Mijn zeer pijnlijke rare elleboog

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Mijn zeer pijnlijke rare elleboog

Berichtdoor flower121 » vr apr 03, 2015 11:36 pm

Ik heb al eerder berichten geplaatst over mijn pijnlijke elleboog, de pijn word alsmaar erger en er is ook iets te zien aan mijn elleboog wat niet klopt volgens mij, is ook vuur rood en de pijn is gruwelijk. Herkent iemand dit? Hoef en wil geen diagnose maar herkenning zou wel fijn zijn.
Laatst bijgewerkt door flower121 op za mei 09, 2015 6:36 am, in totaal 1 keer bewerkt.
flower121
Lid

Re: mijn zeer pijnlijke rare elleboog.

Berichtdoor flower121 » zo apr 05, 2015 10:38 pm

Ik zie dat dit onderwerp al best vaak bekeken is maar heeft er niemand een idee wat dit mogelijk kan zijn? Het is in ieder geval iets onderhuids, lijkt op een bot en dus geen allergie of insektenbeet of wat dan ook. Gevoel in mijn pink is niet optimaal en zere hand en pols. Nogmaals, ik ben niet opzoek naar een diagnose via hier en dinsdag maak ik hoe dan ook een afspraak met de huisarts maar ik vind dit heel vreemd, heb het ook nog nooit eerder gezien bij iemand dus ben erg nieuwschierig naar wat dit eventueel zou kunnen zijn en of mensen het wellicht herkennen.
flower121
Lid

Berichtdoor Wrenchman » zo apr 05, 2015 11:44 pm

flower121 schreef:Nogmaals, ik ben niet opzoek naar een diagnose via hier en dinsdag maak ik hoe dan ook een afspraak met de huisarts

Dat lijkt mij inderdaad het beste. Rood en veel pijn misschien een ontsteking, maar ik wil zeer zeker geen diagnose stellen!

Sterkte met de pijn en succes bij de huisarts!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor Wrenchman » wo apr 08, 2015 8:37 pm

Hoe is het afgelopen bij de huisarts?
Wrenchman
Lid

Berichtdoor flower121 » zo apr 12, 2015 1:51 pm

Hallo Wrenchman,

Bedankt voor het vragen!

Het is ''goed'' afgelopen, heb een verwijzing gekregen voor de neuroloog, lijkt een zenuwkwestie te zijn dus 8 juni heb ik een afspraak staan bij de neuroloog. Eindelijk! Gelukkig, hoe raar ook heb ik die foto mee genomen want toen ik bij de huisarts was donderdag was mijn elleboog relatief rustig. Ben erg benieuwd wat de neuroloog gaat doen en of zij iets kan vaststellen want dat het niet normaal is is duidelijk te zien.

Heb nu weer te horen gekregen dat ik ook het hypermobiliteits syndroom heb, is de 2e keer nu maar weet niet of het dan een officiele diagnose is maar het lijkt er wel op. Deed een paar HMS testjes waarin ik cum laude slaagde en de huisarts zei ook al dat niet veel mensen dat kunnen zoals het overstrekken van mijn vingers, de handen plat op de grond leggen bij het voorover buigen met rechte knieeen, het overstrekken van mijn ellebogen enz. Mocht er een functie vrij komen in het circus als slangenmens kan ik daar altijd aan de slag haha

Groetjes
flower121
Lid

Berichtdoor Wrenchman » zo apr 12, 2015 8:10 pm

flower121 schreef:Bedankt voor het vragen!

En jij bedankt voor het terugkoppelen. Altijd fijn als mensen de moeite nemen om te vertellen hoe hun bezoek bij de arts is afgelopen. Het komt op dit forum vaak genoeg voor dat dat niet gedaan wordt.
De HMS-testjes die jij moest doen waren waarschijnlijk deze. In het begin van mijn eigen topic kun je lezen dat er bij mij ook over getwijfeld is. Ik kan echter geen van deze actrobatentrucs. ;) Mrs. Wrenchman overigens wel. Zij heeft er geen last van. Hoe is dit bij jou? HMS kan soms ook een voordeel zijn...

Over je elleboog kun je hier misschien nog wat lezen. Of zoek op Cubitaal Tunnel Syndroom. De tweede hit is bij mijn zoekmachine overigens van een kliniek waar ik zelf niet zulke beste ervaringen mee heb, maar de uitleg daar over de symptomen is wel heel duidelijk. Maar de club zelf ga ik niet naartoe linken...
Maar het kan dus ook dat je in de buurt van die tunnel een ontsteking hebt/had. Aangezien je pink ook minder gevoel had.

