Overzie het even niet meer :-(

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Overzie het even niet meer :-(

Berichtdoor Pindymindy » vr feb 20, 2015 11:01 am

Beste mensen,

Hoe doen jullie dat? Positief blijven. Elke dag pijn hebben valt me zwaar. Ik overzie het dan gewoon niet meer. Dit mijn hele leven. Ben pas 38. Drie jonge kinderen en een baan.

Doe er alles aan om gezond te blijven, maar elke dag die pijn. Het doet mentaal echt wel wat met je en dan mensen die er helemaal niets van begrijpen. Loop ik weer met warme kruiken op mijn werk om de dag een beetje door te komen.

Hoor graag van jullie. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Pindymindy
Lid

Re: overzie het even niet meer :-(

Berichtdoor jopie1982 » vr feb 20, 2015 12:00 pm

Zulke dagen zijn altijd bagger.
Waar ik veel aan heb is het gewoon toe laten. Eerder was ik er altijd tegen aan het knokken en nu geef ik toe, pak een boek, kijk tv enz.
En probeer sowieso altijd te genieten vd kleine dingen.
En geloof me je hebt drie kids en die houden ziel veel van je. Vergeet dat niet. Daar krijg je in getwijfeld kracht van.
En voor nu een lekkere baal dag, gewoon doen.
jopie1982
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor Pindymindy » vr feb 20, 2015 12:16 pm

Dank je wel. Ja die drie kindjes geven me kracht, maar op dit soort dagen zie ik het leven niet zitten en wat je schrijft herken ik wel. Ik vecht er tegen in plaats van toestaan. Het is een constante innerlijke strijd. Gewoon ook zo bang dat het vanaf nu alleen maar erger wordt. Kan ik nog wel blijven werken? Mijn salaris is zo hard nodig.

Sorry voor deze zware gedachten en bedankt voor het luisteren en voor je reactie. Doet me goed.
Pindymindy
Lid

Berichtdoor Pindymindy » vr feb 20, 2015 12:16 pm

Dank je wel. Ja die drie kindjes geven me kracht, maar op dit soort dagen zie ik het leven niet zitten en wat je schrijft herken ik wel. Ik vecht er tegen in plaats van toestaan. Het is een constante innerlijke strijd. Gewoon ook zo bang dat het vanaf nu alleen maar erger wordt. Kan ik nog wel blijven werken? Mijn salaris is zo hard nodig.

Sorry voor deze zware gedachten en bedankt voor het luisteren en voor je reactie. Doet me goed.
Pindymindy
Lid

Berichtdoor Lis » vr feb 20, 2015 12:18 pm

Ja, het valt ook niet mee, weet er alles van helaas...
Wat Jopie zegt, eraan toegeven, jezelf een beetje verwennen op die dagen. Wees niet hard voor jezelf. En nog iets: vraag je eens af, kijk eens in jezelf, wat je nodig zou hebben, wat het leven lichter voor je zal maken. Misschien kleine of grote veranderingen in je leven, en kijk of dat mogelijk gemaakt kan worden. Je leven is nu eenmaal niet meer hetzelfde. .. knuffel voor jou <3
Lis
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Pindymindy » vr feb 20, 2015 12:48 pm

Dank je wel lis. Helaas moet ik werken. Heb wel lekker een nieuw bed gekocht en ga er een fijne kamer van maken. Overdag neem ik meestal geen pijnstiller maar moet dit helaas elke dag voor het slapen gaan wel doen anders kan ik door de pijn de slaap niet vatten. Mijn slaap is hoe dan ook onrustig en word als een wrak wakker. Heb nu wel een pijnstiller genomen. Echt een slechte dag. Heb gister een stuk gefietst dus weet wel waar het vandaag komt. Ik blijf bewegen maar een balans vinden is lastig. Ben ook kilo's afgevallen door de pijn.

Zucht wat een klaagzang he. Wel fijn om even hart te luchten. Morgen vast een betere dag.

Bedankt!
Pindymindy
Lid

Berichtdoor Senna11 » za feb 21, 2015 8:01 pm

Is gewoon kut (sorry, geen ander woord voor). Heb ook weer zo'n periode waarin ik me afvraag wat de zin van het leven nu eigenlijk is. Emotioneel wrak, kan ieder moment weer anders denken, gek wordt ik ervan!! Positief blijven is zo verrekte moeilijk als je dag in dag uit pijn hebt en vooral ook moe bent...Ik heb geen kinderen maar ik zou ook niet weten waar ik energie vandaan zou moeten halen voor wat betreft de opvoeding, chappeau daarvoor......

voor rest, doormodderen, het wordt ooit weer eens mooi weer met goede dagen!
Senna11
Lid

Reumavorm: RA/fybromyalgie

Berichtdoor Roos88! » za feb 21, 2015 10:26 pm

Ik herken me heel goed in je verhaal en vind het super knap dat je het vol houd en dat met 3 kinderen. Ik vind het al moeilijk om voor mezelf te zorgen! Positief blijven is moeilijk.. Helemaal wat werk betreft. hebben jullie ook meer last met dit weer? Zonnebank helpt bij mij:p heerlijk die warmte misschien een goeie tip. en kijk uit welke pijnstillers je neemt je kan beter een slaap pilletje nemen dan die troep zometeen krijg je het ook nog aan je maag, had ik namelijk.. Probeer het zonder medicijnen te doen. Elke dag op te staan met die pijn is een hel ik denk ook heel vaak wat heeft het leven voor nut als je zo moe bent altijd en je hele week moet in plannen omdat je anders te moe bent

Sterkte!
Groetjes roos
Roos88!
Nieuw lid

Reumavorm: FMS

Berichtdoor afina » zo feb 22, 2015 1:35 am

Het is idd doodvermoeiend die pijn...en als daar dan nog een laagje onbegrip overheen komt... :roll:

Mijn kinderen zijn gelukkig wat ouder...die redden zichzelf wel ( wat wassen en aankleden etc betreft bedoel ik dan ) Verder neemt mijn man me heel veel uit handen...en kan ik altijd een beroep doen op vrienden.

Mijn FM is gelukkig aardig onder controle op het moment...de rest moet ik nog uitvinden :wink:

Ik hoop dat je iets vind wat voor jou helpt en het iets lichter maakt om mee om te gaan...

Heel veel sterkte, groetjes Afina
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor Pindymindy » zo feb 22, 2015 12:33 pm

Dank jullie wel allemaal. Het geeft in ieder geval steun te weten dat ik niet de enige ben. Zwaar is het wel. Vandaag nog steeds pijn maar wat minder.

Fibromyalgie onder controle?? Ben heel benieuwd hoe je dat doet. Dus tips zijn welkom.
Pindymindy
Lid

Berichtdoor Pindymindy » zo feb 22, 2015 12:34 pm

Ben gister gaan floaten. Was ook heerlijk!
Pindymindy
Lid

Keer terug naar Fibromyalgie