Nieuw forumlid

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Re: Nieuw forumlid

Berichtdoor Limburgia » ma jun 11, 2012 8:13 am

Zo meteen weer voor het eerst na 2 maanden met de fiets naar het werk. Op zich geen probleem maar als ik mijn werk erop heb zitten valt het tegen.
Eens kijken hoe het straks gaat.

Moet zo gaan, fijne dag!
Limburgia
Lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Berichtdoor AnnemiekV » ma jun 11, 2012 1:49 pm

Succes met fietsen Limburgia!

Ik ben zo kreupel als wat, flink last van mijn rug, en uiteraard net op de momenten dat ik ga
Iiggen, zucht. En zoooo moe....beetje gepoetst vandaag en voor de rest nu lekker niks meer tot de kinderen uit school komen.
Bij mij is het ook de luchtvochtigheid die me parten speelt. Vorig jaar op vakantie in Zuid Frankrijk heb ik een hele week nergens last van gehad, terwijl ik zo actief ben geweest als dat ik in geen jaar ben geweest, haha! Het was er 39 graden, maar door de zeewind en de droogte dus echt prima uit te houden! Wat heb ik gelopen daar! Hier lig ik na een kwartier al op de klok te kijken hoe lang ik nog moet... :wink:

Fijn Ard dat je familie zo'n rekening met je houdt, handen geven kan hels zijn. Vind het altijd zo leuk dat mijn reumatoloog me zo'n slap handje geeft, naar eigen zeggen omdat hem dat meteen in de opleiding werd afgeleerd om ferme handdrukken te geven aan mensen met reuma. Van die mensen die zo populair ferme schouderkloppen uitdelen word ik ook zo moedeloos, altijd net aan die kant waar de slijmbeursobtsteking zit, aaaargh!
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor Ard » ma jun 11, 2012 5:06 pm

Hoe is het gegaan met het fietsen?

Annet: De eerste die mij een schouderklop geeft (vooral die harde) die schop ik tegen zijn schenen :mrgreen: zullen we zien wie er pijn heeft.
Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. Openbaring 21: 5. Wat een vooruitzicht!!
Ard
Lid

Reumavorm: nog niet bekend

Berichtdoor ElineS » ma jun 11, 2012 8:11 pm

Hallo allemaal,
Hier gaat het op het moment HEEL slecht! Combinatie van het weer met afgelopen donderdag voor de 1e x meedoen aan Aqua Body & Mind les. Die is me HEEL ZWAAR gevallen! Ik heb er vreselijke last van. En weet niet goed wat nu te doen. Is dit het teken om te stoppen? Of moet ik het ook een kans geven? Als 'gezonde' mensen na lange tijd weer gaan sporten krijgen ze ook spierpijn toch? Dat ik daar dan weer extreme last van heb.... Ik weet het nog niet hoor!

@ Limburgia: hoe is het met je buikpijn?? Klinkt niet prettig! Kan er ook nog wel bij :evil: ! En hoe is eht vandaag gegaan? En op de terugweg naar huis? Hoop dat het je is meegevallen. Maar met dit vreselijke weer zal eht niet zijn meegevallen!

@AnnemiekV; Knap hoor dat het je gelukt is!! Alle respect! Klinkt alleen niet goed hoe het nu met je gaat.... Heb je wat kunnen rusten?

@ Ard; Alsnog van harte gefeliciteerd! Erg fijn dt je een familie hebt die begrip toont. Dat is bij mij dus niet het geval. En dat maakt het soms extra lastig. Je voelt je dan niet serieus genomen. Ook fijn dat je auto bevalt! Ik hoop voor jou dat inderdaad met de tijd er iets voor je komt/ beter gaat.
Bij mij is het toch helaas ook de kou die mij parten speelt. ik weet niet of iemand dat herkent? Maar als het koud is, (lees: onder 20 graden) dan heb ik het ijskoud, tot op het bot en het doet mij letterlijk pijn! Wellicht is het iets dat specifiek bij een bindweefselziekte hoort.... ? Ik moet over 3 weekjes terug naar reumatologe en ik heb hier al een a4 volgeschreven met pijnklachten, onduidelijkheden en vragen. Dus ik zal dit ook eens navragen.
ElineS
Lid

Reumavorm: UCTD en Fibromyalgie

Berichtdoor AnnemiekV » ma jun 11, 2012 9:25 pm

Eline, je mag best wat voelen nahet sporten, maar het moet wel te behappen zijn, en binnen 24 uur ook echt verminderen of zelfs over zijn, aldus mijn fysio waar ik fitness. Misschien een beetje richtlijn voor je, want volgens mij is de reactie van jouw lijf te heftig hoor.
Ik heb vanmiddag eveneen dutje gedaan, en daar ben ik wel wat van opgekikkert, al heb ik nu erg veel last van mijn ontstekingen. Ik heb ook de badkamer gepoetst, en als ik dan eenmaal bezig ben, moet het ook af, en stop ik niet, zucht....ik weet dat ik moet doseren,en dat doe ik ook meestal, maar niet halverwege het klusje. :P Als ik dan straks met mijn kreupele lijfje mijn tanden sta te poesten, geeft het ook weer voldoening dat alles blinkt. ( voor hoe lang het dan mag duren met 3 kinderen,hihi)

