Warmte niet voelen

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Warmte niet voelen

Berichtdoor MStolk » zo maart 15, 2015 8:29 pm

Hallo Allemaal,
Waar ik laatst achter ben gekomen is dat ik op de plekken waar ik op dat moment pijn heb, ik geen warmte voel. :shock:
Is dit bij jullie ook het geval?

Ik heb namelijk wanneer ik last heb van mijn rug al een kruik geprobeerd. Ivm niet rechtstreeks op de huid mogen gebruiken heb ik er een zo'n dun mogelijk hempje tussen gedaan. Echter voel ik de warmte van de kruik amper. Mijn huid is naderhand wel vuurrood.
Ik heb een infrarood zonnehemel 8) . Maar wanneer ik hier onder lig met mijn rug richting de lampen voel ik niks. Lig ik met mijn buik naar de lampen dan verga ik van de warmte.
Tevens heb ik van die warmte sprays voor je spieren geprobeerd. Van goedkoop kruitvat merk tot de allerduurste. Van deze sprays voel ik helemaal niks.
Sportmassage olieën die warm moeten aanvoelen wanneer ze in de huid gemasseerd worden... voel helemaal niks.

Mijn voeten en handen zijn bijna altijd ijskoud, ondanks dat ik altijd fleecesokken draag.
Ik draag standaard thermobroeken, aangezien alles anders verkrampt. Maar ook hiervan voel ik de warmte niet.

Iemand van jullie hier ook ervaring mee? Of is dit absoluut geen symptoom van fibromyalgie?
Ik hoor het wel!
MStolk
Nieuw lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Re: Warmte niet voelen

Berichtdoor afina » ma maart 23, 2015 6:54 pm

Persoonlijk herken ik het niet...maar FM kan zich bij mensen verschillend uiten....dus anderen misschien wel.

Heb je het ook vaak koud?
Is de kleur van je handen en voeten wel " gewoon " roze?
Nog eentje....voel je aanrakingen e.d. wel gewoon of ook minder?

Probeer geen doktertje te spelen hoor :wink: ...maar misschien heeft het zin om je HB, schildkierfunctie en bloeddoorstroming eens na te laten kijken.

Groetjes, Afina
There are things we don't want to happen, but have to accept...things we don't want to know, but have to learn...and people we can't live without, but have to let go...
afina
Lid

Reumavorm: reuma psoriatica en

Berichtdoor rustgevend » wo maart 25, 2015 10:22 pm

igebruik een warmte kussentje op men spieren.
dan voel ik de warmte wel.
mischien een tip.

of probeer is midelgan te smeren dat gewet verlichting.

groetjes
Laatst bijgewerkt door rustgevend op za okt 15, 2016 7:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
rustgevend
Lid

Reumavorm: fibromyalgie

Berichtdoor MStolk » ma maart 30, 2015 12:54 am

@ Afina:
Hmm, zelf heb ik het niet vaak koud. Die koude voeten voel ik zelf ook niet, alleen mijn vriend haha. Arme jongen :twisted:
Mijn voeten zijn met regelmaat wel wat blauwig, maar mijn handen daarentegen heel weinig. Wel hebben die vaak rode vlekken, zo alsof je huid ineens heel dun is.

Aanrakingen zijn juist het tegenovergestelde. Die voel ik behoorlijk intens en kriebelen over mijn rug met de topjes van vingers kan soms al een branderig gevoel opleveren. Ik vind dat normaal gesproken heerlijk, alleen af en toe lijkt het wel of ze er met een scherpe nagel in krassen. Terwijl mijn vriend dan gewoon met zijn vingertop (met erg korte nagels) mijn huid net aanraakt.

Mijn bloeddruk is nagekeken en deze zit zelfs af en toe aan een te lage kant, schildklierfunctie wordt elke keer nagekeken als ik naar de dokter ga. (Dit is niet vaak) en deze is elke keer uitstekend. Deze 2 kunnen het dus niet zijn.
Bloeddoorstroming is wel een goede, dat zou ook de pijn in de spieren kunnen veroorzaken natuurlijk. Maar heeft dit ook niet te maken met je bloeddruk?
Doktoren hebben al wel met een stethoscoop naar mijn bloedvaten 'geluisterd'. Zouden ze toen de bloeddoorstroming hebben nagekeken? of gaat dat niet op die manier. Er is namelijk toen geen opmerking over gemaakt, waardoor ik in de veronderstelling was dat wat ze hadden nagekeken wel oke was.

Ik zie het zeker niet als doktertje spelen van jou kant hoor!
Ben erg blij met jou meedenken. :)

@ Rustgevend
Warmte voel ik dus niet, van een gloeiend heette kruik tot warmte/elektrische kussens en dekens.
Wel fijn dat het bij jou wel helpt!

Wat betreft de sprays geldt ook voor de gel's en zalven.
Niets voel ik wat warmte af moet staan :esad:

Toch bedankt voor de tips, vind het erg fijn om te zien dat er echt mensen met me meedenken!
MStolk
Nieuw lid

Berichtdoor rianne55 » ma maart 30, 2015 12:04 pm

Gewoon een vraag, gebruik jij reuma medicatie? Ik was gestopt met MTX en had het koud liep met winterjas in huis.
Verwarming hoog. Na 2 keer MTX was het weg .
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor flower121 » za apr 04, 2015 12:55 am

Ik herken dit ook, zo heb ik het bv met tiger balsem ( rood en wit ) en idd ook andere warmte gels de midalgan extra warm word heel even warm en heb dan ook echt rode uitslag maar dat is maar 2 a 3 minuten. toevallig vanavond nog tigerbalsmen gesmeerd in mijn nek met geen enkel resultaat behalve dat ik plakspul in mijn kleding had, en heb dit al bij meerdere mensen met FM gehoord. Apart maar ook vrij bekend bij FM. Moet wel zeggen dat ik het niet heel erg vind want ik kan echt niet tegen warmte. Heb zin in de zomer maar niet in de hitte al is de warmte wel weer goed voor de spieren en gewrichten.
flower121
Lid

Berichtdoor MStolk » ma mei 04, 2015 11:18 am

@Rianne55
Nee ik gebruik geen reuma medicatie omdat er geen ontstekingen in mijn bloed gevonden kunnen worden.
Wel heb ik voor de hoofdpijn (naar aanleiding van spierkrampen in de nek) Diclofenac gekregen
Maar ik had deze klachten al voor die medicijnen.

@flower121
Ik loop nu bij een fysiotherapeut die tevens naar samenwerking psyche/spieren en zenuwgestel kijkt.
Zij kon mij vertellen dat door de hoge spanning van de spieren de huid helemaal geïrriteerd is.
Dit zou een rede kunnen zijn van het niet of minder voelen van warmte.

Zodra de spierspanning dus lager is, is de kans groot dat de huid weer normaal gaat functioneren.
MStolk
Nieuw lid

Keer terug naar Fibromyalgie