Mijn zeer pijnlijke rare elleboog

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Re: Mijn zeer pijnlijke rare elleboog

Berichtdoor flower121 » zo mei 10, 2015 2:43 pm

@t Tinus,

Ik heb eigenlijk vrijwel altijd wel pijn, maar de ene keer is het erger dan de andere keer en ik ga niet naar de pijnstilling grijpen als ik het wel kan handelen zonder pillen. Slik wel vaak paracetamol. het veiligste middel en ook een medicijn dat met elk ander medicijn genomen kan worden. De bloedspiegel hoeft bij mij ook niet perse op peil te zijn omdat ik het idd gewoon niet elke dag nodig ben en neem.

En heb mijzelf er alleen maar mee dat als ik NSAID's neem ik daardoor weer maagklachten krijg ivm de wisselwerkingen. Een tijdje is niet erg natuurlijk maar na enkele weken kan het gewoon wel in mijn nadeel gaan werken, het kan de werking van de beta blokkers weer verminderen en dan zit ik straks weer met een bloeddruk die niet goed is en dat wil ik gewoon niet. Net toevallig wel een diclofenac genomen, was een rolgordijn aan het ophangen, had daarna erg veel pijn in mijn arm en nek dus toen toch maar een diclo genomen, gaat nu redelijk maar neem het met mate haha. Morfine achtige middelen blijf ik sowieso vanaf want dat kan weer apneus op wekken. Heb ook gehoord over een anti depressiva wat kan helpen tegen de pijnklachten? Kan het mij moeilijk voorstellen, zelf ook een behoorlijke tijd anti depressiva gehad en werd er eigenlijk alleen maar zieker van en ook had ik veel gewichtstoename wat ook weer niet goed is voor spieren en gewrichten. Het ene medicijn veroorzaakt vaak weer een andere klacht waardoor je daar misschien ook weer pillen voor moet slikken.

Het is als overlapping misschien goed, maar niet op lange termijn en het lost gewoon niets op. Heb misschien makkelijk praten maar ik ben eerder een tegenstander dan een voorstander voor medicijnen en de gehele pharma industrie.
flower121
Lid

Berichtdoor Wrenchman » zo mei 10, 2015 10:28 pm

Vooropgesteld wil ik aangeven dat ik niet oordeel over hoe iemand met zijn/haar medicatie omgaat. Dat is volkomen individueel en iedereen beleeft pijn op zijn/haar manier. Dit betekent niet dat er niet over gepraat kan worden, integendeel. Fijn dat dit kan hier!
Maar ik oordeel dus niet! Ik gaf puur aan hoe het bij mij is. En of dit voor een andere ook geldt, mag een arts beslissen!

Goed verhaal verder. Het enige wat ik nog wil meegeven is dat gebruik van een NSAID het resultaat van een MRI kan beïnvloeden. Daar dacht ik vandaag ineens nog aan.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor flower121 » ma mei 25, 2015 5:02 pm

ook nu kan ik eerder heen voor het EMG onderzoek, vorige week een brief gehad van de neuroloog dat ik nu 4 juni heen moet ipv 26 juni, wel fijn en best wat eerder dan gepland.

heb mij een beetje ingelezen over het onderzoek en het moet niet heel erg pijnlijk zijn, dit lijkt misschien een beetje zo omdat ze het hebben over naalden en elektrische schokjes/elektroden maar het moet te doen zijn. ben erg benieuwd.
flower121
Lid

Berichtdoor tinus » ma mei 25, 2015 6:14 pm

Goed geregeld!
Maar weet je dan al dat je de naaldmethode krijgt?
Misschien krijg je het geleidingsonderzoek, en dat doet helemaal geen pijn.
Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar 'het witte dingetje'. Kun je hier die foto plaatsen? Of PB-en?
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor flower121 » ma mei 25, 2015 6:20 pm

ik weet het idd niet welke ik krijg, of de elektroden of de naaldjes maar beide schijnen mee te vallen en lijken erger dan het is :)

wil die foto wel even plaatsen maar vind het een beetje raar. had hem hier ook al staan maar heb ik onlangs verwijderd maar hier komt ie nog een keer.

