Ik ben Miriam en 37 jaar oud. Na de geboorte van mijn tweede zoon (2006) kreeg ik steeds meer 'vage' klachten welke zich uitte in stijfheid, pijnlijke spieren en het onrustig slapen.
Twee jaar geleden is dan eindelijk voor de reumatoloog in het Erasmus MC te Rotterdam fibromyalgie vastgesteld. Op zich fijn dat je weet wat je mankeert, maar verder mag je het zelf uitzoeken. Tenminste....., dat is mijn ervaring.
De klachten komen, vervagen en komen weer op een andere plek. Echter, sinds enige maanden heb ik ongelooflijke pijn in mijn linkerarm (bovenarm en trekt soms tot mijn vingertoppen). Volgens de fysio, waar ik elke week op de tafel lig, komt dit vanuit schouder(blad) en nek, die ook pijnlijk vast zitten, Nu ben ik volledig linkshandig, dus kom er ook maar weer eens vanaf. Daarnaast heb ik mijn eigen bedrijfje in Communicatie en Managementondersteuning en zit veel achter de computer. Heb nu een erchonomisch toestenbord aangeschaft en iets om mijn laptop op te zetten, kijken of dat helpt. Na een paar uur werken verga ik namelijk ook van de pijn. De kids lekker tegen mijn arm aan liggen op de bank is er ook niet meer bij, want mijn huid doet ook pijn.
Nu wil de fysio shockwave therapie gaan toepassen, omdat het niet te doen (en te pijnlijk) is om de kleine peesjes (aanhechtingen) te masseren. Heeft iemand hier ervaring mee?
Tevens hoor ik ook e.e.a. over voeding, voedingssupplementen en vitames. Hebben jullie hier ervaring mee?
Momenteel wil ik alles aanpakken om de pijn te verlichten en er dus ook beter mee om te kunnen gaan. Want door veel pijn wordt je uiteindelijk ook niet een leukere moeder en echtgenote.
Alvast bedankt!
Miriam