nieuw hier..

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

nieuw hier..

Berichtdoor an68 » ma jan 26, 2015 11:19 pm

Ik ben een vrouw van 46 en heb al een jaar of 14 klachten, stijf bij het ontwaken, pijn aan mijn huid, zware benen en bovenarmen . Mijn heupen schieten op slot soms, net of er pezen of spieren over elkaar heen schieten. Vooral als ik aan het fietsen ben. Dan draai ik mijn been een beetje raar op en neer (wat er overigens heel gek uit ziet) op de fiets, dan knakt hij weer op de goede plaats. Mijn bovenarm doet eigenlijk al 2 jaar zeer, soms krijg ik hem amper omhoog. Nu is het weer mijn knie die vervelend doet, knieholte erg zeer en het gevoel hebben dat ik er elk moment Door heen ga zakken. Ook in de knie schiet er vanalles over elkaar heen lijkt wel. Afgelopen augustus bij reumatoloog geweest, gelukkig geen reuma wel fibromyalgie. Vroeg me af of de klachten van heup en knie wel bij fibromyalgie horen. Ik lees hier weinig over namelijk. Gr
an68
Nieuw lid

Reumavorm: fybromyalgie

Re: nieuw hier..

Berichtdoor Kikkervisje » di jan 27, 2015 12:22 am

Hallo An68,

Welkom.

Ik herken wel wat je schrijft over zware benen en armen, en huid.

Maar wat je schrijft over je knie en heup herken ik zelf niet als 'ook horend bij "mijn" fibromyalgie'.

Ik heb in 1 heupzone ook wel lichte andere klachten, die in mijn geval waarschijnlijk op een beginnende artrose in ook dat gewricht wijzen.

Ik zou toch nog eens nader naar jouw klachten van knie en heup laten kijken.

Sterkte,
en hopelijk vind je hier info en aanluiting of steun of wat je hier ook graag zou willen vinden, kwijt kunnen, delen, ontmoeten,

Groet,

Kikkervisje
Kikkervisje
Lid

Reumavorm: fibro, artrose

Berichtdoor Senna11 » di jan 27, 2015 1:04 pm

Hallo An68,

Welkom. Het komt mij over als de hypermobiliteit die vaak samen gaat met fybro. Dan trek je ook wel je gewrichten uit de kom en uit zijn verband. Ik had dat vroeger ook een beetje, lang niet zo erg als jij, maar gerichte training en aansterken van spieren heeft daarbij geholpen.

Gelukkig fybromyalgie en geen reuma zie ik je schrijven. Kan me er wel iets bij voorstellen maar vlak fybromyalgie niet uit, daar kun je je nog vervelender bij voelen dan bij reuma. Je gaat een leven tegemoet met een heleboel leefregels wil je het een beetje aangenaam maken.
Senna11
Lid

Reumavorm: RA/fybromyalgie

Berichtdoor an68 » wo jan 28, 2015 1:38 pm

Ja ze hebben wel eens gezegd(jaren geleden) dat mijn knieën erg ver doorbuigen. Zal dan idd een combinatie daarvan zijn.en idd zal ik mijn grenzen moeten opzoeken, kijken wat wel en niet kan. Bedankt voor de reacties, ik hou zeker dit forum in de gaten, miss haal ik nog nuttige tips hiervandaan. Gr ann
an68
Nieuw lid

Berichtdoor bebie » do jan 29, 2015 8:48 am

Meid ik heb ook fibr en erg mobiel ik ben nu ruim een jaar in de sportschool onderbegleiding en het knaken is bij mij ook een stuk minder geworden en het knaken zelf doet geen pijn maar je schikt er van dat is het verschil,
je kan er ook een fisio naar laten kijken die kan je ook tips geven

sterkte in het proces je moet je lichaam opnieuw leren kennen
bebie
Lid

Reumavorm: sclerodermie,fribo,

Berichtdoor Marelle » zo feb 01, 2015 12:41 am

Hi!

Dat van die knie herken ik heel erg. Ik heb het meestal met 1 knie. Het lijkt dan alsof de botten over elkaar heen schuren, het gevoel wat je soms hebt als je je vingers knakt maar het net niet lukt. Voor mijn gevoel blijven die botten over elkaar heen wrijven. Ik heb een fysio hiernaar laten kijken maar deze zei dat er niets 'stuk' was in mijn knie.
Marelle
Nieuw lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Berichtdoor an68 » ma feb 02, 2015 9:15 pm

Hoi marelle, het is precies zoals je omschrijft, en heb dat ook tegen de reumatoloog gezegd, ze zei dat er niks kapot gaat ofkan in mijn knie, toch is het een heel akelig gevoel van binnen. Hetzelfde geldt voor mijn heupen, gewoon elk moment het gevoel hebben dat je er doorheen gaat zakken, en soms gebeurt dat met draaien in bed, of met mijn benen over elkaar heen slaan, dan schiet het erin zeg ik altijd
an68
Nieuw lid

Berichtdoor Goldenmoonlight » do feb 05, 2015 2:27 pm

Ik heb ook vaak last van dat knakken, op veel verschillende plekken in mijn lichaam.
Dit gebeurt vooral als ik het gevoel heb dat er iets vast zit, zoals mijn nek of arm.
Ik wist niet dat dit ook bij fybromyalgie hoorde.
Goldenmoonlight
Lid

Keer terug naar Fibromyalgie