Fibromyalgie of iets anders??? Mijn verhaal....

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Fibromyalgie of iets anders??? Mijn verhaal....

Berichtdoor Rogier1973 » ma apr 11, 2016 6:39 pm

Beste allemaal,

Ik kreeg in het begin van november s'nachts tintelingen in mijn been/tenen van mijn rechtervoet. Dit ging in mijn rechter dikke teen en de teen er naast aanvankelijk slecht over en de dagen er na bleef ik dit houden. Sinds die tijd heb ik als ik opsta s'morgens uit bed een wat lomer/vaag gevoel in mijn rechterbeen/heup/bekken. Ook overdag als ik langer in mijn auto heb gezeten lijkt het alsof mijn rechterbeen weer "op gang moet komen"(slechte bloedsomloop??) en voelt zwakker aan (is ook zwakker geconstateerd door de fysio). Dit is wat versterkt gezegd maar dan is het wat duidelijker. Ook heb ik het gevoel dat de kracht iets is afgenomen in beide benen maar dan vooral rechts. Het lijkt soms met dagen misschien iets beter te gaan met mijn rechterbeen qua kracht.

Sinds het begin heb ik spierkrampen/spiertrillingen ervaren in beide benen,nu ik magnesium gebruik is dit minder gelukkig. Mijn bovenbeenspieren zijn erg gespannen en heb hier vaker onverklaarbare spierpijn in vooral in mijn zwakkere rechterbeen. Spierpijn/beurs gevoel heb ik ook vaker bij mijn beide bekken.

Ook had ik in het begin tot 2 keer toe s'nachts een dove arm. Mijn rechterhand gaat nu trillen als ik fysiek een iets wat zwaardere klus heb gedaan en daarna een kopje thee pak, ik tril dan (bijvoorbeeld met bladblazer of hogedrukreiniger).Dit trekt na 10 min wel weer weg en wordt weer "normaal". Links voelt de arm zwaarder.

Ook had ik in beide dikke tenen vaker een kriebelend (gevoelsstoornis?) gevoel en zijn deze sneller koud en moeilijker warm te krijgen (ook als ik op de racefiets zit krijg ik na 10km dove koude tenen welke pas echt normaal worden onder de douche). Ook had ik bovenin mijn nek als ik naar achteren boog een pijnlijk gevoel(dit is nu gelukkig zo goed als weg).

Na het eten heb ik vaak een ietwat geirriteerde tong/gehemelte(alleen nadat ik iets heb gegeten, lijkt of gehemelte dunner is). Ook heb ik in mijn linkerbeen vaak het gevoel alsof er een langere sok om zit...terwijl dit niet het geval is (dit is vaker als ik heb gerend, gelukkig heb ik dit niet vaak. En kleine rare gevoelsstoornissen in vingertoppen,vooral als ik iets kleins voel op mijn vingertop(bijvoorbeeld broodkruimel) of bijvoorbeeld een wat scherper randje voel. Het lijkt misschien wel of ze gevoeliger geworden zijn. Deze conclusie trek ik uit het feit dat ik deze dingen bemerk of "voel" terwijl ik deze normaal niet eens bemerkte. Ook koude dingen uit bijvoorbeeld diepvries voelen iets anders aan. Het gekke is dat deze niet continue aanwezig zijn, maar zich wel langzaam lijken uit te breiden in mijn vingertoppen.

Oorsuizen met een hoge toon en een bromgeluid in mijn oor zijn mij ook niet vreemd.

Ik heb vanaf 2012 de autoimuunziekte alopecia areata(welke nu rustig is). Heb hierdoor wel veel stress gehad de laatste jaren en nu ik deze maffe dingen heb schiet ik weer in de stress. Vitamine b12/vitamineD/ lyme/ schildklier en andere bloedwaardes waren goed. Na veel aandringen bij de huisarts kreeg ik uiteindelijk een verwijzing naar de neuroloog. Wat er volgde was een lichamelijk onderzoek en mri van de hersenen. Daaruit bleek dat ik een schone mri heb wat ik natuurlijk fijn vond.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,grts
Rogier1973
Nieuw lid

Keer terug naar Fibromyalgie