Nieuw hier en mijn verhaal

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Nieuw hier en mijn verhaal

Berichtdoor Justme1979 » ma apr 11, 2016 10:52 am

Hoi, Vind het erg lastig te bepalen waar ik moet beginnen. Vorig jaar in juni kreeg ik een rare pijn/ gevoel in beiden handen, alsof ze gekneusd waren. De pijn werd langzaam aan steeds meer, vooral bij dingen open draaien, bed opmaken of dingen tillen. Uiteindelijk in sept naar de huisarts gegaan en werd doorgestuurd naar de fysio, daar bedacht ik dat ik mei een dag had meegedaan met volleyballen en toen had ik flinke bloeduitstorting op beide polsen, Finkelstein test gedaan en dat voelde niet echt prettig dus fysio dacht aan quarvain , pijnstillers en spalk gekregen, na 6 weken klachten alleen maar erger, ook vooral links omdat ik de spalk voor rechts had gekregen omdat ik daar de meeste klachten had, dus weer terug naar huisarts en daar verwijzing voor handencentrum gekregen. Via hun weer een spalk, een op maat gemaakte van hard materiaal, na vier weken nog geen verbetering dus moest naar de arts daar op het centrum. Heb midden dec injectie gehad in linkerpols en begin jan in rechterpols, andere spalken, van zachter materiaal, hebben me 180 euro gekost omdat die niet vergoed werden. Eind jan weer naar de arts van het handencentrum, want had niet het idee dat de injectie geholpen hadden, dit leek in eerste instantie wel. Dus hij zou een doorverwijzing maken voor de plastisch chirurg, wachttijd 4-6 weken. Halverwege maart nog steeds niks gehoord, dus naar het ziekenhuis gebeld of ze mijn verwijzing hadden ontvangen, maar dat hadden ze dus niet, weer bellen naar het handencentrum en ze zouden het nakijken . En idd verwijzing was nog niet doorgegeven, maar dat zouden ze meteen doen, dat is inmiddels alweer 2 weken geleden. Maar nu het ding waar ik mee zit, is de plastisch chirurg wel de juiste plek. Heb verschillende uiteen lopende kwaaltjes, zoals oorsuizen en restless leggs( dat had ik als kind al), knakkende enkels(ook als kind al), regelmatig pijn in schouder of onderrug, vooral als ik veel gedaan heb. Ook heb ik als kleuter Pfeiffer gehad. Ook kan ik me niet herinneren ooit uitgerust wakker te zijn geworden, kan moeilijk in slaap komen en word vaak wakker. Hoe meer ik lees over Fibromyalgie , hoe meer ik herken. Ik zit te denken om de verwijzing van de plastisch chirurg om te zetten naar reumatoloog. Zo dat is een lang verhaal geworden, ben trouwens een vrouw van bijna 37, getrouwd en 3 kinderen. Ben ook al jaren depressief , in 2012 naar de huisarts gegaan en daarverwezen naar psychiater, daar was de conclusie ADHD en licht bipolair. Had ook constant het gevoel dat er een steen op mijn maag lag. Altijd gedacht dat dat een psychische oorzaak heeft, maar de maag is ook een spier, toch? Heb ook constant het gevoel op hetzelfde punt te belanden. En weet het dan niet meer. Ook heb ik knakkende kaken, gelukkig heb ik er maar een paar keer per jaar "pijn" aan. Ook heb ik haarpijn, dacht dat door verkeerd kapsel kwam, dus 3 weken geleden mijn haar lekker kort laten knippen, maar helaas nog steeds haarpijn. In 2006 heb ik te lang doorgelopen met lage rugpijn, zover dat ik tijdens een avondje uit met vrienden, tijdens het bowlen niet meer overeind kon komen en ze me naar de auto hebben moeten tillen en naar huis hebben gebracht, dit bleek te komen door overbelasten banden. Een aantal keer per jaar heb ik last van mijn tussenribspieren, eerste keer dat ik dat had ben ik naar de dokter gegaan omdat ik dacht dat ik een longembolie had, omdat ik nauwelijks kon ademen .Hier was ik bang voor omdat ik bijna 16 jaar geleden, na de geboorte van mijn eerste een diep veneuze trombosebeen heb gehad. Geen idee of dat er iets mee te maken heeft. En altijd 2 dagen beroerd als ik ongesteld wordt, dus zit nu weer even aan de prikpil. Ik ben trouwens ook 6 weken te vroeg geboren met 2 weken groeiachterstand. En heb ook regelmatig hoofdpijn, merk wel hoe meer suiker ik eet hoe meer hoofdpijn ik heb. Groetjes
Justme1979
Nieuw lid

Re: Nieuw hier en mijn verhaal

Berichtdoor Justme1979 » di apr 19, 2016 12:48 pm

Hoi, vandaag bij de huisarts geweest en heb amitriptyline gekregen. Ben erg benieuwd of ik daar baat bij ga hebben...
Justme1979
Nieuw lid

Keer terug naar Fibromyalgie