Maar 8 juni duurt nog wel even...
Wrenchman
Lid

Berichtdoor flower121 » zo apr 12, 2015 10:24 pm

Graag gedaan hoor, het is idd wel zo netjes antwoord te geven maar moet zeggen dat ik het soms ook niet doe, niet omdat ik laks ben maar omdat ik simpelweg een warhoofd heb waardoor ik best wat vergeet en dus ook soms om antwoord te geven maar het is verder geen bewuste actie.

Over dat Cubitaal Tunnel Syndroom had ik mij al wat ingelezen, ik herken er wel iets in maar dus niet alles, heb soms tintelingen in mijn pink, soms in mijn duim maar niet altijd, ook wel krachtverlies en veel pijn in mijn arm en pols. De pijn die ik heb aan mijn elleboog is snijdend en scherp, maar ook dat wisselt maar het is niet de pijn die je voelt bij het stoten van het telefoonbotje, maar als ik mijn elleboog heel zachtjes stoot en daardoor mijn telefoonbotje word geraakt verga ik van de pijn en dan is het dus maar een zachte aanraking waarvan iemand zou denken stel je niet zo aan, maar dat voelt dus ook niet echt als de bekende pijn die je voelt bij het stoten van dat botje.

Dat witte ''ding'' heb ik nog nooit eerder ergens gezien, ook Google geeft geen hits maar ja hoe moet ik dat nou omschrijven, zoekterm: wit ding op de elleboog? Dus ik zou echt niet weten wat dat is en ook dat witte ding is er met vlagen, niet altijd. Heb wel gruwelijk veel pijn altijd in mijn nek, ontzettend vaak hoor ik knakkkkk, en heb een snijdende, soms stekende, zware pijn wat ik dus wel als chronisch ervaar. 2 weken gelden ging ik even mijn arm/elleboog naar buiten draaien, en ik kreeg gigantisch veel pijn/kramp aan de zijkant van mijn nek en hals, die pijn was echt ff heavy en het zweet brak mij uit, niet meer strekken dus maar misschien kan dit ook weer iets zijn wat ik mee moet nemen naar de neuroloog want ik tast nogal in het duister maar weet ook dat niet alles te verklaren is. Of dat dan weer verband houd met mijn elleboog weet ik ook niet, het staat in verbinding met elkaar maar wat de kern is en de plek waar het niet goed zit is bij mij niet compleet duidelijk, het 1 veroorzaakt het ander en het is voor mij nu gissen. Vaak is mijn elleboog vuur rood en warm maar dus ook alleen met vlagen al is het nu wel erger de laatste paar weken. Een ontsteking is het denk ik niet, dan had ik neem ik aan bijkomende klachten moeten hebben.

Over het hypermobiel zijn, ik weet nog dat toen mijn HA voor het eerst mijn vingers eens goed bekeek dat ze er zowaar van schrok hoever ik ze kan overstrekken, voor mij was dat totaal nieuw, kende toen nog niet het HMS en vond het niet vreemd want ik heb dit al mijn hele leven dus niets opvallends in mijn ogen. Heb sowieso 4 triggervingers, beide pinken, beide ringvingers en 1 middelvinger, weet niet of dit ook echt bij de HMS hoort maar ook dit heb ik al jaren, en is heel erg frustrerend omdat dingetjes zoals mijn haar achter mijn oren doen al word bemoeilijkt omdat mijn vingers niet hun werk doen en niet goed voelen. Dingen vaak laten vallen omdat de grip weg is etc. een bekend iets voor veel mensen. Typen is ook soms frustrerend omdat mijn vingers niet altijd willen buigen, ik daarom kracht moet zetten en daardoor weer pijn krijg. Vaak ook dingen als mijn heup verdraaien bij het afstappen van mijn fiets, knie schiet nogal eens vast, de elleboog test en knie test heb ik wel gedaan maar zonder een arts erbij die daar een goede kijk op heeft want zoals ik al zeg ik vind het niet opvallend want dit ben ik en dit is mijn lichaam dus ben niets anders gewend. Die testen met mijn vingers overstekken zijn wel allemaal 10 punters, huisarts zei het dus en het ziet er idd nogal gek uit als ik die testjes uitvoer. Met gestrekte knieeen met mijn handen plat op de grond steunen is appeltje eitje voor mij al ziet het er wel heel raar uit haha. Deed het laatst voor bij een buurvrouw, zij heeft overigens ook FM en bij haar was het ook een makje en ik lag letterlijk dubbel van het lachen zo raar zag het eruit :lol:

Ik merk wel dat ik dingen heb die ik niet vaak hoor of zie, ach ieder mens is uniek in zijn soort he :)

8 juni duurt idd nog even, baal ik ook wel van maar kan moeilijk verwachten dat ze mij voor laat gaan want echt prioriteit heeft dit niet.

