Fybromyalgie en bed opmaken

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Fybromyalgie en bed opmaken

Berichtdoor Marianneuitgeest » wo dec 07, 2016 10:37 am

Goedemorgen,
Ik zal mij even voor stellen.
Mijn naam is Marianne 67 en bij mij is fybromyalgie ongeveer 20 jaar geleden begonnen.
De laatste jaren werden de huishoudelijke taken steeds moeilijker voor mij.
Maar vooral het bed verschonen, gelukkig heb ik de uitkomst gevonden en wil dit graag met iedereen delen.
Ik maak me bed nu op, in ongeveer een minuut en volledig pijnloos.
Hoe? https://www.ritzz.nl heeft voor mij de oplossing geboden en wil dit graag met iedereen delen, ik kwam dit tegen voor de eerste keer op de libelle zomerweek in Almere dit jaar.
Ik plaats het hier omdat ik vind dat iedereen dit het moet weten.Wilt u zien hoe het werkt?
Iemand anders, ook met fybromyalgie heeft er een vlog over gemaakt.
https://youtu.be/WNj8_KFvCHk
Ik hoop dat het jullie net zo veel plezier kan bieden als bij mij.
Met vriendelijke groet,
Marianne
Marianneuitgeest
Nieuw lid

Reumavorm: Fybromyalgie

Re: Fybromyalgie en bed opmaken

Berichtdoor Wrenchman » wo dec 07, 2016 11:12 am

Wat een slim idee!

Zelf vind ik dit niet het zwaarste onderdeel van het verschonen van het beddengoed. Het is nog zwaarder om de hoeslakens te verschonen, helemaal met de traagschuimmatrassen die wij hebben. Die liggen fantastisch, maar zijn loodzwaar.
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Re: Fybromyalgie en bed opmaken

Berichtdoor vrolijkmeisje » wo dec 07, 2016 11:49 am

Ik vind het opmaken van het bed ook een crime. Die zware dekens, het moeten trekken aan het matras om het hoeslaken er omheen te krijgen.
Wat ik helpend vind is het gebruik maken van 2 eenpersoonsdekens, waardoor het opmaken al een stuk minder zwaar is. Hulp vragen van mijn partner bij het hoeslaken, en als het heel koud is gooien we er nog een 2 persoonsdekbed (die dan niet telkens hoeft te worden gewassen, zie het als een sprei) overheen.

Vroeger hadden wij thuis flanellen lakens. Kortgeleden heb ik die weer aangeschaft (heel goedkoop bij de Hema). Wat een verschil met katoenen lakens als het gaat om de warmte! Ook een dikke aanrader.

Ik heb volgens mij de komende jaren voldoende aan de lakens die ik heb, maar als ik ooit nieuwe nodig heb ga ik zoeken naar lakens met een rits. Dank voor de tip!
vrolijkmeisje
Lid

Reumavorm: Reumatoide Artritis

Keer terug naar Fibromyalgie