Fibromyalgie en werken

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Fibromyalgie en werken

Berichtdoor Kim V » wo apr 06, 2016 6:37 pm

Hallo Allemaal,

Sinds een half jaar heb ik fibromyalgie.
De pijn zit in mijn hele lichaam behalve mijn onderbenen en voeten.
Zoals vele van jullie zullen ervaren is dit elke dag weer een enorme last.
Inmiddels zit ik een half jaar thuis in de ziekte wet, hiervoor werkte ik 38uur per week op basis van een vast contract.
Ik heb inmiddels binnenshuis aardig mijn draai gevonden en weet mijn energie goed over de dag te verdelen (huishoudelijke taken, boodschappen doen etc). Ook ga ik vanaf vrijdag een behandeling volgen bij het netwerk chronische pijn.
Ik heb alleen geen idee hoe ik mijn werk er ook nog eens bij kan hebben.
Ik kan maximaal 2uur de deur uit en dan wordt de pijn ondraagbaar.
Ik zou graag jullie ervaring horen hoe het traject is verlopen.. Zijn jullie nog in staat om te werken...Hoe is het verloop bij de arbo arts gegaan uwv, arbeidsongeschikt verklaard?
Alle tips zijn welkom!

Dank jullie wel.

Groeten Kim
Kim V
Nieuw lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Re: Fibromyalgie en werken

Berichtdoor Senna11 » di apr 26, 2016 8:24 pm

Welkom. Ik ben het afgelopen jaar heel bewust bezig geweest met stressvermindering, eten en lichaamsbeweging. Bij mij heeft hot yoga heel goed geholpen. Daarnaast veel fietsen, skeeleren en lopen/wandelen, wat maar lukte. Tevens voeding radicaal omgegooid en zakjes de deur uit.Bewust worden wat je in je lijf stopt is een eyeopener geweest. Ik neem heus nog wel een wijntje, gebakje of koekje maar zo weinig mogelijk. Zoek voor jezelf uit wat je kunt en wilt. bij fybromyalgie gaat het toch erg op en neer maar je kunt de ups en downs zeker gelijkmatiger maken. Je kunt meer dan je denkt maar neem de tijd. Medicijnen werken hiervoor vaak toch niet optimaal dus denk goed na voor je daaraan begint. Blijf positief, dan ben je al een heel eind. Ik ben trouwens hierdoor van alle medicijnen af, ook die voor de RA. Succes!
Senna11
Lid

Reumavorm: RA/fybromyalgie

Keer terug naar Fibromyalgie