Fibro 'in beeld'

Het forum waarin het voornamelijk gaat over fibromyalgie.

Moderator: Martijn

Fibro 'in beeld'

Berichtdoor Ninusz » ma mei 22, 2017 9:28 pm

Hallo allemaal,

Ik ben 36 jaar en heb de diagnose Fibro. Als ik wat informatie over Fibro verzamel, dan valt mij op dat er nauwelijks sprake is van 'zichtbare' verschijnselen. Het gaat dan meestal om 'onzichtbare' (en onverklaarbare) pijn.

Bij mij blijkt dit echter anders te zijn en ik ben benieuwd of ook anderen dit i.v.m. Fibro hebben. Uiteraard heb ik ook veel last van pijn maar ook lichamelijk gebeurt er veel en duidelijk zichtbaar bij mij.
Regelmatig zwellen bij mij plotseling de knie en gebieden erom heen op, worden heet en vuurrood. Het lijkt op een ontsteking maar deze gaat wel binnen 30 min. weer weg. Dus geen sprake van een 'echte' ontsteking. Ook tonen diversen bloedonderzoeken geen ontstekingen in mijn lijf aan. Nu heb ik inmiddels al met wat wetenschappers die zich met dit onderwerp bezig houden contact gehad en deze bevestigen, dat dit i.d.d. een verschijnsel is die aan Fibro wordt gerelateerd. Toch hoor/lees ik er in het algemeen weinig tot niets hierover.

Daarom de vraag: wie van jullie heeft naast de onzichtbare pijn ook duidelijke lichamelijke reacties en hoe zien die er dan uit?
Ik ben erg benieuwd!

Tot gauw!
Ninusz
Nieuw lid

Reumavorm: Fibromyalgie

Keer terug naar Fibromyalgie