reactie partner

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

reactie partner

Berichtdoor Thailand » di dec 30, 2014 7:28 pm

Hoe reageerde jullie partner als hij/zij voor het eerst hoorde dat je Fibromyalgie hebt?
Groetjes en al vast een hele fijne jaarwisseling.
Thailand
Lid

Re: reactie partner

Berichtdoor bebie » wo dec 31, 2014 12:32 am

Hallo fibro is een moeilijke ziekte en moeilijk uit te legen laat staan begrijpen en partners fam, vrieneden vinden het ook moelijk geef ze de tijd mijn partner heeft er ook 1 jaar over gedaan om te accepteren dat ik ziek ben
sterkte
bebie
Lid

Reumavorm: sclerodermie,fribo,

Berichtdoor Thailand » za jan 03, 2015 8:35 pm

Dank je wel voor je reactie ja, het is waar blijft iets moeilijks.
Thailand
Lid

Berichtdoor Goldenmoonlight » wo jan 14, 2015 3:31 pm

Mijn vriend was erbij toen de reumatoloog het tegen mij vertelde.
Hij was heel lief en heeft me getroost toen ik in de auto verdrietig was.
Ik ben namelijk ook door deze ziekte mijn baan kwijt geraakt en kom niet meer aan het werk.

Hij probeert me goed te helpen door thuis wat dingen over te nemen als ik veel pijn heb.
Ook voert hij de dingen uit die ik niet goed kan in het huishouden.
Goldenmoonlight
Lid

Reumavorm: fybromyalgie

Berichtdoor Senna11 » do jan 15, 2015 10:27 am

Mijn partner kent mij niet anders dan met pijn, heeft me er mee gekregen! Hij is altijd heel erg behulpzaam en het is zijn 2e natuur geworden om zich aan te passen, het is en blijft een onderdeel van je leven. Hij maakt zich vaak nog drukker en is bezorgder dan ik zelf.

Wel een grappig verhaaltje, na de diagnose fybro zag mijn vader wat het nu daadwerkelijk met een mens doet en omdat hij me vaak ziet, zag hij het ook van dichtbij. Hij voelt zich schuldig tov mijn tante die het al jaren heeft en waarvan hij altijd heeft gedacht dat ze zich niet zo aan moest stellen......daar is hij nu op terug gekomen. Hij ventileert ook naar anderen die er zo over denken dat het allemaal toch niet meevalt en legt uit. Heel lief!
Senna11
Lid

Reumavorm: RA/fybromyalgie

Berichtdoor afina » di jan 20, 2015 1:23 am

Mijn man was ( en is ) heel begripvol en helpt waar hij maar kan.... :)
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor Jelly » do jan 22, 2015 11:28 pm

Mijn man heeft gelukkig ook alle begrip en is zelfs vaak erg ongerust terwijl dat soms niet nodig is. Misschien nog een overblijfsel uit de tijd dat ik mijn grenzen zelf nog niet zo goed kon stellen. Maar beter zo dan iemand die vindt dat je je aanstelt of totaal niet behulpzaam is.
Jelly
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Marelle » zo feb 01, 2015 12:44 am

Mijn vriend heeft er ook in het begin best moeite mee gehad. Hij is zelf heel erg ondernemend en wil altijd op stap en ik kan dat gewoon niet. Dit veroorzaakt soms best vervelende situaties maar verder is hij heel begripvol en probeert zoveel mogelijk te helpen of aanpassingen te maken om het huishouden zo makkelijk mogelijk te maken zoals een lichtere stofzuiger kopen... Ik denk dat als je het niet voelt het moeilijk te begrijpen is...
Marelle
Nieuw lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Keer terug naar Fibromyalgie