Knakkende gewrichten

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

knakkende gewrichten

Berichtdoor Zissle » zo aug 02, 2009 9:08 pm

hoi hoi allemaal,

Ik had een vraagje of er nog meer mensen dit herkennen: namelijk de gewrichten in handen en voeten die klem zitten en best pijnlijk kunnen zijn als ik mijn vingers of voeten wil rechtstrekken en ook een zwaar gevoel in mijn armen ?? soms heb ik dit ook in mijn nek ,ik ben benieuwd op jullie antwoorden. :?

groetjes Anna
Zissle
Lid

Reumavorm: fm

Re: knakkende gewrichten

Berichtdoor Ammerietje » di aug 04, 2009 1:09 am

Hoi Anna,

Ik heb daar ook last van. Mijn rechtervoet knak ik al 2 jaar iedere avond voordat ik in slaap val precies op dezelfde manier :esmile: :? Mijn voet zit 's avonds ook steeds 'vast'. En mijn polsen lijken wel een knokenhuis zo erg knakken die. Maar het lucht erg op om dat te doen, anders lijkt t wel alsof de boel helemaal strak vast zit.
Ik zie aanstaande vrijdag mijn reumatoloog en ik zal vragen wat het precies is en of het wel goed is om je gewrichten te knakken. Ik houd je op de hoogte! :ewink:
Ammerietje
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Zissle » di aug 04, 2009 8:36 am

Hoi Annemarieke,

Ik ben benieuwd wat jouw reumatoloog zegt ,maar het is bij mij zo dat ik dit knakken niet uit mezelf doe ,ik moet dit gewoon doen anders kan ik niet opstaan omdat er iets klemt in je voet ,of dat je botjes in je vingers klem zitten en dat best een vervelend gevoel soms ,ik moet 31 augustus terug naar mijn reumatoloog ik ben benieuwd wat zij zegt .
Als het in mijn nek klem zit voel ik het in mijn hoofd gewoon knakken :? dat echt een heel raar gevoel maar ja we wachten maar weer af en hoop te lezen van jouw wat de dokter van jou daar van zegt .
maar heb jij ook fibromyalgie?

groetjes Anna
Zissle
Lid

Berichtdoor Ammerietje » za aug 08, 2009 4:29 pm

Hoi Anna,

Ik ben gisteren bij de reumatoloog (in London overigens, niet mijn Nederlandse reumatologe - want ik woon en werk in London, maar dat is een ander verhaal :ewink: - de reumatoloog in London is een backup) geweest en gevraagd of het kwaad kan om je gewrichten te knakken en wat het precies is. Volgens hem trek je als het ware je gewrichtskommetjes vacuum als je je gewrichten knakt. En kan dan volgens hem geen kwaad.

Ik zal de vraag ook voorleggen bij mijn Ned. reumatologe, want ik ben benieuwd of er 'international consensus' is wat het knakken betreft. Want ik weet uit ervaring dat in Nederland men een hele andere blik heeft op de ziekte reuma en de behandeling daarvan dan in de UK. Ik moet zeggen dat in Nederland de behandeling vele malen beter is dan in de UK! Dus daarom stel ik deze vraag ook in Nederland, want de kennis zal denk ik ook beter zijn. Ik zie mijn reumatologe op de 31e.

Ik houd je op de hoogte! :)
Ammerietje
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Zissle » za aug 08, 2009 8:53 pm

Hoi Ammerietje,

Leuk dat je nog reageert ,maar het is wel fijn dat je de mogelijkheid hebt over twee reumatologen.
Ik ben echt benieuwdwat je nederlandse reumatoloog zegt ,het is wel toevallig dat jij ook op de 31ste bij je nederlandse reumatoloog moet komen en ben ook erg benieuwd wat die van jou en die van mij zegt.
We houden ons op de hoogte.

groetjes Anna :ewink:
Zissle
Lid

Berichtdoor annelies vandebrouck » di aug 11, 2009 2:57 pm

Hey,
ik heb dit ook vaak in mjn handen dat het ongewild knakt en ik heb dat ook gezegd tegen de plastische chirurg in Liège (Luik). Hij zei dat dit je gewrichtskommetjes die je vacuüm trekt, dus das eigenlijk hetzelfde als die reumatologe in Londen zei. Hij zei ook dat dit helemaal geen kwaad kan, waarop ik zei dat iedereen toch tegen kinderen zegt dat dit niet mag. Hij zei dat dit gewoon larie was.
annelies vandebrouck
Lid

Reumavorm: RA en polyartritis

Berichtdoor Zissle » di aug 11, 2009 7:53 pm

Hoi annelies,

Dus eigenlijk doen je botten dat vanzelf dan ,dat ze zich vaciuüm trekken ? maar dan vraag ik mij af waarom dat gebeurd ik ga dat zeker overleggen met mijn reumatoloog want ik heb het idee dat het steeds erger wordt.

groetjes Anna :ewink:
Zissle
Lid

Berichtdoor Zissle » ma aug 31, 2009 10:50 pm

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag dus terug geweest bij mijn reumatoloog,conclusie is dat ze nu twijfeld aan FM of RA .
ik heb het over mijn knakkende gewrichten gehad en zij vertelde dat dit niet bij FM hoorde,en dat het verder ook geen kwaad kon maar ze heeft mij opnieuw bloed laten gaan prikken om te kijken of er onstekingswaarden inzitten en ze heeft mij ontstekingsremmers voorgeschreven,ik moet over vier weken weer bij haar terug komen en ondertussen zou ze met een colega overleggen over hoe en wat ze verder gaan doen .
ik ben benieuwd en zodra ik weer bij haar ben geweest zal ik mijn berichtje plaatsen. :ewink:

lieve groetjes Anna
Zissle
Lid

Berichtdoor Zissle » do okt 01, 2009 10:16 am

Zo daar ben ik weer :ewink:

Ik ben gisteren dus terug geweest bij de reumatoloog ,tja ik ben nu nog niet veel wijzer geworden.
Ik had Diclofenac gekregen die ik dus 14 dagen moest nemen ...nou dit heeft mij heel goed geholpen !!Maaaaar na een paar daagjes constant flinke diaree met krampen en vooral snacht ,dus zij ze gisteren dat ik dan maar beter paracitamol kon nemen.
Verder was er de uitslag van het bloedprikken het bezinksel was 14 dit was ietsie te hoog zij ze ,maar dat kon ook net zo goed normaal zijn bij mij :econfused: .
Conclusie ; ik moet nu weer afwachten dat ik een ontsteking krijg en dan moet ik haar onmiddelijk bellen zodat zij weer bloed kan laten prikken en dan weer afwachten wat daar de uitslag van is .
ondertussen leren leven met alle ongemakken en gewoon doorgaan :ewink: wat dus niet altijd meevalt met ook nog een fulltime baan erbij.
maar ja ik hou jullie weer op de hoogte en tot dan de groetjes.
Zissle
Lid

Keer terug naar Fibromyalgie