door puntje » do feb 11, 2010 12:30 am
Ik liet de mtx altijd in mijn bovenarmen spuiten. Tegen buikspuiten kan ik ook niet zo. Dus na mij weten heb ik nooit echt een spuit in mijn buik gehad. Ze hebben voor een kijkoperatie wel geprobeerd, maar toen zat deze in mijn vinger en dat was ook niet de bedoeling. Toen is deze spuit in mijn bovenbeen gezet. Geef mij maar mijn bovenarmen of mijn bovenbenen. Werkt het beste voor mij.
Kan je niet tegen de buik, doe dan de andere lichaamsdelen uitproberen.
Ik liet de mtx altijd in het ziekenhuis spuiten door de afdeling bloedafname. Daar zijn verpleegkundige die het voor de afdeling reumatologie spuiten.
Maar dat is alleen in Tilburg. Maar misschien dat zo iets ook bij jullie is.
Ik zelf zal mijzelf nooit spuiten. Gewoon omdat ik dat niet leuk vindt en een soort spuitangst heb. Dus het is makkelijk dat nu de enbrel door een vaste verpleegkundige bij mij thuis wordt gespoten. Mijn hond is dol op haar. Ze heeft altijd lekkers voor mijn golden bij zich. Het zijn twee handen op een buik. Als de spuit in mijn bovenarm gaat, dan zit Bent in de mand. En gaat de spuit eruit, dan komt Bent uit de mand en krijgt ze een koekje.
Het kan ook de manier van spuiten zijn, want het de mtx brand toch best vond ik als deze werd ingespoten. Het is gewoon troep, dat wel werkt voor Reuma. Voor mij minder, maar voor andere mensen met Reuma werkt het super. Hoor ik via het reuma zwemmen.