Groetjes
flower121
Lid

Re: Mijn zeer pijnlijke rare elleboog

Berichtdoor flower121 » vr mei 08, 2015 9:18 pm

Vandaag naar de neuroloog geweest, dankzij mijn zorgverzekeraar kon ik eerder terrecht via een wachtlijstbemiddeling.

Zelfs de neuroloog wist zo niet te zeggen wat dat is met mijn elleboog, dat witte dingetje bedoel ik maar hij vermoed bot, heb de foto laten zien haha

Hij zegt wel dat het niet klopt en moet 26 juni een EMG test doen, lijkt mij best vervelend en een beetje pijnlijk. Dit is dus omdat hij ook net als de huisarts denkt dat het een zenuwbeknelling nervus ulnaris kan zijn. Daarna ook als het goed is een MRI scan van mijn nek en hoofd. Hij kon merken/voelen dat al mijn gewrichten pijnlijk zijn.

Afwachten nu, word vervolgd.
flower121
Lid

Berichtdoor Wrenchman » za mei 09, 2015 12:43 am

Als ik "nervus ulnaris" Google, kom ik inderdaad weer op die Cubitaal tunnelsyndroom uit. Hopelijk wordt je met die EMG en MRI wat wijzer. (al is dat weer zo lang wachten. :? )
Wel fijn dat je een maand eerder deze afspraak had.
Had je trouwens al een diagnose gehoord in een eerder stadium? Ik dacht dat je wat had staan, maar zie het nu niet meer. Of vergis ik mij dan?

En hoe gaat het nu trouwens met die elleboog?
Wrenchman
Lid

Berichtdoor flower121 » za mei 09, 2015 1:44 pm

Hoi Wrenchman,

Het duurt idd wel weer eventjes voor ik verder ben maar die tijd kan ik wel uitzitten hoor.

Elleboog is nu erg pijnlijk, belast hem ook niet en zodra ik op mijn elleboog leun krijg ik meteen weer een signaal van ''doe maar even niet''. Opzich is er niet heel veel zichtbaar nu met het blote oog, wel is mijn huid daar donkerder. Of het echt het cubitaal tunnelsyndroom is moet zich nog uitwijzen. Mijn pols is ook vrijwel altijd pijnlijk, gevoelig. Bij het tillen van niet eens zo zware dingen heb ik al vaak van die rottige pijnscheuten. Maar het staat natuurlijk ook allemaal in verbinding met elkaar dus het is niet heel gek. Mijn charmante triggervingers is taak voor een orthopeed om dat op te lossen maar ik laat het eerst zo, naast dat ik bij de neuroloog loop loop ik ook bij de long en kno arts voor de slaap apneu dus het is even voldoende nu.

Het onderzoek zelf lijkt mij best rot, geen idee of iemand dit ook heeft gehad(?) misschien kan diegene de ervaringen met mij delen, het zal heus meevallen maar een beetje info is opzich wel fijn.

Groetjes :)

Heb de diagnose fibromyalgie en ben daarnaast dus ook hoogstwaarschijnlijk HM, meerdere artsen denken dit maar of het officieel in mijn dossier staat weet ik eigenlijk niet.

De klachten met mijn elleboog en nek vind ik eigenlijk niet bij FM horen, dat hoeft natuurlijk ook niet maar ik denk dat dit er los van staat.
flower121
Lid

Berichtdoor Wrenchman » za mei 09, 2015 10:21 pm

Ach, misschien krijg je nog een andere diagnose dan FM (er bij). ;)

Wat is er met je nek aan de hand? Wat merk je daar aan? (puur interesse omdat ik ook langzamerhand meer last van mijn nek krijg.)
Gebruik je medicijnen?
Wrenchman
Lid

Berichtdoor flower121 » zo mei 10, 2015 12:01 am

Ach 1 diagnose meer of minder, heb nu al zowat het hele alfabet haha

Mijn nek doet standaard altijd pijn, daarbij kraakt hij heel erg bij het minste of geringste zoals gapen of diep zuchten of strekken. Ook krijg ik soms door een verkeerde beweging van mijn arm ( die met de meest pijnlijke elleboog ) heftige pijnscheuten aan de zijkant van mijn nek/hals, als ik mijn arm strek of naar buiten draai krijg ik dat. En zit er achter in mijn nek al jaren een knobbel, dat is een triggerpoint denk ik. Kan mijn nek zelf bewust met mijn handen kraken, wat mensen ook wel doen met hun vingers. Door de nekpijn is normaal liggen soms onmogelijk en is het moeilijk een goede houding te vinden waarbij ik geen last heb. De pijn is verschillend maar vaak een zware, brandende pijn. De nekpijn lokt vervolgens weer hoofdpijn uit.

