Diagnose fibromyalgie Hoe verder?

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Diagnose fibromyalgie Hoe verder?

Berichtdoor Hendrik » zo jun 26, 2016 11:54 am

Hallo allemaal,

Ruim een week geleden kreeg ik bij de reumatoloog de diagnose fibromyalgie te horen.
Afgelopen woensdag is er een botscan gemaakt waarvan ik de uitslag nog moet krijgen.
Al maandenlang loop ik met enorme pijn in zo ongeveer alle spieren, gewrichten, rug, borstbeen en ribben, pijn aan mijn ogen en heb ook veel last van mijn oren.
Heb veel last van spierzwakte vooral in armen en benen, soms zak ik er gewoon door heen.
Mijn huid voelt zo aan alsof er glassplinters onder zitten.
Ben met vlagen heel erg duizelig, loop overal tegen aan zodat ik constant onder de blauwe plekken zit.
Ben ook ontzettend moe, word nooit uitgeslapen wakker en sleep me door de dagen heen, om 21.00u lig ik helemaal uitgeteld in bed.
De reumatoloog gaf me een recept voor Celecoxib 100 mg mee en dat neem ik nu ruim 1 week maar merk nog niet veel verbetering.

In 2007 kreeg ik de diagnose Lymepatiënt en in 2011 in het Radboud de diagnose chronisch Lymepatiënt.
Door de Lyme heb ik al veel last van spier- en gewrichtspijnen en vermoeidheid.
Nu fibromyalgie erbij komt krijg ik van alles de dubbele lading voor mijn gevoel.

Heb angst dat als het zo doorgaat dadelijk niet meer zelfstandig te kunnen blijven functioneren.
Vraag me af of ik nu in een soort van aanval wat de fibromyalgie betreft zit en er ook een fase komt waarin de klachten iets afnemen?
Omdat ik zo vermoeid ben heb ik de neiging om te gaan liggen maar merk ook dat daardoor de pijn alleen maar erger wordt.

Tot nu toe heb ik me nog niet in deze nare ziekte verdiept maar ga dat zeker zoveel mogelijk doen.
13 Juli heb ik weer een afspraak bij de reumatoloog en dan hoor ik ook hoe de botscan heeft uitgepakt.
Hier op het forum zijn vast wel lotgenoten die al langer met deze ziekte te maken hebben en misschien adviezen en goede raad hebben hoe met deze ziekte om te gaan, alles is heel erg welkom.
Veel groetjes, Hendrik (ik ben een vrouw)
Hendrik
Lid

Reumavorm: Lyme artritis

Keer terug naar Fibromyalgie