Hallo en even een vraag

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Hallo en even een vraag

Berichtdoor Biancaatje82 » za feb 21, 2015 9:40 pm

Hallo allemaal,

Ik wil me eerst even voorstellen. Mijn naam is Bianca en ik ben 32. Ik heb een man en een zoontje van 5.
Sinds een week is bij mij fibromyalgie geconstateerd. Toen ik de symptomen zag had ik echt zoiets van daar staat mijn lijf op internet. Het bewijs dat ik niet gek ben. En dat al die jaren van klachten en oververmoeidheid echt een oorzaak hadden.
Maar nu hoe leggen jullie het de omgeving uit. Mensen doen wel alsof ze t snappen maar ik krijg zo vaak te horen ja dat heb ik ook wel vaker dan voel ik me niet lekker en dan ga ik lekker op tijd naar bed en dan is het beter.
Maar helaas werkt dat niet zo ik kan 'smorgens wel janken zo moe ben ik dan. En alles doet pijn. Vaak zie ik het somber in.
Ik heb sinds een dik jaar een eigen paard dat is altijd een droom van me geweest maar zelfs dat is me te zwaar en een moetje aan t worden.
Ik heb me nu opgegeven voor revalidatie in de hoop dat ze me kunnen helpen. Want de mensen om me heen kunnen het niet. Ze begrijpen t niet eens!
Ook op het werk. Ik werk officieel 24 uur maar dit wordt altijd meer ook verdelen ze de uren over meerder dagen werk de laatste tijd zelfs 30/37 uur. Ik heb aangegeven dat ik zo niet door kan gaan. Maar heb niet t idee dat er echt iets mee gedaan wordt!

Groetjes
Biancaatje82
Lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Re: Hallo en even een vraag

Berichtdoor afina » zo feb 22, 2015 1:45 am

Hey Bianca,

Moeilijk hé....eerst ben je aan de ene kant blij dat het eindelijk een naam heeft..maar dan komt er op je af wat het allemaal in houdt.
De meeste mensen in mijn omgeving begrijpen het gelukkig wel...dat is al een enorm pluspunt. Steeds maar uitleggen en tegen een muur van onbegrip en/of "goedbedoelde" adviezen aanlopen wordt je zo moedeloos van.

Ik hoop voor je dat de revalidatie iets kan helpen...en verder kan ik eigenlijk alleen maar zeggen...luister naar je lichaam en je eigen gevoel..

Veel sterkte, Afina
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor Pindymindy » zo feb 22, 2015 3:31 pm

Lastig he. Hoe leg je het uit? Weet het zelf ook niet goed. Laatst zei mijn partner: ik hoor je alleen over pijn. Toen dacht ik:"ja dat is natuurlijk ook zo, hij heeft geen idee hoe dit is." Ik zou willen dat hij het een weekje kon voelen.

Hoop dat je kunt blijven paardrijden. Want zo lang mogelijk doen wat je leuk vindt is het meest belangrijk.

Sterkte meid!

Ga mezelf nu van de bank met kruik sleuren om te genieten van het mooie weer. Valt niet mee :-(
Pindymindy
Lid

Berichtdoor Biancaatje82 » zo feb 22, 2015 7:32 pm

Bedankt voor de reacties. Het is zo frustrerend he. Mensen zeggen dan ja ik snap het wel maar als je dan aangeeft dat je moe bent of pijn hebt moet je weer niet zo zeuren. Wordt er echt moedeloos van. Een gebroken arm ziet iedereen maar dit..
Ik heb gelukkig een hele lieve bijrijder die hem nu veel rijdt. Mar het is vervelend dat het je eigen paard is en mensen zeggen dan zo kom je ook nog eens rijden.
Het is wel fijn om nu eens met mensen te "praten" die precies hetzelfde voelen.

Groetjes
Biancaatje82
Lid

Berichtdoor Pindymindy » zo feb 22, 2015 11:14 pm

By the way... Iets heel anders... Mocht je ooit voor tweede willen gaan. Hoor van verschillende vrouwen dat fibromyalgie tijdens zwangerschap of weg is of veel minder. Toch een hormoonding zou je zeggen.
Pindymindy
Lid

Berichtdoor Biancaatje82 » zo feb 22, 2015 11:46 pm

Ja dat heb ik ook ergens gelezen. Maar het blijft bij een!
Zou aan de ene kant wel een tweede willen maar zou niet weten hoe ik het allemaal moet regelen qua werk enzo :( .
Biancaatje82
Lid

Berichtdoor Pindymindy » ma feb 23, 2015 11:08 am

Vervelend meid :cry:
Pindymindy
Lid

Berichtdoor MStolk » di feb 24, 2015 12:21 am

Ik heb ervaren dat mensen laten voelen aan je lijf helpt om begrip te krijgen.
Ik weet niet waar je vooral last van hebt? maar bij mij is dit vooral me rug.
De rugspier is net zo hard als mijn ruggengraat zelf.
Vaak als ik merk dat mensen het omschrijven als iets dat zij ook hebben zeg ik: 'oh echt, moet je maar eens voelen.'
En 9 van de 10 keer schrikken ze zich dan kapot.

Zij voelen jou pijn niet, maar ze kunnen wel voelen dat er iets anders is dan bij een 'normaal/gezond' persoon.
MStolk
Nieuw lid

Keer terug naar Fibromyalgie