Hallo iedereen,
Ik kamp nu bijna 3 met 'spierproblemen'...
Het begon bijna 3 jaar geleden in mijn eerste jaar universiteit. In mijn eerste examen periode kreeg ik veel last van mijn nek, ik dacht dat dit kwam door constant in dezelfde positie te zitten en ik dacht er niet meer over na. Maar de pijn werd zodanig erg dat ik gewoon niet meer in die positie kon zitten. Het deed zoveel pijn dat ik bijna enkel kon neerliggen, waardoor ik minder goed kon leren. Ik dacht dat het wel zou overgaan na de examenperiode, maar ik had het mis. De pijn verminderde wel maar verdween niet. Voor de tweede examenperiode was ik bang dat ik weer zo'n verschrikkelijke pijn ging hebben en dus ging ik naar de dokter. Hij constateerde dat ik een hele hoge spierspanning in mijn nek door stress had wat die pijn gaf en hij stuurde mij 9 sessies naar de kinesist. Dit hielp maar tijdelijk, ik had nog steeds veel pijn. Door deze pijnen had ik concentratieproblemen en had ik dus veel herexamens. In de herexamens was mijn stress nog 10X erger, en ik kreeg een ontsteking op mijn nek. Ik moest pijnstillers en ontstekingsremmers nemen, maar veel hielp het niet. Ik gaf vaak mijn examen vroeger in met tranen in mijn ogen omdat het toch niet lukte door de pijn. De pijn en stijfheid in mijn nek ging helemaal niet weg, wat ik ook deed, in tegendeel, het breidde zich uit... Mijn bovenrug en schouders begonnen ook stijf te worden. Ik bleef naar de kinesist gaan, ik ging ook naar de osteopaat... Maar niets hielp deze stramme pijn verdwijnen. Daarna kwam mijn kaakspieren/gewricht, constant knakken en vreselijke pijn. Na 2 jaar begon mijn onderrug ook meer en meer pijn te doen. Tot het punt dat mijn nek enkel stijf was, maar niet meer zo pijnlijk, maar mijn onderrug zeer pijnlijk was. Hiervoor ging ik ook naar de kinesist. Ook al hielp het niet, het gaf toch een kleine verlichting. Nu volgt mijn heup, mijn spieren zijn heel erg stram en het is zeer pijnlijk als ik wat probeer te stretchen... Ook kraken al mijn gewrichten, en heb ik er soms een ongemakkelijk gevoel in. Sinds enkele maanden heb ik vooral last van mijn enkels die stram aanvoelen en hard kraken...
Is dit enkel het gevolg van stress? Is deze langzaam verspreidende stijfheid fibromyalgie of niet? Ik wil weten wat ik heb, want ik kan hier niets aan doen.
Help me aub.