Ard, ik zag het even voor me, mensen schoppen die een te harde schouderklop geven, en zat hardop te lachen hier! :lol: Heb je daarna weer last van je enkels of zo, na zo'n schop uitgedeelt te hebben, om van de ruzie maar niet te spreken....
Trouwens, fijn dat je auto zo goed bevalt! Ik word altijd gestoord als ik in mijn oude twingootje moet rijden, want er zit geen stuurbekrachtiging in.....voor ik de oprit af ben, voel ik mijn slijmbeursontsteking tekeer gaan hoor, maar goed, ik moet het er nog even mee doen. Hebben anderhalf jaar geleden wel een nieuwe auto gekocht, en dat stuurt zoooo licht, dat ik de eerste keer bijna weer omgedraaid in de bocht stond...Schakelen lukt op zich nog wel, al is het somswat pijnlijk aan de vingers, maar ik mag niet klagen wat dat betreft. Het uitstappen na een poosje rijden....ach.....het verdient geen schoonheidsprijs.
AnnemiekV
Lid

Berichtdoor ElineS » di jun 12, 2012 10:23 am

Ik heb zojuist de reumatoloog gebeld. Ik hou deze pijn niet langer vol!!
Heb gisteravond alleen maar zitten huilen op de bank van de pijn. En dat gebeurt me niet snel!
Ik krijg donderdag (helaas pas) een telefoontje van reumatoloog, ze was er vandaag en morgen niet.
Ik neem in ieder geval vandaag een complete rustdag. Kids zijn bij oma, dus kan dadelijk ook even proberen te slapen.

Ik weet echt niet of het van het 'sporten' komt, maar het lijkt me ook een erg heftige reactie. Ik denk dat ik NIET meer ga en eerst met reumatoloog overleg.

Groetjes Eline
ElineS
Lid

Berichtdoor Ard » do jun 14, 2012 10:40 pm

@Eline: Heb je al wat gehoord van de reumatoloog.
Dank je wel voor de felicitaties. Ik ben ook erg blij met mijn familie...
Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. Openbaring 21: 5. Wat een vooruitzicht!!
Ard
Lid

Reumavorm: nog niet bekend

Berichtdoor Limburgia » vr jun 15, 2012 8:14 am

@Eline: Hoe gaat het nu met jou? Heeft de rust je wat geholpen? Al wat van de reumatoloog gehoord?

Het fietsen an sich gaat goed, maar de pijn erna is een hel. Ik heb me vandaag ziek gemeld omdat ik het niet uit hou van de pijn op het werk.
Kon gisteren wel huilen zo'n pijn deed het en voelde me er gewoon ellendig van. 2 maanden lang met de auto naar het werk geweest en merk nu echt een heel groot verschil met wat het doet met mijn lichaam.
Ik moet wel fietsen want hoe kom ik anders op het werk??? Dan nu maar even 3 dagen rustig aan doen en hopen dat het maandag weer gaat en ik weer kan gaan werken. Donderdag heb ik de afspraak met de reumatoloog. Ben zo benieuwd!

Ga nu even snel met de auto mijn zoontje naar school brengen.
Limburgia
Lid

Berichtdoor ElineS » vr jun 15, 2012 1:07 pm

Hallo allemaal,
Reumatologe heeft me gisteren teruggebeld.
Ze stuurt via de post een recept voor extra pijnstillers.
Hopen dat ik het snel krijg! Want het gaat nog steeds niet goed. De rust heeft me wel een beetje goed gedaan. Voelde me 's morgens en begin van de middag iets beter.
Daarna niet meer, helaas. Maar ja, wat wil je met 2 kleine kids thuis!
Morgen gaan we een dagje naar de Efeling! De kinderen verheugen zich er natuurlijk op, ik kijk er met name heel erg tegenop... :oops:
Denk dat jullie dat wel begrijpen...
Na vandaag heeft mijn man 3 weken vakantie, dus ik ga wel proberen om zoveel mogelijk te genieten. Bijkomen doe ik daarna wel weer...

@Limburgia; heel veel sterkte. Neem heel veel rust deze dagen zodat je je hopelijk snel beter voelt! En laat ons donderdag/vrijdag iets weten he??
ElineS
Lid

Berichtdoor Limburgia » di jun 19, 2012 7:53 am

Helaas ben ik nog steeds thuis. Redelijk veel pijn in handen, rug en heupen. Zondag kreeg ik ineens pijn in mijn voet, stekende/verkrampte pijn in ondervoet en zijkant.
Geen idee wat het nu weer is, vorig jaar had ik een ontsteking bij/in mijn enkel en dit voelt ongeveer hetzelfde aan maar zit op een andere plek.
Gisteren te voet mijn zoontje naar school gebracht, zo'n 5 minuutjes lopen, maar de pijn was niet meer uit te houden. Ik heb later de fiets maar weer gepakt, ook niet fijn maar beter dan lopen.

