Fibromyalgie

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Fibromyalgie

Berichtdoor Thailand » do jan 08, 2015 4:37 pm

Ik heb een paar vraagjes. Valt Fibromyalgie nu wel of niet onder reuma?
Is het nu wel of niet een erkende ziekte?
In ieder geval wel gelezen dat het wel erkend is door W.H.O.
Maar niet door het UWV?
Word nu door de reumatoloog en reumaverpleegkundige naar een revalidatiearts gestuurd voor dagbehandeling heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik verwachten?
Dit gaat via mijn huisarts die krijgt nu binnenkort een brief en word ik op een lange wachtlijst geplaatst.
Hoor het graag van jullie.
Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Thailand.
Thailand
Lid

Re: Fibromyalgie

Berichtdoor Angels » do jan 08, 2015 9:16 pm

Ik lees graag mee.
Angels
Lid

Reumavorm: fibromyalgie

Berichtdoor Senna11 » ma jan 12, 2015 8:47 am

Als iemand mij kan vertellen wat een revalidatiearts kan doen bij fybro, dan hoor ik het graag. Fybro is een erkende ziekte onndanks dat het niet altijd serieus genomen wordt. Ik had notabene eerst een reumatologe die het niet serieus nam, te zot voor woorden, terwijl de meeste van mijn klachten door de fybro komen. Het is erg grillig en verschilt van persoon tot persoon, vandaar dat ik me afvraag wat je met deze aandoening bij een revalidatiearts moet. Zal dan advies zijn hoe er mee om te gaan?
Senna11
Lid

Reumavorm: RA/fybromyalgie

Berichtdoor Thailand » ma jan 19, 2015 5:45 pm

Nu, ik ben bij de huisarts geweest maar deze kon mij nog geen antwoord geven op de vraag wat de revalidatie arts gaat doen.Ik moet nog wachten op de brief die let wel 2 tot 3 weken duurt.
Wel kon de huisarts lachend zeggen dat Fibromyalgie gezegd word door de reumatoloog als er niets kan worden gevonden dus zei de huisarts meestal zit het tussen de oren. Ik ben hier behoorlijk van slag van want loop al ruim 10 jaar met pijn en alleen maar foto en bloedonderzoek gedaan. Ben ondertussen op zoek naar een andere huisarts iemand die er wel voor gaat.
Ik hou jullie op de hoogte ivm revalidatiearts.
Thailand
Lid

Berichtdoor Wrenchman » ma jan 19, 2015 9:49 pm

Lijkt me inderdaad een verstandig besluit om bij die huisarts nooit meer terug te komen... Afgezien wat je nu wel of niet mankeert moet je huisarts in ieder geval dé arts zijn waar je terecht kunt met je twijfels en degene zijn die je serieus neemt. Is dit gevoel er niet, zat andere huisartsen in Nederland!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor afina » di jan 20, 2015 1:21 am

Ik trof gelukkig een huisarts en een reumatoloog die mijn klachten serieus namen en na onderzoeken zeiden dat het fm was...en wrenchman heeft gelijk....vertrouwen in je arts is heel belangrijk!

Ik mocht toen naar een reuma verpleegkundige, maar ben er toen nooit geweest....

Succes!
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor Goldenmoonlight » do feb 05, 2015 2:47 pm

Ik ben wel bij de reumaverpleegkundige geweest.
Maar het enige wat ze als advies gaf dat ik kon gaan reumazwemmen en dat ik met fysiotherapie dmv graded activity mijn spierkracht moest vergroten.
Als dit niet werkte zou ik in revalidatie kunnen gaan. Daar krijg je ook gesprekken met een psycholoog bij.
Goldenmoonlight
Lid

Reumavorm: fybromyalgie

Berichtdoor Senna11 » do feb 19, 2015 4:14 pm

Het is heel erg belangrijk dat je inderdaad beweegt en zorgt dat je spieren op kracht blijven. Ik heb ook baat bij zeer gevarieerde voeding en probeer zoveel mogelijk synthetisch voedsel te vermijden. Tuurlijk eet ik ook koeken en ik ben een echte snoeper, maar bijvoorbeeld je brood, het beleg, je pasta en warm eten zo goed mogeljk in elkaar zetten. Ik heb al heerlijke kipkerrie, goulash en oa pastasaus zonder zakjes leren maken. Het is nog eens veel lekkerder ook! Niet teveel zuivel helpt me ook, ben aan de alpro melk en boter en de sojavla is ook heerlijk. Daarnaast laten we regelmatig het vlees weg en eten vegetarisch of vis. Pure chocolade is ook nog eens goed voor je spijsvertering dus elke dag een stukje....

succes nar het zoeken van jou dingetjes!
Senna11
Lid

Reumavorm: RA/fybromyalgie

Keer terug naar Fibromyalgie