Reumatoloog

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Reumatoloog

Berichtdoor Zissle » wo mei 02, 2012 12:02 pm

Hallo allemaal,

Mijn vraag gaat over het volgende,ik ben in behandeling geweest bij een reumatoloog in 2009 ze hebben mijn bloed onderzocht en mijn onstekingswaarde waren iets aan de hoge kant ,maar ze zij dat dit wel eens zo bij mij kon horen ,ze kwamen tot de conclusie dat ik fibro heb .
nu zijn we drie jaartjes verder ,en mijn klachten zijn alleen maar toegenomen en ik heb me nu voor de eerste keer ziek moeten melden ,ik ben bij mijn huisarts geweest en die zij dat mijn lichaam overbelast is ,maar het hoef helemaal niet aan de fibro te liggen ,hij heeft mij Sarotex Retard van 25 mg gegeven ,eerst 10 gr maar hij heeft het verhoogd naar 25gr zodat ik wat beter kan slapen .soms helpt het wel wat maar niet optimaal .ik ben op het moment 5 weken ziek thuis maar ga vanaf morgen weer 2 uurtjes per dag aangepast werken .
Maar oke ik heb eigenlijk de vraag of ik zelf weer contakt op kan nemen met met een reumatoloog ,want ik zal toch nog wel gewoon in hun bestand staan of moet ik een verwijzing vragen aan de huisart?
Ik lees namelijk hier dat de meesten een scan hebben gehad ,maar mijn huisarts zegt dat ik dat beter niet kan doen ....omdat het wel eens voorkomt dat ze een of ander vlekje zien dat ze niet kunnen diagnostiseren en zo alleen maar onnodige ongerustheid gaat onstaan .

Groetjes Zissle
Zissle
Lid

Reumavorm: fm

Re: Reumatoloog

Berichtdoor BettyBoop » wo mei 02, 2012 1:35 pm

Hoi Zissle,

Je hebt een verwijzing van je huisarts nodig als je langer dan een jaar niet bij je reumatoloog bent geweest.
Het lijkt me wel verstandig om weer eens bij een Reumatoloog langs te gaan, bij mij dachten ze ook dat ik fybro had tot 2 reumatologen zeiden dat ik het niet had!
Eigenlijk lijkt jouw verhaal wel op mijn verhaal, ook ik ben binnen 3 jaar heel erg achteruit gegaan!

Succes en sterkte Betty
Everything will be okay in the end, if its not okay it just not yet the end!
BettyBoop
Lid

Reumavorm: Artrose

Berichtdoor Zissle » wo mei 02, 2012 2:02 pm

hoi Betty ,

bedankt voor je reaktie ,ik denk dat ik dit ook ga doen ...ik hoop dat mijn huisarts dan ook wil meewerken .
Maar wat is er bij jou dan uiteindelijk uitgekomen ?

groetjes Zissle
Zissle
Lid

Berichtdoor Zissle » wo mei 02, 2012 2:04 pm

owwww ik zie het al ,artrose ...stom van mij .
Zissle
Lid

Berichtdoor Dolfijntje » wo mei 02, 2012 5:17 pm

Hoi Zissle

Ik ben in een paar jaar tijd ook achteruit gegaan, na de diagnose 8 jaar geleden.
Ik ben vorig jaar bij de Reumatoloog geweest omdat ik meer klachten kreeg en ik minder kon doen.
Zij kwam na bloedonderzoek tot de conclusie dat de Fibro bij mij verergerd is en ze kan verder niks meer voor me doen.
Ik moest me er bij neer leggen en de tips van het Revalidatie verder opvolgen.
Ben toen ook bij mijn revalidatiearts geweest.

Groetjes Marloes
Pluk het uur.
Dolfijntje
Lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Berichtdoor BettyBoop » wo mei 02, 2012 5:51 pm

Hoi Dolfijntje,

Kunnen ze de verergering van de fybro in je bloed zien?
Pfff heel vervelend als ze niets voor je kunnen doen!

Sterkte Betty
Everything will be okay in the end, if its not okay it just not yet the end!
BettyBoop
Lid

