duizelig, evenwichtsproblemen en zwalkend lopen

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

duizelig, evenwichtsproblemen en zwalkend lopen

Berichtdoor Alice in Wonderland » wo jan 07, 2015 8:00 pm

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum.
Helaas ben ik niet nieuw op het gebied van fibromyalgie.
Ik heb alles eigenlijk altijd op eigen houtje gedaan om mijn weg te vinden in fibromyalgie-land,maar de laatste jaren krijg ik steeds meer klachten waarvan ik me afvraag of het wel bij fibromyalgie hoort . ( je gooit er zo snel allerlei klachtjes op )
Ik hoop dat er hier mensen op het forum zijn die me willen helpen of in ieder geval het geduld hebben om naar me te luisteren :P.
Omdat ik eigenlijk twee verschillende onderwerpen heb lijkt het me handiger om het ook te splitsen in twee verschillende topics , om het wat overzichtelijker te houden.

Sinds ongeveer 2 jaar heb ik last van o.a. duizeligheid, problemen met mijn evenwicht en zwalkend lopen.
Het is niet constant aanwezig maar komt voornamelijk in vlagen en de perioden dat het aanwezig is kan varieeren van een dag tot een aantal weken aan een stuk.
Herkent iemand dit ?
Neurologisch onderzoek toonde niks vreemd op het gebied van mijn hersenen, dit is natuurlijk goed nieuws , maar het lost mijn problemen niet op.
Mijn huisarts vind dat ik teveel klachten heeft en neemt me niet serieus.

Herkent iemand dit ? ( Hiermee doel ik op de klachten en niet het gedeelte niet serieus genomen worden door de huisarts :P )
Alice in Wonderland
Nieuw lid

Reumavorm: fibromyalgie

Re: duizelig, evenwichtsproblemen en zwalkend lopen

Berichtdoor Lis » wo jan 07, 2015 10:11 pm

Ben je weleens op B12 getest? Een ernstig onderkend probleem... http://stichtingb12tekort.nl/vitamine-b ... 12-tekort/
Lis
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor johanna maria » wo jan 07, 2015 11:48 pm

En ben je wel eens getest op coeliakie? Kan ook evenwichtsproblemen en duizeligheid veroorzaken
coeliakie geeft darm/buikproblemen maar ook neurologische klachten...
johanna maria
Lid

Reumavorm: artrose

Berichtdoor Senna11 » do jan 08, 2015 12:48 pm

Ik heb zelf vorig jaar draaiduizeligheid gehad maar ik geloof niet dat dat iets is wat vaak terug komt. B12 tekort komt me eerder bekend voor bijjou klachten.
Senna11
Lid

Reumavorm: RA/fybromyalgie

Berichtdoor Alice in Wonderland » di feb 24, 2015 7:25 pm

ik heb mijn vitamine b12 in de loop der jaren laten testen en volgens mijn huisarts is alles goed. Wel een veel te laag vitamine d level.

Ik wist niet dat coeliakie ook symptonen kan vertonen op het gebied van zwalkend lopen etc. Bedankt voor de tip :D
Alice in Wonderland
Nieuw lid

Reumavorm: fibromyalgie

Keer terug naar Fibromyalgie