Help, hoe vertel ik mijn baas dat ik niet meer kan werken?

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Help, hoe vertel ik mijn baas dat ik niet meer kan werken?

Berichtdoor Sanneke » di nov 24, 2009 1:22 pm

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Sanneke, ik ben 26 jaar, woon samen met mijn vriend en hondje.
Ik ben assistent storemanager in een modezaak. En werk daar 38 uur, het is veel staan.
Ik weet al 5 jaar dat ik fibromyalgie heb. Heb er wel altijd rekening mee gehouden en het ging wel zonder medicijnen. Tot vorig jaar toen werd het steeds erger en ben ik medicijnen gaan slikken. In januari heb ik een zwaar auto ongeluk gehad. Ben met mijn auto (60 to 70 km/pu) tegen een boom geknald. Hierdoor heb ik tot mei thuis gezeten, en ben toen weer begonnen met eerst 2 uurtjes te werken 3 dagen, en zo heb ik het weer opgebouwd tot fulltime. Maar ik kan het niet meer. Mijn lichaam zegt stop. Ik ben altijd moe en heb veel pijn. Ik was altijd van niet zeuren door gaan, andere hebben het erger dan ik. De reumatoloog heeft nu gezegt dat ik niet meer mijn werk kan doen, wat ik diep van binnen al lang weet, maar niet wilde weten. Iedereen (familie en vrienden) houd altijd rekening met mij, alleen ik zelf niet. Mijn baas houdt geen rekening met mij. Als het maar in haar straatje ligt is het goed.

Nu weet ik niet hoe ik mijn baas moet gaan vertellen dat het niet meer kan.. Wie kan mij helpen??

Groetjes
Sanneke
Sanneke
Nieuw lid

Reumavorm: Fybro

Re: Help, hoe vertel ik mijn baas dat ik niet meer kan werken?

Berichtdoor Blaine » di nov 24, 2009 4:26 pm

Ik neem aan dat je onder controle bent bij de arboarts, ik zou het daar bespreken
en met hun overleggen wat de optie's zijn, over het algemeen krijgt je werkegever van
hun weer bericht hoe het gaat, dit zou een optie zijn als je het zelf niet durft.
En anders zou ik zeggen maak een afspraak met je werkgever om te praten, neem
evt iemand mee en geef de problemen duidelijk aan en dan hopen dat er een oplossing
te vinden is.
succes groetjes Ingrid
Afbeelding
Blaine
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Sanneke » di nov 24, 2009 10:44 pm

Dank je wel Blaine, Maar mijn baas en arbo-arts weten nog van niks. Ik bel morgen mijn werk op dat het ik het werk lichamelijk niet meer aankan.
En dan zien wel wat er allemaal op mij af gaat komen. Vind het best wel eng.
Sanneke
Nieuw lid

Reumavorm: Fybro

Berichtdoor dillie » wo nov 25, 2009 1:37 pm

Ik kan me indenken dat je het eng vindt. Het is voor de meeste mensen toch al best wel een drempel die ze over moeten voordat ze zich ziek melden, ook (of misschien wel juist) als de relatie met de werkgever goed is. Omdat dit misschien wel een langdurige kwestie kan worden (fibromyalgie is voor zover ik weet chronisch en een staand beroep is lastig vol te houden, kan ik me zo voorstellen) zou je je eens kunnen verdiepen in de wet poortwachter, die regelt waar werkgever en werknemer zich aan moeten houden in geval van verzuim. Google maar eens op wet poortwachter of kijk op www.uwv.nl . Je kunt je dan misschien beter voorbereiden op wat komen gaat. In elk geval kun je op korte termijn een oproep van de bedrijfsarts verwachten. Je moet daar dan op het spreekuur komen en dan kun je je verhaal doen. De bedrijfsarts bepaalt vervolgens in eerste instantie wat er verder gebeurt (hoeveel uur kun je nog werken, of helemaal niet meer, en hoe ga je reïntegreren). Daar moet je je dan aan houden. Ook moet je misschien nadenken of meedenken over aangepast werk binnen of buiten het bedrijf waar je werkt en eventueel omscholen. Maar dat is allemaal op de wat langere termijn. Nu eerst die ziekmelding :ewink: hopelijk reageert je baas niet al te vervelend. Sterkte hiermee. Groeten, Dillie.
dillie
Lid

Reumavorm: R.A. en artrose

Keer terug naar Fibromyalgie