Handen en voeten

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Handen en voeten

Berichtdoor Daantje78 » vr jul 08, 2016 9:42 am

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met pijn in voornamelijk handen en voeten? Maar dan geen slapende tintelende handen en voeten maar continue zeurende altijd aanwezige pijn? In mijn handen zijn het vooral de middelste vingerkootjes die altijd pijnlijk en stijf zijn en mijn rechtervoet doet de hele dag pijn van mijn grote teen tot aan mijn enkel (en dan vooral die knokkel aan de zijkant die zeer pijnlijk kan zijn). Pijnstilling gaat er dwars doorheen (90 mg arcoxia). Knieën gaan wel totdat ik (eigenwijs) op mijn knieën heb gezeten om iets op te rapen....

De reumatoloog heeft me met de diagnose "ik ben niet van het geven van stempeltjes maar het is overduidelijk dat Fibromyalgie in jouw systeem zit" naar huis gestuurd en van ieder vervolgconsult ontslagen. Maar ik zit nog met veel vragen.

Groeten,
Danielle
Daantje78
Nieuw lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Re: Handen en voeten

Berichtdoor Lalage » vr jul 08, 2016 7:41 pm

Ik heb RA en mijn ontstekingen zitten alleen maar in handen en voeten (al zijn knieën en kaken ook weleens aan de beurt geweest). Het vervelendste vind ik pijn bij het lopen. In rust heb ik geen pijn. Lukt het je nog wel om te sporten/bewegen? Ik zwem graag, omdat ik dan geen last heb van mijn voeten.
Ik kan je waarschijnlijk niet verder helpen, maar hoop dat iemand anders kan reageren.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Re: Handen en voeten

Berichtdoor Daantje78 » vr jul 08, 2016 8:46 pm

Hoi,

Dank voor je reactie. Ik heb ook in rust veel pijn. Het gekke is dat ik als sport veel wandel. Tijdens het lopen valt de pijn gek genoeg mee maar als ik het einde van het rondje nader dan begint de pijn erger te worden en zodra ik dan ga zitten wordt het onhoudbaar. Eerst ging ik iedere dag zo een groot rondje lopen maar nu beperk ik het tot ong 3 x per week
Daantje78
Nieuw lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Keer terug naar Fibromyalgie