Tintelende gevoelloze vingers?

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Tintelende gevoelloze vingers?

Berichtdoor Biancaatje82 » do mei 14, 2015 10:18 am

Hallo ik heb sinds 2 dagen een tintelende en gevoelloze middelvinger. In ieder geval het topje ervan. Het tintelen ben ik wel gewend in mijn handen maar dat gevoelloze niet. Hebben meer mensen er last van? En is er iets aan te doen? Begin het nu ook in mijn andere hand te voelen :( .

Groetjes
Biancaatje82
Lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Re: Tintelende gevoelloze vingers?

Berichtdoor tinus » do mei 14, 2015 10:53 am

Ik heb dat ook gehad, maar dat kwam doordat er een spier onder mijn schouderblad verkrampt was, waardoor de armzenuw in de knel kwam.
Het heeft heel lang geduurd, maanden bij de fysio gelopen - masseren, pappen en nathouden (én rekeningen schrijven!) - maar uiteindelijk ging over door een betere houding.
Zie elders op dit forum.

De tip van blauwgrijs (Nordic walking) is ook heel goed voor schouder- en nekklachten. Maar dan wel op de goede manier, dus vanuit je schouders scharnieren. En niet zoals bijna iedereen doet, alleen de ellebogen buigen en strekken en intussen de schouders nog steeds stilhouden.
Je moet echt vanuit je schouders die stokken helemaal naar achter duwen, zo ver als je kan naar achter met die bovenarmen.

Het zou ook het carpale tunnelsyndroom kunnen zijn.
Zoek maar even op.
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Berichtdoor Reen » zo mei 17, 2015 1:47 pm

Ook ik heb dat in beide handen de linker erger dan de Rechter ben van de reumatoloog door gestuurd naar een neuroloog
Die heeft mij een wristlancer polsorthese zonder duim voor geschreven mij helpt dit wel kon s'nacht niet slapen liep maar over de vloer met mijn handen te zwaaien gaat nu veel beter als ik naar bed ga doe ik ze gelijk om
Hoop dat je hier iets mee kan
Sterkte en Gr Re
Reen
Nieuw lid

Reumavorm: Artrose

Berichtdoor Biancaatje82 » zo mei 17, 2015 10:19 pm

Dank je wel voor jullie berichten. Ben er nog niet mee naar de dokter geweest maar slapen wordt ook steeds pijnlijker. Armen tintelen en doen pijn dus misschien toch maar eens een afspraak maken.
Biancaatje82
Lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Keer terug naar Fibromyalgie