Reumatoloog

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Reumatoloog

Berichtdoor Zissle » wo mei 02, 2012 12:02 pm

Hallo allemaal,

Mijn vraag gaat over het volgende,ik ben in behandeling geweest bij een reumatoloog in 2009 ze hebben mijn bloed onderzocht en mijn onstekingswaarde waren iets aan de hoge kant ,maar ze zij dat dit wel eens zo bij mij kon horen ,ze kwamen tot de conclusie dat ik fibro heb .
nu zijn we drie jaartjes verder ,en mijn klachten zijn alleen maar toegenomen en ik heb me nu voor de eerste keer ziek moeten melden ,ik ben bij mijn huisarts geweest en die zij dat mijn lichaam overbelast is ,maar het hoef helemaal niet aan de fibro te liggen ,hij heeft mij Sarotex Retard van 25 mg gegeven ,eerst 10 gr maar hij heeft het verhoogd naar 25gr zodat ik wat beter kan slapen .soms helpt het wel wat maar niet optimaal .ik ben op het moment 5 weken ziek thuis maar ga vanaf morgen weer 2 uurtjes per dag aangepast werken .
Maar oke ik heb eigenlijk de vraag of ik zelf weer contakt op kan nemen met met een reumatoloog ,want ik zal toch nog wel gewoon in hun bestand staan of moet ik een verwijzing vragen aan de huisart?
Ik lees namelijk hier dat de meesten een scan hebben gehad ,maar mijn huisarts zegt dat ik dat beter niet kan doen ....omdat het wel eens voorkomt dat ze een of ander vlekje zien dat ze niet kunnen diagnostiseren en zo alleen maar onnodige ongerustheid gaat onstaan .

Groetjes Zissle
Zissle
Lid

Reumavorm: fm

Re: Reumatoloog

Berichtdoor BettyBoop » wo mei 02, 2012 1:35 pm

Hoi Zissle,

Je hebt een verwijzing van je huisarts nodig als je langer dan een jaar niet bij je reumatoloog bent geweest.
Het lijkt me wel verstandig om weer eens bij een Reumatoloog langs te gaan, bij mij dachten ze ook dat ik fybro had tot 2 reumatologen zeiden dat ik het niet had!
Eigenlijk lijkt jouw verhaal wel op mijn verhaal, ook ik ben binnen 3 jaar heel erg achteruit gegaan!

Succes en sterkte Betty