Fm?? ehhhh....neee...

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

FM?? ehhhh....neee...

Berichtdoor Janneke » di aug 08, 2006 11:54 am

Zoals jullie al over mij kunnen lezen hebben bij "Wie is wie?" en bij "Artrose" is er door de huisarts ook FM geconstateerd.

Op een gegeven moment (okt. 2000) was ik het allemaal spuugzat en heb aan de huisarts gevraagd of mijn vele (vage) klachten geen MS of een of andere spierziekte kon zijn... :roll: ? Weet ik veel!?
Nou, zei hij...ik zit eerder te denken aan FM....
Ik ben toen doorgestuurd naar een reumatoloog en die kon er niets anders van maken dan Bursitis....
....en FM? Neeeeeee, daar bent u het type niet voor!! kreeg ik als antwoord...Nou vraag ik je! Hoezo serieus genomen??

Ik ben huilend van kwaadheid en vernedering naar huis gegaan en terug naar de ha....en volgens hem was het wel degelijk FM...Toendertijd ben ik ook op internet mijn informatie gaan zoeken en het was of er een wereld voor mij open ging...Alle klachten stonden op "papier"!! Toen twijfelde ik daaraan geen ogenblik meer...

Er zijn daar in de loop der jaren echter veel andere "kwalen" bij gekomen en ik voelde dat het weer tijd werd voor een reumatoloog....en heb nu weer een afspraak bij zijn collega....Ik ben benieuwd.... :roll: 8 september kan ik komen...
Liefs Janneke
Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor..
Janneke
Lid

Berichtdoor lolaatje » di aug 08, 2006 3:19 pm

Hallo Janneke,

Wat vervelend om niet serieus genomen te worden. Ik vind vooral ook de tegenstrijdigheden tussen de artsen heel vervelend.

Mijn verhaal over mijn "niet-FM-diagnose" staat hier: http://www.reumaforum.nl/forums/viewtopic.php?t=512 Misschien heb je er iets aan of heb je door je zoektocht op het internet een ideetje voor mij.

Sterkte en laat je niet kisten!
lolaatje
Lid

Berichtdoor Janneke » di aug 08, 2006 4:33 pm

Hallo Lolaatje,
Nee ik laat me zeker niet (meer) kisten....
Die tijd heb ik echt gehad hoor....
In de afgelopen jaren heb ik wel geleerd heel goed voor me zelf te zorgen en heel goed voor mezelf op te komen....
Dat moet wel he? Een ander doet het niet..

Jij zegt:
Ik moet er dus voorlopig op vertrouwen dat als ik elke dag wat meer ga bewegen dat al mijn klachten dan over 1, 3, 6, 9 (?) maanden over zijn. Maar als het dus niet helemaal weg is, ga ik terug naar de reumatoloog, wellicht naar een andere. Ik moet over een tijdje terug naar de reumatoloog voor die tweede afspraak, voor het "officiële vonnis", maar ondertussen ga ik het positief bekijken, proberen steeds wat meer te bewegen en hopen dat de "voorspelling" van de consulente klopt.

...moet je zeker doen Lolaatje, enniet te lang ermee wachten net als ik gedaan heb! Daar heb je alleen jezelf mee!

Sterkte hoor!
Liefs Janneke
Janneke
Lid

Berichtdoor Janneke » vr sep 08, 2006 7:42 pm

Bedankt voor jullie steun mensen....maar ik ben nog niet echt veel wijzer hoor. Dat komt misschien over een paar weken wel, want 19 oktober as. moet ik bij hem terugzijn...(er zitten weer 2 weken vakantie bij van de reumatoloog)

Ik moest er dus om 10.00 uur bij de reumatoloog zijn.
10.15 uur werd ik binnengeroepen..wat me nog niet tegenviel.
Na vraag en antwoord, wat een heel verhaal was, heeft hij me helemaal onderzocht. Ik had alles uitgeprint vanaf 1999 en geel aangestreept wat voor hem belangrijk is. Ook hart en bloeddruk e.d zijn nagekeken. Bloeddruk was iets verhoogd 135/90. Maar dat kunnen de zenuwen toch wel een beetje geweest zijn.

