oorzaak fibromyalgie gevonden?

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

oorzaak fibromyalgie gevonden?

Berichtdoor Arkan » vr jan 15, 2016 6:47 pm

Een vriendin van me stuurde me deze link door.
Ik hoop dat er hier iemand wat aan heeft.

http://www.healthunity.pw/oorzaak-van-f ... ialnetwork
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Re: oorzaak fibromyalgie gevonden?

Berichtdoor duime-lotje » za jan 16, 2016 12:02 pm

mmm, dat is wel heel erg interessant.....

gr. Ilse
https://touchofreuma.wordpress.com/
duime-lotje
Lid

Reumavorm: relapsing polychondr

Berichtdoor Hermione » za jan 16, 2016 1:36 pm

dit onderzoek is intussen alweer aan de kant geschoven, de testgroep was veel te klein om er harde conclusies aan te mogen verbinden...
Hermione
Hermione
Lid

Reumavorm: sarcoïdose dvn

Berichtdoor Henk » za jan 16, 2016 6:58 pm

En over een paar jaar staat er weer een bericht met hetzelfde onderwerp (en komt ook de matrassen-mevrouw weer even langs). :roll:
Zie: viewtopic.php?f=11&t=4686&hilit=oorzaak+fibromyalgie
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Arkan » zo jan 17, 2016 9:42 pm

Henk schreef:En over een paar jaar staat er weer een bericht met hetzelfde onderwerp (en komt ook de matrassen-mevrouw weer even langs). :roll:
Zie: viewtopic.php?f=11&t=4686&hilit=oorzaak+fibromyalgie

Kijk, ik krijg van een vriendin een, voor mij recent bericht doorgestuurd waarvan ik, ter goeder trouw denk dat ik bepaalde mensen een beetje hoop kan geven voor de toekomst.
Dus plaats ik het hier, in de hoop dat iemand er iets aan heeft.

Wat dat met een opmerking over een "matrassen-mevrouw" te maken heeft, dat begrijp ik niet.
Wat ik wel weet is, dat elk klein sprankeltje hoop ook mij steeds weer blij maakt, dat hoop de pijn kan verzachten.
Arkan
Lid

Berichtdoor Henk » ma jan 18, 2016 2:40 am

Arkan schreef:
Kijk, ik krijg van een vriendin een, voor mij recent bericht doorgestuurd waarvan ik, ter goeder trouw denk dat ik bepaalde mensen een beetje hoop kan geven voor de toekomst.
Dus plaats ik het hier, in de hoop dat iemand er iets aan heeft.

En ik denk 'Health Unity', waar ken ik die ook weer van... oh ja... http://nl.hoax.wikia.com/wiki/Health_Unity
Die hebben overal een oplossing voor...
Wat dat met een opmerking over een "matrassen-mevrouw" te maken heeft, dat begrijp ik niet.

Die komt ook zo nu en dan langs met een verhaal over matrassen... als onderdeel van pijnbestrijding.
Wat ik wel weet is, dat elk klein sprankeltje hoop ook mij steeds weer blij maakt, dat hoop de pijn kan verzachten.
En ik heb echt een hekel aan mensen die patiënten in hun kwetsbaarste periodes geld uit de zak willen kloppen en/of gewoon onzin 'verkopen'.
En ook op dit forum zijn daar wat voorbeelden van langs geweest...
'Tous les hommes sont mortels' ('Alle mensen zijn sterfelijk') van Simone de Beauvoir. Gelukkig wel!
Henk
Lid

Berichtdoor Arkan » ma jan 18, 2016 9:28 pm

Nou, ik had nog nooit over die Health Unit gehoord of gelezen. Dus, volledig ter goeder trouw.

Wat matrassen of speciale bedden betreft, ja, dat heb ik ook al wel eens zien voorbij komen.

En ja, ik heb ook een hekel aan het uit de zakken jagen van geld bij mensen die op dat extra kwetsbaar zijn.
Maar dat gaat niet op voor het geplaatste artikel, daar wordt met geen woord gerept over geld, medicatie, lapmiddeltjes of remedies. Het is een op het eerste zicht gewoon verslag van nieuwe ontdekkingen, toch echt niks mis mee.

Maar ik zal in de toekomst nooit meer een artikel plaatsen, dan kan ik ook niks verkeerd doen.
Sorry, omdat ik mensen wat hoop wilde geven, omdat ik dacht dat door dit artikel voor sommige mensen hier toch weer een klein beetje meer de zon zou laten schijnen.
Arkan
Lid

Berichtdoor Henk » di jan 19, 2016 2:47 am

Arkan schreef:Maar ik zal in de toekomst nooit meer een artikel plaatsen, dan kan ik ook niks verkeerd doen.
Sorry, omdat ik mensen wat hoop wilde geven, omdat ik dacht dat door dit artikel voor sommige mensen hier toch weer een klein beetje meer de zon zou laten schijnen.

