Fibromyalgie en burnout

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Fibromyalgie en burnout

Berichtdoor Marij » vr mei 04, 2012 4:50 pm

Waarschijnlijk heb ik fibromyalgie en een burnout. Wat het eerste was weet ik niet.
Van stress raken je spieren gespannen en daar krijg je dan weer spierpijn van. Het is een heel gepuzzel wat je wel en niet kunt en moet doen. Heeft/kent iemand die combinatie?
Groetjes, Marij
Marij
Lid

Reumavorm: pmr

Re: Fibromyalgie en burnout

Berichtdoor Dolfijntje » za mei 05, 2012 9:42 am

Hoi Marij

Ik ken niet de combinatie ervan, maar zodra er meer spanningen zijn krijg ik meer last van mijn spieren.
Vaak als ik last heb van spanningen dan kan probeer ik de ontspanning op te zoeken en iets te doen zodat ik de spanningen los kan proberen te laten.
Dit is makkelijker gezegd dan gedaan maar soms helpt het bij mij al om even weg te zijn uit mijn huisje of door lekker de muziek aan te zetten of een goed boek te lezen.

Groetjes Marloes
Pluk het uur.
Dolfijntje
Lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Berichtdoor Marij » za mei 05, 2012 4:38 pm

Hallo Marloes,
Ja, dat merk ik dus ook duidelijk. Zodra ik geestelijke spanning heb gaat het met mijn spieren ook mis. Als dat niet te onderdrukken is met leuke dingen doen, is de enige oplossing (helaas) een half tabletje oxazepam en dat helpt goed.
Dat komt gelukkig niet dagelijks voor zodat er geen verslaving aan dat spulletje ontstaat.
Het vervelende van burnout is dat prikkels van buitenaf of gedachten van binnenuit harder aankomen en moeilijk vanzelf verdwijnen. Terwijl je normaal tegen jezelf zou kunnen zeggen dat iets onzin is of niet de moeite waard is om je er druk over te maken. Lastig hoor!
Fijn om via dit forum gedachten te kunnen delen.

Groetjes, Marij
Marij
Lid

Reumavorm: pmr

Berichtdoor marti geerlings » za mei 05, 2012 9:47 pm

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, ik zal mij eerst even voorstellen.
Mijn naam is Marti, ik ben een vrouw van 62 en heb al jaren last van pijn.
2 jaar geleden ben ik door de crisis ontslagen, ik werd te duur.
Daarna begonnen er steeds meer klachten te komen. Het begon met uitslag op mijn gezicht en moeheid.
toen kwam er ook nog een periode waarbij ik bijna 3 weken niet van mijn bed kon komen door pijn in mijn rug.
Conclusie, ik zou een burn out hebben. Hiervoor een tijd naar de dermatoloog, fysiotherapie en psychotherapie geweest maar niks helpt. vervolgens bloed geprikt omdat ik dikke vingerkootjes kreeg. Terug hiermee naar de huisarts, deze dacht dat het artrose is, zou kunnen kloppen heb ik in mijn nek ook al jaren.
alleen de prijn in mijn knieën, rug, armen en schouders blijven, weer terug naar de huisarts en nu dus de verdenking van fibromyalgie. Is het normaal dat je je daardoor zo down en moe voelt, en wat moet ik mij voorstellen van een behandeling?
Zou het fijn vinden om jullie ervaring op dit gebied te horen. Ik moet volgende week terug naar de huisarts om te bespreken wat voor mij de beste behandelmethode is. Kom ik misschien een beetje beter beslagen ten ijs.
Groetjes,
Marti
marti geerlings
Nieuw lid

Reumavorm: fibromyalgie

Keer terug naar Fibromyalgie