de honden s`morgen lopen thuis gooi je de achter deur open maar dat kan op een camping dus niet ik kom kapot weer terug en dan heb ik de hele dag meer pijn als ik nu rustig aan bij kom gaat zo`n dag veel beter
nu kan ik wel me man er op uit sturen om met de honden te lopen maar ja het hij heeft ook vakantie toch
maar ik zou zo graag weer aktief willen zijn s`morgens 4jaar geleden was er nog niks mis met me kon alles deed alles
niks was te zwaar
en nu
ik verlang weer na me oude leven na me oude ik
groet tineke
tineke65
Lid

Reumavorm: fm51kysio

Re: ik verlang weer na me oude leven na me oude ik

Berichtdoor len@ » do jul 23, 2009 12:49 pm

Hoe herkenbaar.
Ik heb zon anderhalf jaar *last* van mezelf.
Tegenwoordig gaat niets meer zonder pijn.
Het begint te wennen nu, nou ja eigenlijk niet maar ja..
Je moet je aanpassen of je wil of niet, reuma heb je niet alleen dat heb je samen.
Mijn echtgenoot begint het nu in te zien dat alles me niet mee zo lukt.

Ook ik heb 2 honden de ene keer gaat het beter dan de andere keer.
Heb voor de spaniel een u leader in gebruik en heb voor de JRT er 1 besteld dan trekken ze minder.
Je man heeft vakantie zeg je.. honden uitlaten is toch niet zoiets als stofzuigen?
Honden hebben doe je samen vind ik.
Dat lukt hier ook niet altijd maar als ik het vraag lukt het wel.
Ik ben thuis en echtgenoot werkt,dus logisch dat ik meer met de honden doe en als ik het niet kan doet hij het.
Zit je altijd op dezelfde camping? Tent ,caravan?
Zoniet zou ik zeggen als je op vakantie wil ga ik een bungalow?
Dat is voor jou makkelijker te doen?

Soms ben ik ook boos op mezelf maar ja het is niet anders.
Ondanks alles probeer het jezelf makkelijk te maken.
Ook bij mijn echtgenoot duurde het even eer het reumakwartje viel...
Leny
len@
Lid

Reumavorm: R.A.

Berichtdoor tineke65 » do jul 23, 2009 8:48 pm

hoi leny
het is ook niet dat hij het erg vind om de honden uit te laten s`morgens maar ik heb zo iets hij mag ook wel een keer uit slapen Wij zitten op een vaste plek op de camping dat is voor ons al makkelijk hoe ik niet alles in pakken als we vertrekken de wagen blijft gewoon staan ik heb er nog altijd moeite mee dat ik veel dingen niet kan doen ik wil zo graag dat zit er zo in bij me zins april zit ik op een werkplaats ik had nooit gedacht dat ik weer kon werken het is zittent werk vaak inpak mag zelf bepalen of ik even pause neem als ik samen moet werken zeg ik ook even stoppen ik moet even lopen of water halen we doen het rustig aan ligt er ook aan met wie ik werk èèn colega is niet erg actief een andere wel en soms heeft hij iemand bij heb die ook niet zo actief is dan dan kijkt hij mij even aan en dan zeg ik vaak teggen de ander kom even wiselen en zo gaat het
maar just s`morgens zou ik graag wat actiefe willen zijn ik werk nu 3x3middagen omdat ik s`middag op me best ben
me man en kinderen helpen me thuis wel goed mee hoor
maar het liefs zou ik alles weer alleen doen
groet tineke
tineke65
Lid

Reumavorm: fm51kysio

Berichtdoor Blaine » vr jul 24, 2009 8:29 pm

tja alles weer zelf willen doen daar droomt iedereen hier wel van. En hoe hard het ook is je zult
moeten accepteren dat je leven niet meer zo is als vroeger. Dat is heel moeilijk maar wel heel erg nodig.
En je zegt mijn man wil ook wel eens uit slapen, heb zelf ook 2 honden maar ze hoeven toch niet stipt om
... tijd uit. Onze honden gaan 's ochtends met mijn man en later op de dag met mij zodra ik er aan toe ben.
soms is dat om 11 uur maar het wordt ook rustig eens 14.00. Wat ik wil zeggen ze kunnen toch ook rustig eens een uurtje langer wachten?
Soms is het voor partners moeilijk te snappen wat er aan de hand is, probeer het er gewoon rustig en open met elkaar over te hebben en pas je tempo aan, ook in je vakantie en dagelijks leven. Op je werk lijk je een goede afwisseling te hebben gevonden en je weg te hebben gevonden probeer dat in je prive leven ook te doen. Iedereen baalt wel eens van zijn of haar situatie, als ik eens baal dan brom ik even flink uit bij mijn mannetje en dat lucht toch vaak erg op.
Je zult zien als je je leven wat anders inricht je nog meer kunt dan je denkt. Je werkt een paar uur per week dat is toch super knap van. Probeer gewoon positief te blijven en kom gewoon hier even van je afschrijven vaak lucht dat al verschrikkelijk op.
Ik wens je veel succes met het een plaatsje geven in je leven.
In ieder geval een fijne vakantie en hoop dat het weer wat beter wordt dat scheelt ook.
knuffel Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Keer terug naar Fibromyalgie