Stom, nu ik eigenlijk nog maar een klein stukje getypt heb heb ik alweer pijn in mijn pols, daar zit het ook echt niet goed hoor want vind het niet normaal en zwaar ergerlijk.

Ik heb wel pijnstilling, moet eigenlijk 3x daags 50mg diclofenac nemen maar dat doe ik dus niet, alleen als het echt niet anders kan, het heeft weer een wisselwerking met mijn ander medicatie dus ik ben daar een beetje voorzichtig mee. Heb ook celebrex maar beide doen niet erg veel tegen de pijn.

Ben heel benieuwd wat er volgende maand uit de test komt rollen, weet sowieso wel dat dit niet normaal is, maak mij verder echt geen zorgen maar wil van de pijn af en liever vandaag dan morgen.
flower121
Lid

Berichtdoor Wrenchman » zo mei 10, 2015 12:13 am

flower121 schreef:Ik heb wel pijnstilling, moet eigenlijk 3x daags 50mg diclofenac nemen maar dat doe ik dus niet, alleen als het echt niet anders kan, het heeft weer een wisselwerking met mijn ander medicatie dus ik ben daar een beetje voorzichtig mee. Heb ook celebrex maar beide doen niet erg veel tegen de pijn.

Neem inderdaad geen 2 NSAIDS bij elkaar! Dat is een heel slecht idee!

Die nek herken ik wel wat van. Niet alles, maar wel het kraken en de hoofdpijn die je kunt hebben vanuit je nek. Nasty is dat...

Ik heb nu een 1,5 maand van ontwennen en wennen aan NSAIDS achter de rug. Ik kan je vertellen dat het bij mij blijkbaar zo is als ze zeggen, dat je een 'bloedspiegel' moet opbouwen, wil een NSAID echt effect hebben. Pas na een week of 2 begon de Naproxen die ik nu slik goed te werken. Al weet ik nog niet of ik 'm hou vanwege eventuele bijverschijnselen...
Maar of jij echt altijd zou moeten slikken, moet je met je arts overleggen. Daar ben ik niet voor.
Wrenchman
Lid

Berichtdoor flower121 » zo mei 10, 2015 12:24 am

Ja ik ben sowieso altijd al voorzichtig hoor met medicatie, maar de diclofenac en celebrex, die NSAIDS hebben weer invloed op de betablokkers die ik neem, en daarnaast kun je er maagklachten van krijgen, heb jaren omeprazol geslikT voor mijn maag en sinds een tijdje mee gestopt en als ik al die pijnstilling neem moet ik daar dan weer omeprazol bij nemen, dit doe ik dus ook soms maar niet te vaak. Ik hou het gewoon bij paracetamol ( met of zonder coffeine ) en soms ibuprofen en bij echt veel pijn neem ik diclofenac.

Dat over die bloedspiegel heb ik idd ook gehoord, ik denk dat je het dan ook elke keer standaard moet slikken om die spiegel op te bouwen en ook dus als je niet echt veel pijn hebt al weet ik dat niet zeker natuurlijk.

In januari ben ik geopereerd en heb toen morfine gehad, nou ik merkte er niks van, dat viel even tegen en voor mij ook nooit geen morfine meer :P heb ook tramadol in huis, maar ik vind de bijwerkingen veels te heftig en blijf er dan ook bij voorbaat al af.

Wat soms ook nog wel eens wil helpen is voltaren, daar zit dan ook diclofenac in maar dat smeer je dus oppervlakkig op de pijnlijke plekken, is daarom minder schadelijk en werkt sneller, maar werk ook weer sneller uit helaas.
flower121
Lid

Berichtdoor tinus » zo mei 10, 2015 10:58 am

Dat bloedspiegelverhaal gaat over de behandeling van continue, chronische pijn. In dat geval kun je niet na 1 dag NSAID-gebruik al zeggen dat het niet/onvoldoende werkt. Je moet dan een aantal dagen met dezelfde dosering doorgaan om je maximale bloedspiegel te bereiken, voordat je het effect goed kunt beoordelen.

Maar je kunt het niet omdraaien: het is niet zo dat 1 keer innemen geen effect heeft of dat je het altijd langere tijd in moet nemen.

Bij kortdurende pijn kun je heel goed baat hebben bij een- of tweemalige inname van een NSAID.

Ik vind dat je heel verstandig omgaat met je medicatie.
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Volgende

Keer terug naar Fibromyalgie