Is dit ook weer iets wat typisch reumatisch is? Heb nu wel genoeg, er hoeft niks meer bij hoor!!

Even ter aanvulling: De pijn bij het lopen zit voornamelijk bij de grote teen en straalt uit naar de rest van mijn voet.
Limburgia
Lid

Berichtdoor AnnemiekV » di jun 19, 2012 10:22 am

Eline, hoe is het gegaan in de Efteling?

Limburgia, nog even volhouden tot donderdag, hoop dat de reumatoloog wat voor je kan doen! Ik heb ook vaak pijn bij de aanhechting van de grote teen, en kan dan mijn voet niet goed afwikkelen. Is dan stijf en pijnlijk.
Het is soms een zoektocht of klachten nu wel of niet bij de reuma horen. Ik weet soms niet of ik nou naar de huisarts moet, of toch de reumatoloog maar moet bellen.

Zelf heb ik op het moment enorm last van mijn onderrug, kan tegen de avond niet zitten, staan of liggen van de pijn. Fikse pijnscheuten die mijn bilspier inschieten. Denk ik, het voelt aan alsof het in mijn zitbeenderen zit, heel dip in de bil. Vannacht dus ook weer drama met liggen in bed, kon me niet omdraaien, en mijn rechterschouder is aan het ontsteken. ( slijmbeurs) dus ook dat ligt niet lekker. Vaak een scherpe pijn op het sleutelbeen? Misschien een spier die daar vanuit de schouder vastzit of zo?
Ik kijk het nog wel weer even aan, en anders maar weer gaan bellen, zucht...
AnnemiekV
Lid

Berichtdoor Limburgia » vr jun 22, 2012 8:54 am

Goedemorgen!

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Gisteren ben ik dan eindelijk naar de reumatoloog geweest. Na een aantal vragen kreeg ik een lichamelijk onderzoek, hier kwam duidelijk naar voren dat ik verschillende pijnplekken heb.
Bloed laten prikken, heb op de lijst nagekeken hoeveel dingen ze gaan checken maar liefst 26 vinkjes heb ik geteld, 8 buisjes en urine heb ik moeten achterlaten. Daarna meteen door naar de radiologie om röntgenfoto's te maken van mijn handen, voeten en knieën en meteen een afspraak gemaakt voor een echo van mijn schouder. 27 Juli heb ik weer een afspraak staan met de reumatoloog en krijg ik de uitslagen. Wel gaf ze aan dat ze aan weke delen reuma denkt.
Nu afwachten of er niet meer aan de hand is.

Zit nu vanaf vorige week ziek thuis omdat ik op het werk te veel pijn had. Vanaf vandaag start ik met de medicatie die de reumatoloog mij heeft voorgeschreven en aanstaande maandag ga ik proberen het werken weer op te pakken, hopelijk gaat het lukken en anders zit ik zo weer thuis. Aan de ene kant voel ik mij zo schuldig naar mijn collega's toe maar aan de andere kant moet ik echt gaan luisteren naar mijn lichaam en een halt toeroepen als het echt niet meer kan.

Komend weekend weinig plannen: zaterdag in de vroege middag een verjaardagsfeestje en zondag even naar mijn ouders. Voor de rest lekker rustig aan!

Fijn weekend zonder al te veel pijn!
Limburgia
Lid

Berichtdoor marieke1982 » vr jun 22, 2012 1:37 pm

Hopelijk kunnen ze iets voor je doen. Ik wens je heel veel sterkte en welkom op dit forum.
marieke1982
Lid

Reumavorm: fibromyalgie

Berichtdoor Limburgia » zo jun 24, 2012 9:09 am

Wie van jullie is er bekend met Meloxicam? Hadden/hebben jullie er baat bij?

Ik heb namelijk dit medicijn meegekregen van de reumatoloog en ben vrijdag begonnen met het slikken. Nu zijn we wel pas 3 dagen verder maar ik merk er -nog- niks van dat de pijn minder wordt.
Ben ik nu zo ongeduldig en heeft het wat tijd nodig of zou het meteen moeten werken?
Zie er eerlijk gezegd toch wel tegenop om morgen weer te gaan werken, wil is er wel maar ben bang dat de pijn weer erger gaat worden. Ik ben nu 1 week thuis geweest en heb in huis op mijn gemak dingen kunnen doen wat ik gauw laat liggen.
Zelfs mijn man viel het op dat het makkelijker werd bijgehouden en dat wil toch wat zeggen haha.

@Marieke: Dankje voor je welkom ;)
Limburgia
Lid

Berichtdoor marjolijn71 » zo jun 24, 2012 9:45 am

ken het middel niet. hoop voor je dat het zijn werk gaat doen.
is inderdaad moeilijk om met pijn te moeten omgaan. hoop dat de bloeduitslagen en derg. wat opleveren zodat je weet wat er aan de hand is. maakt het dan misschien wat makkelijker ook op je werk. wens je heel veel sterkte in ieder geval
marjolijn71
Lid

Reumavorm: artritis psoriatica

VorigeVolgende

Keer terug naar Fibromyalgie