dat witte zit er dus niet altijd, vooral bij heel even op mijn elleboog leunen word het zichtbaar, vind het er erg vreemd uitzien en dat de neuroloog zo ook geen idee heeft zegt wel wat haha

Afbeelding
flower121
Lid

Berichtdoor tinus » ma mei 25, 2015 6:53 pm

O ja. Haal maar weer weg als je het vervelend vind hoor; ik was gewoon nieuwsgierig.
Knap dat je het puntje van je elleboog op de foto krijgt :lol:
Maar het ziet er inderdaad pijnlijk uit. Sterkte!
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor flower121 » ma mei 25, 2015 10:12 pm

haha dankzij een front cam is dat gelukt hoor, de moderne techniek kan handig zijn

momenteel gaat het wel weer met mijn elleboog, is dus met vlagen dat het heel erg veel pijn doet. nu is de pijn vrij mild.

afwachten wat er uit dat onderzoek komt rollen
flower121
Lid

Berichtdoor flower121 » do jun 04, 2015 12:31 pm

Net het EMG onderzoek gehad, en ik heb dus een zenuwbeklemming en mijn zenuw ligt heel oppervlakkig dus wat al gedacht werd is ook zo ( nervus ulnaris ) Nu word ik geopereerd, krijg eerst nog een voor gesprek en daarna word ik opgeroepen voor de operatie.
flower121
Lid

Berichtdoor Wrenchman » do jun 04, 2015 8:16 pm

flower121 schreef:Net het EMG onderzoek gehad, en ik heb dus een zenuwbeklemming en mijn zenuw ligt heel oppervlakkig dus wat al gedacht werd is ook zo ( nervus ulnaris ) Nu word ik geopereerd, krijg eerst nog een voor gesprek en daarna word ik opgeroepen voor de operatie.

Nou, hopelijk knap je ervan op en heb je niet teveel last ervan dat je eraan geholpen wordt.
Je was bang voor dat EMG onderzoek. Was dat, achteraf gezien, terecht?
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor flower121 » do jun 04, 2015 8:42 pm

Het was wel heavy ja, maar dat komt denk ik mede omdat ik gewoon doodmoe ben, 5 uur slaap gehad, veel apneus weer en daarnaast toch ook stress en dat werkt elkaar dan lekker tegen, schokte ook echt bij elke schok haha en dat ze dan juist mijn pijnlijke zenuw gaan triggeren waardeerde ik niet echt al is het dus wel voor een goed doel. Over die ingreep... ik vraag mij dus af of dat onder algehele narcose of plaatselijke verdoving gaat gebeuren. Ik hoop eigenlijk onder algehele narcose en het kan dus beide lees ik. Vraag mij dus af wat en waarom er beslist word maar de tijd zal het leren, moet nu eerst ( weer ) naar een pre operatieve screening en daar zal mij meer duidelijk worden.
flower121
Lid

Berichtdoor flower121 » vr jul 10, 2015 3:12 pm

Net terug van het UMCG omdat ik daarheen moest ter voorbereiding van de operatie aan mijn elleboog, wat is het daar fijn en goed georganiseerd, ze liepen prima op schema en ik kon zo doorlopen van het ene onderzoek naar het ander gesprek :) dat is in het streekziekenhuis hier een heel stuk minder.

Ben goed gekeurd voor de narcose :lol: ( ging ik ook al vanuit want in januari ook al onder zeil geweest ) dus nu is het wachten op een oproep, ivm de zomervakantie kan het wel een tijdje gaan duren maar ik kan wel wachten, er zijn belangrijkere operaties en ik snap ook dat de artsen daar wel eens aan vakantie toe zijn, ben niet heel erg egoistisch aangelegd gelukkig :P

Nu moet er wel iemand bij mij slapen als ik weer thuis ben omdat het gevaarlijk is met de nawerking van de narcose en de slaap apneu, vind dat niet echt fijn en ik zie het nog wel, wil vooral rust denk ik.