Vooral mensen met reuma moeten oppassen dat er niemand op hun tenen gaan staan... :roll:
En voor nog meer hoop herhaal ik graag nog eens deze tips...
http://www.tirol-design.at/abc/R-onderwerpen/reuma.htm
Vooral van de aardappel in de knieholte zouden wonderen verwacht mogen worden. :ewink:
Henk
Lid

Berichtdoor Hermione » di jan 19, 2016 12:49 pm

Henk, doe toch eens wat aardiger!!

@Arkan
bij een 'artikel' is het altijd goed om te kijken: in welk tijdschrift is het geplaatst? Is het bijv. een tijdschrift wat je in een winkel kunt vinden, dan niet zomaar plaatsen. Is het een wetenschappelijk tijdschrift, dan kijken hoe goed die in de wetenschappelijke wereld staat aangeschreven.
Daarna kijken, staat er een bron bij vermeld. Het liefst plaats je namelijk de bron zelf, dat is vaak een wetenschappelijk artikel.
Vervolgens kijken, hoe oud is die bron? Wetenschappelijk onderzoek in bepaalde richtingen wordt vrij snel ingehaald door nieuwer onderzoek. Of onderzoek van enthousiaste jonge wetenschappers wordt daarna met nieuwe onderzoek bekeken of het echt wel allemaal klopt.

Dus je hoeft niet heel zwart/ wit te denken, dan plaats ik wel helemaal niets meer, maar gewoon even kijken, hoe waar zou dit artikel op dit moment nog zijn?

groetjes,
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » di jan 19, 2016 7:42 pm

Toch heeft dit mij nieuwe informatie gegeven hoor.
Ik wist dat er een paar jaar geleden uit onderzoek iets was gekomen van een oorzaak voor fibromyalgie.
Wat ik niet wist is dat dit onderzoek inmiddels alweer achterhaald of onderuit gehaald is.
Is het plaatsen van dit bericht in ieder geval voor mij ergens goed voor geweest!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Arkan » di jan 19, 2016 7:45 pm

vrolijk meisje, daar ben ik dan blij om. :)
Arkan
Lid

Berichtdoor vrolijkmeisje » di jan 19, 2016 8:21 pm

En ik vind het overigens sowieso niet zo erg om dit soort berichten hier te delen, en eventueel samen naar waarde te schatten.Je zet niet voor niets een vraagteken achter de titel van je tekst.
Ook vind ik het niet zo erg als mensen hier een vraag stellen die al veel vaker is gesteld. Het is toch juist fijn om reacties te krijgen op jouw vragen, en niet alleen via de zoekfunctie op zoek te gaan naar berichten. Het gaat toch ook om de interactie?
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Berichtdoor Hermione » di jan 19, 2016 10:56 pm

*steekt duim omhoog*
Hermione
Hermione
Lid

Berichtdoor AngèleM » wo jan 20, 2016 5:57 pm

Ik ken iemand die in de jeugd tevergeefs behandeld is voor eczeem, want (toen): '"ja het is niet besmettelijk, dus antibiotica helpt niet". Toen ik toch eens met mijn eczeem naar de dokter ging, ging er een wereld voor me open.
Dus ik zou zeggen, blijf niet hangen op het niveau dat er was toen jij ziek werd, maar volg de ontwikkelingen (dat mag kritisch, moet zelfs kritisch, maar sta er wel voor open).

En wat betreft fibromyalgie, ik heb het zien ontwikkelen van iets waarvoor je naar een psychiater verwezen werd, tot een vorm van reuma, die wel serieus genomen wordt (en waarschijnlijk nog niet altijd).
AngèleM
Lid

Reumavorm: AP

Berichtdoor tinus » do jan 21, 2016 7:41 pm

AngèleM schreef:... maar sta er wel voor open.

Eens :!:

En dat is nu precies - al járen! - het grote probleem van sommige lui op dit forum. Ik zeg het nog maar eens een keer.

Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar je kunt er wel op een beschaafde manier over praten zonder anderen belachelijk te maken.
Dat is zo minderwaardig...

Er zijn genoeg 'afzeikfora' waar mensen als jullie lekker kunnen rondtrollen.
Het is wel erg makkelijk om dat hier te doen, op een forum waar mensen vaak wanhopig op zoek zijn naar verlichting van hun lijden.

Dit is een lotgenotenforum, om elkaar te informeren en te ondersteunen. En niet om de ander onderuit te halen.
"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt".
Huub Buijssen.
tinus
Lid

Reumavorm: RA - AP

Volgende

Keer terug naar Fibromyalgie