fibromyalgie en menopause

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

fibromyalgie en menopause

Berichtdoor sandra v » do jul 31, 2014 8:16 pm

hallo iedereen,
vorige week ben ik er achter gekomen dat in de overgang ben, nu al met mijn 36 jaar.
samen met de klachten die ik al had met mijn fybro heb ik het gevoel dat ik in het
diepe ben gegooid.
de opvliegers zijn niet van de lucht en lijken op een paniek-aanval.
en de huilbuien naast de pijn in mijn lijf maakt me zo moedeloos...

wie heeft naast de fibro/reuma ook last van overgang?
warme groet sandra
sandra v
Nieuw lid

Reumavorm: fibro & atrose

Re: fibromyalgie en menopause

Berichtdoor Niek73 » vr okt 10, 2014 9:40 am

Hoi Sandra,

Schijnbaar zijn er maar weinig met deze combi of het wordt nog niet herkend, maar ik ben 41 en herken de klachten die je aangeeft heel goed.
Sterker nog door dat ik met die klachten naar de huisarts ben gegaan zo'n 2jr geleden ben ik in de 'molen' terecht gekomen en er uit eindelijk achtergekomen dat ik niet alleen al (weliswaar redelijk milde) overgangsverschijnselen heb maar ook artrose en fibromyalgie!

En ook ik begon met wat ik dacht dat paniek Aanvallen waren, want die kende ik al wel. Maar kon ze totaal niet thuisbrengen.
Tot mijn moeder mijn verhaal aan hoorde en zei dat dat wel eens opvliegers konden zijn! Want zo was zij ook begonnen op dezelfde leeftijd.

En sinds ik dat weet en ook weet wat ik er mee moet als het me overkomt, zijn ze overgegaan in hele fijne:-) opvliegers in de vorm van een heel lang aanhoudende warmte gepaard met hele fijne knalrode wangen!!!

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar als je vragen of wat dan ook hebt hoor ik het wel. Je kunt evt ook mijn verhaal teruglezen bij o.a. voorstellen.

Met vriendelijke groet, Niek
Niek73
Nieuw lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Keer terug naar Fibromyalgie