Fybro en Dish met artose

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Fybro en Dish met artose

Berichtdoor chrissie » ma nov 16, 2015 4:00 pm

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Chrissie 59 jaar en op dit moment ziek gemeld van een 25 uur baan op kantoor.
Van de reumatoloog op de St Maartenskliniek is er een advies gekomen voor de dagbehandeling. Deze moet nog opstarten.
Mijn pijn en vermoeidheid nemen mijn agenda over. Ik probeer ,s morgens direct (na 2 uur opstarten) datgene te doen wat ik
graag gedaan wil hebben of wil doen die dag. In de middag is het over en uit. En dan ben ik nu thuis! Als ik werk dan is het geen doen na 2 uur is
geen concentratie meer (lees geheugen) aanwezig en kosten mij de normaalste dingen uren . Als ik thuis kwam sliep ik.
Dit gaat eigenlijk maar door ok nu ik wel thuis ben.
Dish is dit jaar geconstateerd nadat de pijnmedicatie amytrptiline en arcoxia met Panadol er gewoon doorheen komt.
Morgen moet ik naar de arbo en ik zie hier zo tegenop. wat als ik weer ... er tegen aan moet. Ik kan het gewoon niet aan.
Ben zo moe en moegestreden.
Laat nog wel weten hoe het ging. Chrissie
chrissie
Nieuw lid

Reumavorm: artrose-fybro-dish

Re: Fybro en Dish met artose

Berichtdoor DaisyD » ma nov 16, 2015 10:36 pm

Hoi Chrissie,
Jeetje, dat klinkt heftig. Ik kan goed begrijpen dat je benauwd bent dat je van de Arbo-arts weer aan de slag zou moeten. Maar in mijn ervaring zijn het echt niet zulke boemannen: leg duidelijk uit wat op dit moment de situatie is, wat je beperkingen zijn, hoe je de dag met moeite doorkomt, en dat je binnenkort een revalidatietraject gaat starten. Benadruk dat je op dit moment niet in staat bent om te werken. Het komt vast goed! Succes en houd je taai!
Groetjes, Daisy
DaisyD
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor chrissie » vr nov 20, 2015 12:04 pm

Hallo , nou ben bij de Arboarts geweest...Volgens de wetgeving bestaat pijn niet als indicatie.. sorry niet mijn insteek maar dat is geen criteria om voor thuis te blijven. Dus heb ik aan gegeven dat ik te moe en gedesoriënteerd ben om nu te werken.
Mag in januari terug komen. Gelukkig, dit geeft zoveel lucht> geen druk meer> en in januari zien we wel weer.
Ga nu leuke dingen doen , mijn gedachten van de negatieve gevoelens afleiden. Gewoon gezellig maken in huis.
Verder kom ik nog niet, maar we gaan ervoor. Zit nu midden in een kamer vol "kerstrommel" maar het is nog vroeg>gaat lukken.
Nog een bakkie en dan weer een stukje ... gr Chrissie
chrissie
Nieuw lid

Reumavorm: artrose-fybro-dish

Berichtdoor DaisyD » vr nov 20, 2015 12:28 pm

Goed om iets van je te horen Chrissie, en best goed nieuws toch?! In elk geval heb je nu weer een behoorlijke tijd rust voordat je weer met die ARBO-arts moet gaan praten. En misschien zijn je omstandigheden dan wel weer een beetje veranderd. En als je verhaal van nu voor hem voldoende aanleiding was om je nog thuis te houden, zal hij je in januari bij gelijke omstandigheden vast niet zomaar weer fulltime naar je werk sturen. En zo wel, dan maak je bezwaar, of vraag je een second opinion, of schakel je je revalidatiearts in, of je verzint nog iets anders. Nooit te snel stressen in elk geval! En geniet van de feestdagen, de gezelligheid en van de leuke dingen in het leven; ook heel belangrijk inderdaad!
groetjes, Daisy
DaisyD
Lid

Reumavorm: RA

Keer terug naar Fibromyalgie