En nu??

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

En nu??

Berichtdoor Biancaatje82 » wo maart 04, 2015 10:54 pm

Hallo

Ik moet het echt even kwijt.
Toen een aantal weken geleden fibro werd vast gesteld was ik even doort van blij, zo van yes er is echt iets met meaan de hand. Vast ervan overtuigd dat dingen anders zouden gaan.
Maar nu besef ik dat er helemaal niks veranderd is. Want NIEMAND begrijpt het

Mijn vriend, vrienden, het werk echt helemaal niemand!
Op het werk zeggen ze ja je voelde je niet helemaal 100% maar laat dat niet het excuus zijn dat je resultaten achteruit gaan..op dat moment wil ik het liefste schreeuwen dat het nieteven is maar dat dit mijn leven nu is. Steeds vaker en meer pijn. Zo vermoeid dat ik ervan kan janken. En niemand snapt t!! Ik heb het idee dat iedereen denkt ja t zal wel.
Heb ook op het werk gezegd lees aub de site van fibro door daar staat precies hoe ik me voel. Maja resultaten gaan voor..
Word er moedeloos van. Wat moet ik hiermee..

Groetjes
Biancaatje82
Lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Re: En nu??

Berichtdoor Wrenchman » wo maart 04, 2015 11:22 pm

Wat vreselijk dat je zo slecht begrepen wordt. :(

Zelf loop ik er ook vaak tegenaan. Maar ik weet dan zelf ook nog niet wat mij mankeert. De huisarts gooide het bij mij laatst nog op "een vorm van reuma wat nog in ontwikkeling is" en nu op allerlei gewrichtsklachten zonder vastgestelde reumatologische aandoening... Ik loop nu bij een therapeut die vooral met mij zou moeten gaan praten, maar ik moet vooral oefeningen doen. Ja, ze weten allemaal precies wat er in je hoofd omgaat...

Heb jij al besloten of je het revalidatietraject ingaat?

Sterkte in ieder geval met het onbegrip. Zeker met hen die het dichtst bij je staan. Ik hoop vooral dat je vriend bijdraait...
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Biancaatje82 » wo maart 04, 2015 11:39 pm

Hallo.

Wat vervelend!
Ik heb via de huisarts een verwijzing doorgestuurd voor revalidatie maar nog niks gehoord. Ik wilde eerst eens gaan kijken wat het inhoudt.
En jij?
Biancaatje82
Lid

Berichtdoor Wrenchman » do maart 05, 2015 12:02 am

Nouja, ik ben vooral prikkelbaar doordat ik het gevoel heb gewoon door te moeten ondanks alle pijn. Daarbij opgeteld is er nogal wat aan de hand in m'n leven. 2e kindje op komst bijvoorbeeld. Erg leuk, dat zeker. Maar ook een hele drukke periode die eraan komt.

De komende tijd ben ik wel van plan om het te proberen bij die therapeut, want wat moet je dan? De huisarts verwacht ik even niet zoveel meer van na mijn afgelopen bezoek.
Ik dacht dat een revalidatietraject ook niet veel meer is dan omgaan met pijn en ziek zijn. Voor een ieder verschillend wat je er aan hebt. Ik heb er verder ook geen ervaring mee.

Persoonlijk weet ik ook even de boel niet goed een plek te geven. Lastig allemaal!
Wrenchman
Lid

Berichtdoor afina » do maart 05, 2015 12:50 pm

Ahhh Bianca....wat een drama als mensen je maar niet begrijpen :(

En al kunnen ze het niet begrijpen...laat ze dan alsjeblieft accepteren dat jij je zo beroerd voelt...er is toch niemand die dit voor zijn lol bedenkt??

Heel veel sterkte...jij ook wrenchman!!
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor Pindymindy » zo maart 08, 2015 8:46 pm

Hoi,

Heb geen tips. Weet heel goed hoe jij je voelt. Zelfs mijn eigen ouders en partner begrijpen het niet. Heel eenzaam voelt dat. Sterkte!
Pindymindy
Lid

Berichtdoor Biancaatje82 » ma maart 09, 2015 9:16 am

Ja dat is heel eenzaam. Hoor alleen maar ja t zit tussen de oren en iedereen heeft het weleens :(
Biancaatje82
Lid

Berichtdoor Pindymindy » ma maart 09, 2015 1:16 pm

Daar zit misschien wel mijn grootste verdriet. Terwijl ik dit type zit ik achter PC (dankbaar hoor voor dit werk), met twee kruiken. Zo trek ik het nog een beetje. Sjouw die kruiken overal mee naar toe. Zo fijn als je pijn hebt. Extra heet zodat de aandacht naar de warmte en niet naar de pijn gaat. Geen collega die zich afvraagt waarom ik daar nu mee loop.

Sterkte meid. Het is in ieder geval fijn om met mensen te praten die hetzelfde mee maken.

Groetjes,
Pindymindy
Lid

Berichtdoor Jelly » ma maart 09, 2015 8:56 pm

Onbegrip is ontzettend frustrerend. Een revalidatie traject kan ontzettend helpen. Ik kan het aanbevelen. Vooral voor wat betreft het 'tussen-de-oren' gedeelte :esmile: eindelijk begrepen gevoelen! Sterkte.
Jelly
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Wrenchman » ma maart 09, 2015 9:35 pm

Jelly schreef:Onbegrip is ontzettend frustrerend. Een revalidatie traject kan ontzettend helpen. Ik kan het aanbevelen. Vooral voor wat betreft het 'tussen-de-oren' gedeelte :esmile: eindelijk begrepen gevoelen! Sterkte.

Zou jij ook kunnen vertellen wat het revalidatietraject in jouw geval inhield? Niet alleen voor mij, maar ook omdat de topicstarter dit zich afvroeg/afvraagt.
Wrenchman
Lid

Berichtdoor Jelly » di maart 10, 2015 5:25 am

Het is een traject waarbij je een bepaalde periode (in mijn geval een aantal maanden) een behoorlijk aantal consulten en behandelingen hebt bij verschillende artsen en hulpverleners. Arts, fysiotherapeut en psycholoog werken samen voor een zo goed mogelijk eindresultaat. Daar komt het op neer. Het is vrij intensief want je moet veel op en neer naar het ziekenhuis. Maar ik vond het alles waard.
Jelly
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Biancaatje82 » di maart 10, 2015 9:25 pm

Ik zag nu pas de vraag ertussen staan. Ik heb nog niks gehoord heb denk ik 2,5 week geleden de huisarts gebeld om de verwijzing aan te vragen en ze zouden deze doorsturen! Ik weet ook niet hoe lang de wachttijd is!
Biancaatje82
Lid

Keer terug naar Fibromyalgie