Fibromyalgie vs Musculoskeletale aandoeningen (RSI)

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Fibromyalgie vs Musculoskeletale aandoeningen (RSI)

Berichtdoor unicorn » ma feb 20, 2017 9:49 am

Hoi,

Ik ben Bart, net 35 geworden en op dit moment doorloop ik enkele onderzoeken bij een reumatoloog om te onderzoeken of ik fibromyalgie heb. Ik ben enkele jaren enorm diep gegaan voor mijn job (puur computerwerk) en ondervind hier nu last van. Op geregelde tijdstippen pijn in verschillende onderdelen van mijn lichaam. Vooral mijn enkels lijken 24/7 verzuurd te zijn en doen de hele tijd pijn,maar ook in de rest van mijn lichaam duiken geregeld problemen op (pijn, ochtendstijfheid,...)

Weet iemand van jullie hoe je fibromyalgie en musculoskeletale aandoeningen (rsi) van elkaar kan onderscheiden?

Ik weet dat een bureaujob niet goed is voor je lichaam en rsi-klachten veel voorkomen, maar wanneer ga je ervan uit dat je fibro hebt ipv 'gewone' lichamelijke kwaaltjes? Als ik de symptomen van beide over elkaar zet blijken er heel veel 'gedeelde' symptomen te zijn... ;-)

Groetjes,
Bart
unicorn
Nieuw lid

Reumavorm: ?

Re: Fibromyalgie vs Musculoskeletale aandoeningen (RSI)

Berichtdoor Wrenchman » ma feb 27, 2017 11:02 pm

Hoi Bart, welkom hier.

Misschien dat een fysiotherapeut je verder kan helpen. Je kunt natuurlijk zelf ook eens de fiets pakken of een wandeling maken ter afwisseling van het bureauwerk. Doe dit wel een beetje met beleid als je werkelijk alleen maar bureauwerk doet.
Of een reumatoloog je verder kan helpen hangt een beetje van de situatie af. Het kan 1 van de 2 aandoeningen zijn waarvan jij last hebt, maar er zijn nog legio andere symptomen en ziektes te bedenken die nagenoeg hetzelfde beeld hebben.

Voor alles geldt dat je moet blijven bewegen (met mate) om zo lang mogelijk fit te blijven. Zelf ga ik vaak wandelen of fietsen in het weekend met de kinderen. Als ik dat niet doe, betaal ik daarvoor vaak meteen de prijs. Ik heb overigens fysiek zwaar werk en een staand beroep.

Sterkte!
The truth is out there...
Wrenchman
Lid

Reumavorm: SOLK

Keer terug naar Fibromyalgie