Reumavorm: Artrose

Berichtdoor Zissle » wo mei 02, 2012 8:48 pm

Oke dat wist ik ook niet dat ze dat kunnen zien in het bloed ,ze hebben wel toen in 2009 foto's van mijn handen gemaakt maar er was niks aan te zien ,en verder vondt ik het een heel erg oppervlakkig onderzoek ,en ben toen ook bij een reumaconsulent geweest .
maar verder wordt je dan eigenlijk aan je lot overgelaten,terwijl mijn klachten veel erger zijn geworden,nu hebben ze toevallig een foto van mijn voet moeten maken omdat ik al maanden helse pijn had aan mijn voet ...daar is dus uitgekomen dat ik een fors hielspoor heb en een peesplaatonsteking en ook artrose,ik heb 5 weken gips gehad en dat is nu sinds twee weken eraf ,het heeft wel geholpen maar voel toch nog waar die onsteking heeft gezeten,ik krijg nu andere steunzolen aangemeten en terapie ...maar wat ik dus wil zeggen is dat ik dus artrose heb in mijn voet ,dan kan het net zo goed zijn dat die pijnen in handen ,schouders ,armen ...knieen..zeg maar zo'n beetje overal ,ook artrose is en daarom had ik dus aan mijn huisarts gevraagd of het niet beter was eens een scan te maken ,maar daar trok hij niet aan,ik heb ook nog een kuur gehad van 2x in de week B12 spuiten ,maar die hebben ook niet geholpen tegen vooral mijn vermoeidheid.
Pffff je wordt er een beetje moedeloos van ..mijn huisarts zegt als diagnose dat ik overbelast ben en dat ik in de overgang ben en dat ik overgewicht heb...ik weet het ook allemaal niet meer .

groetjes Zissle
Zissle
Lid

Berichtdoor martje » do mei 03, 2012 8:41 am

Hallo Zissle.
Even reageren hierop. Volgens mij zien ze bij Fibro niets aan je bloed.
Dat is mij tenminste door een reumatoloog verteld.
Ik heb al jaren hielspoor een peesplaatonsteking en ook artrose en ontstoken voorvoetbeentjes aan beide voeten.
Daarvoor draag ik nu orthopedische schoenen,met een zachte steunzool.
Ik vind dat jouw huisarts alles een beetje op andere dingen schuift en van alles de schuld geeft zoals overgang enz.
Ik zou me zeker laten doorverwijzen naar een reumatoloog,je moet er gewoon op staan. De reumatoloog kan dan misschien een scan laten doen ,als hij dat nodig vind.
Ik ga nu onder de douche en dan ook richting z.huis voor een bezoek aan de reumaloloog,ik ben blij dat alles in de gaten gehouden wordt.
Veel succes en beterschap.
Groetjes van Martje.
Laatst bijgewerkt door martje op do mei 03, 2012 1:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Berichtdoor Dolfijntje » do mei 03, 2012 10:41 am

Hoi Betty

Ze kunnen niks terugvinden in het bloed.
Ik denk dat dat mede maakt dat de diagnose van Fibromyalgie daardoor langer duurt voor dat ie gesteld word.
Bij mij dachten ze aan MS ruim 9 jaar geleden omdat de symptomen deels over een komen en het bij mij in de familie zit.
Maar naar diverse onderzoeken waaronder 2 MRI scans bleek dit gelukkig niet zo te zijn.

Ik merk nu wel dat ik weet dat ze haast niks meer voor me kunnen doen dat ik iedere dag probeer het beste uit de dag te halen.
En zo goed als het lukt te werken en te genieten van de kleine dingetjes in het leven ondanks een aangepaste fiets en nog een aantal hulpmiddelen en medicatie.
Het heeft wel vrij lang geduurd voordat ik eenmaal zo ver was.
Heel veel sterkte Zissle.

Groetjes Marloes
Pluk het uur.
Dolfijntje
Lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Berichtdoor Zissle » do mei 03, 2012 1:13 pm

Hoi samen,

Nou ik ben net thuis van mijn eerste 2 uur werken ,ik vondt het heerlijk even weer onder de mensen te zijn maar ik moet me wel zelf tot de orde roepen ,want ik doe en wil weer teveel.ik moet over twee weken naar de controlerend arts en tot dan zijn het twee uur per dag ,normaal zit ik op 28 tot 32 uur in de week is eigenlijk nog teveel want het uwv heeft mij maar voor 24 uur goedgekeurd.
Aanstaande maandag moet ik terug op controle bij mijn huisarts en dan vraag ik toch om een verwijzing naar de reumatoloog,maar Martje dat is niet niks aan alle twee je voeten pffff ,ik hoop dat de pijn nu wel te verdragen is dan?

En Betty wat een lange weg heb je moeten gaan voordat ze een diagnose hadden ,dat is wat ik zeg je wordt er zo moedeloos van ,je blijft maar rondlopen met je pijnen (ik dan)omdat ik zoiets heb ,ze kunnen me toch niet helpen.
maar als ik zo naar het verleden kijk en toen mijn klachten begonnen met een ontstoken knie zijn het toch ook al snel een jaartje of 7 geleden .
Maar oke we blijven positief en denken maar dat er mensen zijn die ergere ziektes hebben.
Ik laat jullie wel wat weten als ik maandag ben geweest .

veel sterkte allemaal groetjes Zissle
Zissle
Lid

Keer terug naar Fibromyalgie