Moet ik bij een WW aanvraag melden dat ik ziek ben?

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Moet ik bij een WW aanvraag melden dat ik ziek ben?

Berichtdoor Senna11 » wo apr 29, 2015 11:38 am

Ik worstel al een tijdje met deze vraag en kan er geen duidelijk antwoord voor vinden. Aan de ene kant zou ik het prettig vinden als ze het zouden weten maar aan de andere kant wil ik die stempel niet. Het gaat heel goed met me en kan eigenlijk alles wel weer (met mate) en ben dus gestopt met werken. Ik ben dus op zoek naar een andere baan maar ga ook het WW traject in als ik nog niets anders heb. Ik heb alleen heel erg veel last van de vermoeidheid en dat zal me parten gaan spelen waarschijnlijk.

Ik heb gelezen dat als je ziekt een probleem kan worden voor de uitkering of werkgever je wel weer verplicht bent dit te melden. Ik weet dus nog niet of het inderdaad een belemmering gaat worden, dat weet ik niet eerder dan dat ik weer aan het werk ben. Zolang het niet belemmert ben je weer niet verplicht het te melden........snap je het nog? Ik weet even niet wat ik nu moet doen.

Mijn vraag aan jullie is of jullie daar ervaring mee hebben of me daar advies in kunnen geven.
Senna11
Lid

Reumavorm: RA/fybromyalgie

Re: Moet ik bij een WW aanvraag melden dat ik ziek ben?

Berichtdoor Martijn » wo apr 29, 2015 11:56 am

Het is volgens mij precies zoals je het zegt. Als je door ziekte niet kan werken (bijvoorbeeld een griep, zoals bij een normale werkgever) en dus niet kan solliciteren, moet je je ziek melden. Zie ook hier: http://www.uwv.nl/particulieren/ziek/zi ... n-ben-ziek

Als je door de reuma niet full-time kan werken is de WIA mogelijk van toepassing.
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Keer terug naar Fibromyalgie