radeloos door de pijn

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

radeloos door de pijn

Berichtdoor DiannevR » wo mei 18, 2016 9:57 pm

Hallo,
Ik ben 38 en moeder van een tweeling jongens van 2. Mijn bevalling was mild omschreven dramatisch. Ik heb hierna o.a. de diagnose fibromyalgie gekregen. Ik kan heel vaak heel veel niet, wat mij heel veel verdriet doet. En moeilijk te accepteren is.
Nu heb ik al een dag of vier hele heftige pijn. Ik weet niet waar ik het zoeken moet. Het zit zelfs in mijn hand, mijn enkel en voet. M'n sleutelbeenderen enz. Morgen ben ik alleen met mijn jongens, ik weet mijn god niet hoe ik dat moet doen. Ik heb al zoveel hulp dat ik niet weet wie ik zou kunnen vragen. Ik voel me zo naar, ik moest het even kwijt. K*T ziekte Wat kan ik in vredesnaam nog doen :esad:
DiannevR
Nieuw lid

Reumavorm: fibromylagie

Re: radeloos door de pijn

Berichtdoor rianne55 » wo mei 18, 2016 11:24 pm

Kan je huisarts je niet helpen en je sterke medicijnen geven?
rianne55
Lid

Reumavorm: Artritus Psoriatica

Berichtdoor DiannevR » do mei 19, 2016 8:50 am

Ik had net nieuwe medicijnen en mocht die niet te vaak in nemen.
Net inderdaad wel de huisarts gebeld. Ik mocht de medicijnen gewoon innemen.
En de huisarts die mij momenteel helpt is er morgen weer. Dus ik heb een afspraak voor morgen.
Nu dus nog vandaag doorkomen. Met veel tranen ben ik toch rond gaan bellen of iemand de kinderen vanochtend kan hebben of hier helpen.
Dit was niet hoe ik het moeder zijn had voorgesteld. Hopen dat het volgende week beter gaat.
Maar bedankt voor het meedenken.
DiannevR
Nieuw lid

Berichtdoor Rosetta » wo jul 06, 2016 9:45 am

DiannevR schreef:Hallo,
Ik ben 38 en moeder van een tweeling jongens van 2. Mijn bevalling was mild omschreven dramatisch. Ik heb hierna o.a. de diagnose fibromyalgie gekregen. Ik kan heel vaak heel veel niet, wat mij heel veel verdriet doet. En moeilijk te accepteren is.
Nu heb ik al een dag of vier hele heftige pijn. Ik weet niet waar ik het zoeken moet. Het zit zelfs in mijn hand, mijn enkel en voet. M'n sleutelbeenderen enz. Morgen ben ik alleen met mijn jongens, ik weet mijn god niet hoe ik dat moet doen. Ik heb al zoveel hulp dat ik niet weet wie ik zou kunnen vragen. Ik voel me zo naar, ik moest het even kwijt. K*T ziekte Wat kan ik in vredesnaam nog doen :esad:

Hallo DiannevR :ewink:

Het zal nooit over gaan, iedereen die jou verteld van wel die jokt gewoon.
Maar, ik gebruik nu panadol artrose, wat niet meer is dan paracetemol 1000
Verders raad ik jou aan een electrische bovendeken te kopen oa bij bol.com
Zet die op 2 en als je onder de wol gaat op 1 zetten, en benen wat hoger.
Met koud en regen weer is het namelijk veel erger, ik weet er alles van!
Heb dit gekregen pal na mijn huwelijk, en te lang peroxicam gebruikt.
Tot ik las dat je daar trombose van kon krijgen, vandaar dat ik nu panadol slik.
Bedenk dat er meer dan 300.000 mensen in Nederland dit hebben en zij
zich net zo ziek voelen als jij. Ik dacht ik ga vannacht is op tijd naar bed
Mooi na 4 en half uur wakker van de pijn. Ga tussen de middag slapen
doe ik ook en dat maakt het wat dragelijker. Zodra het mooi weer word
zal het geheid minder worden. Verders slik anti oxidanten van NORD PHARMA en magnesium
en laat je vitamine D controleren, als dat te laag is moet je die elke dag nemen.
Ik loop nm bij de vitamine D poli oa.. verder kunnen er jaren bij zitten dat je
nergens last van hebt. Maar dat is op 1 hand te tellen. Deze deken heb ik nu
echt een super deken!!!
https://www.bol.com/nl/p/beurer-hd100-elektrische-deken/9000000012449475/
Rosetta
Lid

Reumavorm: fibromalgy

Berichtdoor Wrenchman » do jul 07, 2016 12:39 pm

Vitamine D poli? Waar zit die dan? In vleugel B12?
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Berichtdoor DiannevR » zo jul 10, 2016 10:29 pm

Bedankt Rosetta voor je bericht. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en dus geen aansteller. Want soms twijfel ik er zo aan of de pijn wel echt is. Vooral als mensen gaan zeggen je moet er even doorheen.
s'middags slapen zorgde ook dat ik het tot een uur of acht kon trekken. Maar de kinderen worden ouder en willen niet meer altijd slapen, logisch. En als zij niet slapen en ik geen hulp heb kan ik ook niet. Wat zorgt dat ik weer te ver over de pijngrens heen ga, en het nog erger wordt.
Ik slik nu drie keer per dag tramadol, en ik moet zeggen dat helpt op gemiddelde dagen redelijk.
Ik heb naar die deken gekeken bij Bol.com, als hij bij jou zo goed werkt..... Maar ik vind hem wel heel duur, ik kan dat niet betalen. Hij wordt zeker niet vergoed hé?
Vitamine D slik ik al wel in tablet vorm. Maar dat is wel even geleden dat ze dat nog na gekeken hebben. Ik zal het de volgende keer met de dokter overleggen.
Heel erg bedankt.
DiannevR
Nieuw lid

Berichtdoor Lalage » ma jul 11, 2016 8:13 pm

@Dianne Misschien is de stichting Pijn-Hoop wel iets voor jou: een club van mensen die leven met pijn. Zij kunnen je vast verder helpen. Het is vast een grote stap om contact op te nemen... maar gewoon doen hoor! Het zijn mensen die jou begrijpen en willen helpen.

http://pijn-hoop.nl/
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Keer terug naar Fibromyalgie