fibro en ontstekingen

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

fibro en ontstekingen

Berichtdoor Danieque » zo sep 27, 2015 7:40 pm

Hallo allemaal,
15 jaar geleden is bij mij fibro vastgesteld. In 1e instantie ben ik me er toen tegen gaan verzetten(wilde het zelf niet erkennen),maar na 3 jaar me er toch maar bij neer gelegd,want ik maakte het zelf alleen maar erger door totaal tegen mijn lichaam in te gaan. Ik ben het gaan accepteren,meer gaan bewegen(vooral lopen) en de nodige rust nemen op zijn tijd. Langzaam ging het toen beter. Dacht ook dat het aardig weg was(alleen de vermoeidheid bleef) Op dat moment was ik fulltime moeder en kon ook zelf redelijk mijn dag indelen. Later kreeg ik een baan en langzaam aan kwamen de klachten terug. Meer stekende pijnen in mijn ledematen vooral,meer vermoeid,hoofdpijn,zeer licht slapen(meerdere keren per nacht wakker worden) en ook meerdere keren per jaar wel ergens in mijn lijf een ontsteking(schouders,heup,voet,bovenarm). Soms ging het even goed en soms kwam het van de 1 op de andere moment weer opzetten. En soms duurde de ontsteking maar 1 dag(???). Heel vreemd. Ook last van mijn bekken op dit moment en onderin mijn rug,uitstralend naar mijn benen(beknelling). Wat ik mij nu afvraag is; Hebben meer mensen last van ontstekingen? Als ik hiervoor bij mijn huisarts kwam,zei ze dat dit niets met de fibro te maken heeft,dat iedereen dit kan krijgen(ze neemt de fibro wel serieus). Maar ik heb wel erg vaak (ontstekings)pijnen,tegenwoordig elke maand wel. Dat is toch niet normaal? Worden de symptomen ook erger naarmate je ouder word,of maakt dat niet uit. In mijn omgeving ken ik geen mensen die dit hebben,dus ook moeilijk om te vergelijken. Weten jullie hier antwoord op?
Danieque
Nieuw lid

Reumavorm: fibromiyalgie

Re: fibro en ontstekingen

Berichtdoor Hermione » ma sep 28, 2015 11:52 am

Volgens een heel aantal reumatologen horen ontstekingen niet bij fibromyalgie, en dat jij zo vaak ontstekingen hebt, zou zeker niet normaal zijn. Ik zeg, zou, want je kunt aan de buitenkant niet zíen of je een ontsteking hebt. Daarvoor moet er bloed geprikt worden, en bijv. een echo of röntgenfoto's gemaakt worden.
Ik vind dat jouw huisarts er wel heel makkelijk mee omgaat. Een keer een ontsteking kan inderdaad, maar als het zo vaak terug komt, zou ik aandringen op onderzoek.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Danieque » ma sep 28, 2015 3:33 pm

Dank je Hermione voor je reactie. De meeste keren als ik ontstekingspijn heb, ga ik niet naar de dokter. Het gaat altijd wel weer over. Voor mij hoort het er een soort bij inmiddels. Ik denk dat ik het maar eens ga bijhouden dan kan ik het de volgende keer mee nemen als ik naar de dokter ga. Nu ben ik het vaak al weer vergeten hoe vaak het was. Maar het hoort dus (waarschijnlijk) niet bij fibro. Ik vraag me nog wel af of meer mensen met fibro hier last van hebben, of dat ik 1 van de weinige ben.
Danieque
Nieuw lid

Reumavorm: fibromiyalgie

Berichtdoor Hermione » di sep 29, 2015 12:02 pm

Dat kan ik je dus niet zeggen, want ik heb beide, een ontstekingsziekte en fibro.
Maar ik bedoelde dus, voor jezelf iets bijhouden heeft geen zin, om uit te sluiten of jij 'gewoon' flinke pijn hebt, of een ontsteking. Om dat laatste vast te stellen, is onderzoek nodig. Je kunt aan je buitenkant niet zien, of er een ontsteking van binnen zit, of dat het alleen maar pijn is.
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Marijke74 » za nov 07, 2015 10:00 am

De reden dat ik lid ben geworden van dit forum is omdat ik sinds kort cbd olie/hennep olie verkoop en vele goede ervaringen en reacties krijg op het gebruik hier van tov fibro en de ontstekingspijnen die hier mee gepaard gaan. Mensen die het gebruiken zijn ook fitter en kunnen makkelijker opstaan en gebruiken geen of steeds minder medicijnen. Wil er iemand informatie of gelijk bestellen stuur dan een mail naar info@marijke-shop-reiki.nl
Marijke74
Nieuw lid

Reumavorm: geen

Berichtdoor Henk » za nov 07, 2015 5:34 pm

En plotseling duiken ze zelfs op meerdere plaatsen op...
'k Zal maar niet schrijven wat ik hierbij denk... :evil:
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Snow » ma nov 09, 2015 12:38 pm

Henk schreef:En plotseling duiken ze zelfs op meerdere plaatsen op...
'k Zal maar niet schrijven wat ik hierbij denk... :evil:

Doe eens wel schrijven wat je denkt? :ebiggrin:
Snow
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Henk » di nov 10, 2015 5:52 pm

Ook zonder dat lijkt de boodschap begrepen, Ellen. :roll:
Grappig trouwens, iemand met de nickname 'snow', die over het gebruik van wietolie schrijft. :wink:
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Snow » di nov 10, 2015 10:38 pm

Henk schreef:Ook zonder dat lijkt de boodschap begrepen, Ellen. :roll:
Grappig trouwens, iemand met de nickname 'snow', die over het gebruik van wietolie schrijft. :wink:

Ik lees graag jou epistels.. :ewink:

Neuh, sterkere middelen gebruik ik niet.. Hoewel ik denk dat het wel zou werken.... :lol:
Snow
Lid

Reumavorm: RA

Keer terug naar Fibromyalgie