Werken en Fibromyalgie

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Werken en Fibromyalgie

Berichtdoor R.P » zo sep 27, 2015 2:41 pm

Hallo allemaal.
Wat zijn jullie ervaringen met werken? ( en wat voor werk?)
Ik werk zelf 3 dagen in de week, werk in de recreatie sta en loop veel. Met weinig pauze
Ga op de fiets heen en terug ( totaal 20 km)
Heb 2 kleine kids thuis die soms voor 7 uur sochtends al bij de oppas moeten staan :( ( dat betekend voor ons 5.45 op staan)
Ik ben erg positief ingesteld maar vind 3 dagen werken eigenlijk te zwaar en daarbij heb ik natuurlijk thuis mn kindjes ( en de daarbij komende drukte zwemles sporten vriendjes) met daarnaast de pijn en het niet goed slapen...

Mn man doet gelukkig ook veel in het huishouding en met de kids ;)

En mn baas is 'nog' niet op de hoogte omdat ik eerst zelf dingen uit wilde gaan proberen, Ph druppels, ontzuuringsthee, magnesium tabletten, minder werken (aantal weken 2 dagen geprobeerd), visolie, minder bewegen enz.
Graag zou ik jullie ervaringen lezen...
Bedankt alvast!
R.P
Nieuw lid

Re: Werken en Fibromyalgie

Berichtdoor Danieque » zo sep 27, 2015 8:10 pm

Hallo R.p

Toen fibro bij mij gediagnosticeerd werd had ik 2 kinderen van 4 en 8,ik was op dat moment fulltime huisvrouw(werkte wel als oppasmoeder). Nu zijn mijn kinderen 19 en 23 en hebben niet zoveel zorg meer nodig. Ik werk nu 26 uur pw in de zorg en ben er in al die jaren wel achter gekomen dat bewegen alleen maar goed is. Zou dat niet perse gaan minderen. Wat mij helpt is een combi van bewegen,je rust nemen en goed plannen. Probeer op de dagen dat je werkt,zo min mogelijk(als dat kan) in het huishouden te doen en spreid dat uit over de dagen dat je vrij bent. Bedenk ook wat echt nodig is en wat wel een dagje/weekje over geslagen kan worden en plan echt rust voor je lijf in. Lekker even op de bank liggen tussendoor/helemaal ontspannen. Luister heel goed naar je lijf en probeer ernaar te handelen. Maar blijf ook bewegen,bv wandelen/fietsen/zwemmen met je kids.Dit zijn wel de zwaarste jaren nu je kinderen klein zijn. Langzaam aan krijg je meer tijd en rust voor jezelf. En misschien is 2 dagen werken meer dan genoeg(als je je dat natuurlijk kan veroorloven). Het is even zoeken wat voor jou het beste werkt. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Danieque
Nieuw lid

Reumavorm: fibromiyalgie

Berichtdoor Jelly » ma sep 28, 2015 9:12 pm

Hoi, ik heb geen fm maar ra. Maar wel ervaring met de combi werk/kinderen/reumatische klachten. Als je 3 dagen werk (dit werk) te zwaar vindt dan geef je eigenlijk zelf al antwoord :ewink: minder belastend werk vinden, of minder uren werken. Ik persoonlijk heb veel te lang aangemodderd met 4 dagen in diverse functies. Ik ben gestopt en we hebben nu minder inkomen maar ook minder stress en minder gedoe rond kinderopvang.
Jelly
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Wrenchman » ma sep 28, 2015 9:42 pm

Pas wel op als je minder gaat werken. Je krijgt minder loon, minder pensioensopbouw enz enz. Terwijl je wilt minderen omdat je ziek bent.

Dus stel je levert nu een dag in en komt over een jaar ziek thuis te zitten, krijg je uitbetaald voor 2 dagen. Just sayin'.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor R.P » wo sep 30, 2015 8:49 pm

Bedankt allemaal voor de reacties!
Ben nu bezig met een ontzuringskuur ( lees druppels van alka, ontzuuringsthee, beetje anders eten geen varkensvlees en zo weinig mogelijk dierlijke producten)
Gaat best goed, pijnklachten lijken minder te zijn ( kan miss ook komen door het weer lekker zonnig, en heb een aantal dagen extra vrij gehad ;)
Vind het minste van alles toch wel de hartkloppingen en de pijn op de borst. ( vooral als de kids in de buurt zijn voelt het wat eng)
Hebben jullie hier ook ervaringen mee?
R.P
Nieuw lid

Keer terug naar Fibromyalgie