Uiteindelijk kwam hij bij mijn r.knie terecht. Goed bekeken en bewogen. Ik moest liggen, staan, lopen en buigen. Zijn gedachten gingen ook niet uit naar een meniscus waar de HA en de orthopeed wel aan denken, maar wat het dan wel is kon hij ook niet zeggen...hij vond het wel heel vreemd allemaal...en omdat de kijkoperatie nog wel even kan duren (hij vertelde dat de orthopeed waar ik bij ben ziek is Rolling Eyes ) heeft hij me voor de pijn een flinke gemene injectie in het kniegewricht gegeven. Auwie!! Het is dat er al een kijkoperatie gepland staat anders had hij er een aangevraagd zei hij. Dus daar hebben we toch ook al weer wat tijd mee gewonnen..

Met de Arcoxia 90 mg moet ik stoppen en heb daarvoor in de plaats 2 x daags Brufen Retard 800 mg gekregen..aangevuld met een maagbeschermer Omeprazol 20 mg 1 x daags.

Verder moest ik uitgebreid foto's laten maken van r. knie maar ook mijn beiden voeten. Ook voor hem moest ik vele buisjes bloed afgeven (tevens voor PPO-onderzoek) en urine achterlaten en nog een hartfilmpje laten maken..ook voor PPO-onderzoek.

Verder moet ik de knie zoveel rust gunnen en gebruik maken van 1 elleboogkruk!
Alles bij elkaar genomen: ik was om 13.15 uur thuis. Uitgehongerd!!

Ik ben nu zelf héél erg benieuwd wat er allemaal uitkomt!!
Maar dat zal de tijd weer uitwijzen.... Rolling Eyes

Baas is al op de hoogte gebracht..
Liefs Janneke
Janneke
Lid

Berichtdoor eury » vr sep 08, 2006 9:34 pm

He Janneke wat zal je moe geweest zijn..en nu maar wachten op de uitslag..altijd vervelend..heb je Cortisonen injectie gehad in je knie???
Ja das echt auw...nou beetje goed uitrusten en bekomen van alles.
Maar je bent in ieder geval goed onderzocht.

groetjes eury
eury
Lid

Berichtdoor Cinder » vr sep 08, 2006 10:51 pm

Hoi Janneke,

Valt niet mee allemaal he...

Ik weet hoe zeer die injecties doen, heb een paar jaar geleden een cortisonen spuit in me schoudergewricht gehad en dat was idd zéér pijnlijk!

Ik wens je sterkte en ik hoop dat ze na de onderzoeken je meer kunnen vertellen want die onzekerheid is killing!

Groetjes Cindy.
Cinder
Lid

Reumavorm: Spondylarthropatie/B

Berichtdoor Janneke » za sep 09, 2006 7:13 am

Ik heb 'n injectie gehad...ik heb nog gevraagd wat voor een injectie het was...hij heeft het gezegd...en ik ben vergeten wat het was... :oops: .

Wat ik wel weet dat ik vanmorgen wakker ben geworden ZONDER pijn aan de r.knie :D en dat voelt ook wel eens goed aan. Zodadelijk na het eten begin ik met mijn nieuwe medicijnen en dan hoop ik dat de pijn eens een poos wegblijft... ik weet: dan is het zeer zeker uitkijken geblazen dat ik niet te gek ga doen...
Liefs Janneke
Janneke
Lid

Berichtdoor eury » zo sep 10, 2006 7:04 pm

Hoi Janneke,

Hoe is het nu met je knie?
Nog steeds pijnvrij?
Geen gekke dingen doen he ..niet gaan skeeleren :wink:

groetjes eury
eury
Lid

Berichtdoor Janneke » zo sep 10, 2006 8:37 pm

Hoi Eury,

ja.. de pijn is nog steeds weg!!
Weet je dat ik hier intens van geniet nu.....zolang het duurt!
En ik moet me inderdaad inhouden hoor...anders zou ik echt veel dingen gelijk willen doen... :roll:

groetjes Janneke
Liefs Janneke
Janneke
Lid

Berichtdoor Mary » zo sep 10, 2006 9:28 pm

ik heb ook zo'n spuit in mijn knie gehad en die heeft echt heel lang geholpen, wel zeker een week of 10-12 of zo :)

maar inderdaad wel uitkijken dat je 'm nu niet gaat overbelasten!!