Ik zag net dat ik mijn eigen gegevens/(bloed)uitslagen in kan zien online en dit staat er dus bij de uitslagen van de EMG:

=====================================================================================================================================================

Motorisch:
Normale DML en CMAP-amplitude van de n. ulanris gemeten aan ADM en ID 1. De snelheid van de n. ulnaris is normaal over het onderarmsegment met significant lagere snelheid over de sulcus.

Conclusie:
Ulnaropathie rechts.

Beleid:
Patiënte werd doorverwezen naar de neurochirurg voor bespreken operatieve opties.

==================================================================================================================================================

Moet maandag a.s. weer naar de neuroloog voor mijn nek en heb hoogstwaarschijnlijk ook een zenuwbeknelling in mijn linkerelleboog dus we gaan gewoon door met bezoekjes aan het ZH, ben allang blij dat ze er wel goed naar kijken.
flower121
Lid

Berichtdoor flower121 » za jul 11, 2015 12:44 pm

Ik wil graag wat vragen over de bloeduitslagen, en wil wel bij voorbaat aangeven dat ik mij er weinig zorgen over maak maar bij mij zijn de leukocyten, CRP en de bezinking al tijden wat verhoogd, niet heel erg verhoogd maar lycocyten zit dikwijls rond de 15, CRP van 7 en bezinking van rond de 32 ( kan dit dus terug zien maar was van het meeste ook al op de hoogte omdat ik vaak een uitdraai vraag van de labuitslagen, in het verleden verzwegen ze o.a. mijn vitamine d tekort van 11 ) zijn dit waarden die gewoon komen door een infectietje of milde ontsteking? Ik weet wel dat de waarden ook verhoogd zijn bij RA en omdat ik al vaker dacht aan RA ook door andere klachten vroeg ik mij af of mijn waarden een teken kunnen zijn voor RA of dat het daarvoor te laag is. Aangezien zowat iedere arts er andere referentiewaarden op nahoudt kan ik hier geen pijl op trekken haha. Nogmaals ik ben niet bezorgd verder, mijn moeder heeft leukemie met lycocyten waarden van dik boven de 150 en dat is natuurlijk heel erg en dan mag ik echt niet mopperen maar mijn waarden zijn wel licht afwijkend voor al een langere periode dus.

Heb trouwens geen flauw idee of er hier iemand is die er meer kijk op heeft dan mij hoor maar volgens mij kan ik het altijd gewoon vragen voor de zekerheid en zo niet is het ook geen ramp.
flower121
Lid

Berichtdoor Henk » za jul 11, 2015 6:19 pm

Zie: http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagformulier.php
Leucocyten zie WBC (witte bloedcellen), 'lycocyten' ken ik niet; normaalwaarde tussen 4.3 en 10.0, een licht verhoogde uitslag kan (bijvoorbeeld) veroorzaakt worden door stress.
CRP zie CRP; mg/l <10 is goed, 7 dus ook.
Bezinking zie bloedbezinking; mm/uur <15 is goed (voor een vrouw van boven de 50 jaar is de normaalwaarde <30); 32 valt onder 'licht verhoogd'.
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor flower121 » za jul 11, 2015 7:03 pm

Dankjewel Henk voor je info, sorry voor het typfoutje en dat ik een Y typte ipv een EU enne ben nog geen 50 hoor haha maar goed om te weten dat het in ieder niet per definitie iets hoeft te betekenen en stress, tjsa ik heb het chronisch dus dat kan dan ook idd goed zichtbaar zijn in mijn bloed.
flower121
Lid

Berichtdoor Hermione » zo jul 12, 2015 2:24 pm

als je chronisch prednison gebruikt, is de waarde van de witte bloedcellen licht verhoogd. Alzo mijn longarts, en ook de endocrinoloog waar ik laatst was.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

VorigeVolgende

Keer terug naar Fibromyalgie