Fybro en werken

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Fybro en werken

Berichtdoor Anoukpr » di nov 17, 2015 12:24 am

Hallo, ik ben Anouk (23jaar)

5 jaar geleden is er bij mij Fybro geconstateerd.
Ik studeer gehandicapten zorg en heb daar naast 2 banen wat ook wel veel van mijn lichaam vraagd.(ouderenzorg en supermarkt)
Ik durf mijn werkgevers niet te vertellen dat ik Fybro heb
Omdat ik bang ben dat ze uren afnemen en ik uit eindelijk er uit wordt gewerkt. (Niet productief genoeg).
De laatste maanden wordt alles steeds zwaarder en ben ik savonds helemaal kapot. Het zou opluchten voor mij al ik het vertel en er open over kan zijn, maar ben bang voor de consequenties

Zijn er hier nog meer jongeren met Fybro die best wel zwaar werk doen? Hebben jullie het je werk gever verteld? Zoja, hoe werd hier mee om gegaan?
Anoukpr
Nieuw lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Re: Fybro en werken

Berichtdoor SharonH » di nov 17, 2015 9:03 pm

Hallo,

Ik ben afgelopen zomer pas officieel gediagnostiseerd, maar ik heb al klachten sinds ik 14 ben (ben nu 20).
Een tijd lang heb ik gestudeerd voor dierenartsassistente en ik heb mijn stages altijd verteld waar ik last van heb.
De werkzaamheden waren enorm zwaar, maar ik mocht dit aangeven. Het heeft mij toen niet belemmerd in het vinden van stages of werk...

Echter studeer ik nu aan het HBO, en ik merk dat mensen en niet altijd even goed mee om kunnen gaan.
Ik moet binnenkort stage lopen op een boerenbedrijf, maar dit is voor mij praktisch niet mogelijk.
Zowel school als ik weten hier niet helemaal mee om te gaan.

Ik denk dat het jou een heel deel minder stress op levert wanneer je het verteld. Maar zeker van de gevolgen kun je niet zijn.
Misschien kan je proberen een andere, lichtere/passendere baan te zoeken?
SharonH
Nieuw lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Re: Fybro en werken

Berichtdoor MissY » wo nov 25, 2015 11:53 am

Ik ben eigenlijk zonder twijfel meteen open geweest naar mijn werkgever en collega's.
Mijn werkgever is begripvol, maar zit ook met het probleem dat mijn functie gaat verdwijnen. Ik heb denk ik ook wel geluk dat onze manager ( die mijn 'case" ) behandeld mij mag, en ik ook niet zomaar wat roep. Ze is heel zakelijk maar wel begripvol aangezien ik al vanaf april niet meer volledig inzetbaar ben in mijn functie en dat waarschijnlijk ook niet ga worden.
Ik werk in de ouderenzorg als helpende plus ( niveau 2 ) en dat is dus eigenlijk puur handen aan bed en de zorg doen.
Met mij wordt ook echt mee gedacht naar oplossingen :) Dus ik heb een goede keuze gemaakt. Hoewel collega's minder begripvol zijn, ze snappen niet goed dat ik nu opeens sinds april bijna niks meer kan. Heb de tip gehad om een voorlichting te gaan geven over fibromyalgie maar daar twijfel ik nog over.

Succes, en hopelijk gaat het goed komen met je stage!
"I'm a simple person, who hides a thousand feelings behind the happiest smile"
MissY
Nieuw lid

Reumavorm: hm&fibromyalgie

Keer terug naar Fibromyalgie