groetjes, Mary
Mary
Lid

Berichtdoor Janneke » wo sep 13, 2006 8:05 am

Mary schreef:ik heb ook zo'n spuit in mijn knie gehad en die heeft echt heel lang geholpen, wel zeker een week of 10-12 of zo :)

..ik hoop dat ik dat straks ook kan zeggen Mary!
Hoewel ik er mijn twijfels over heb hoor...want afgelopen nacht voelde ik de r. knie vandege steken...We wachten maar af... :roll:
Liefs Janneke
Janneke
Lid

Berichtdoor Janneke » vr sep 22, 2006 7:49 am

...even een up-date;

8 sept. jl dus bij de reumatoloog geweest.
Die spuit die hij mij gegeven heeft "doet" het nog steeds goed...
Niet pijnvrij..wel veel en veel minder! En dat is wel fijn.
Minder fijn is, dat ik nu voel hoe zwaar mijn linkerbeen overbelast is geweest ...en nog.
Nu gaat ook mijn hernia flink opspelen...
Het wordt gewoon tijd dat er iets gaat gebeuren!!

En dat gaat gebeuren!
Op vrijdag 15 september jl had ik mijn PPO bij de narcotiseur.
Op dinsdag 19 september jl heb ik naar afdeling "opname" gebeld.
Daar vertelde ze dat de arts die mij zou helpen voor onbepaalde tijd ziek is. Of ik er moeite mee had om bij een andere arts ingedeeld te worden??

Ik vertelde dat het mij niets uitmaakte wie de kijkoperatie gaat doen....ik neem aan dat die artsen hun vak wel verstaan..en tenslotte is het "maar een kijkoperatie".

Die mevrouw is gaan bellen met de secr. van de orthopeden en 10 minuten later werd ik teruggebeld dat ik voor 19 oktober aanstaande op de lijst sta om geholpen te worden. De juiste tijd wordt nog doorgebeld.

Dus er zit weer beweging in mensen...
Liefs Janneke
Janneke
Lid

Berichtdoor eury » vr sep 22, 2006 10:00 am

Dat gaat al opschieten Janneke..voor je het weet is het oktober..en verder is het afwachten..maar gaat er nog iemand naar je rug kijken..??

groetjes eury
eury
Lid

Berichtdoor Coffee Girl » vr sep 22, 2006 11:05 pm

Hey Janneke,

Blij voor je dat er eindelijk weer een beetje actie is gekomen! en wat Eury zegt; de dagen en weken gaan zó hard. Het is oktober voor je het weet.
Ik duim voor je!

Groetjes, Tien
Coffee Girl
Lid

Reumavorm: Palindroom, RA.

Berichtdoor Janneke » vr sep 22, 2006 11:31 pm

Ik zei:
Die mevrouw is gaan bellen met de secr. van de orthopeden en 10 minuten later werd ik teruggebeld dat ik voor 19 oktober aanstaande op de lijst sta om geholpen te worden. De juiste tijd wordt nog doorgebeld.

..foutje!
Dit moet 13 oktober zijn....
Vrijdag de 13e... :roll: :roll: :roll:

@eury
Voordat ik met mijn knie ging sukkelen ging ik wekelijks naar de fysiotraining speciaal voor mijn rug. (Ruggeschool) Dat hielp goed. Ik ga binnenkort bellen om te vragen wanneer we dit weer kunnen opstarten. En dan hoop ik dat het weer wat beter zal gaan.

@Tien
Jazeker gaat de tijd snel!
Nog even en het is weer Kerstmis! :wink:
Liefs Janneke
Janneke
Lid

Volgende

Keer terug naar Fibromyalgie