Hallo,
Wat een mooie website is dit, heel interessant om te lezen. Sinds een paar maanden weet ik dat ik RA heb (en lichte AP op hoofd). Ik volg het Cobra-light onderzoek en ben erg tevreden over het resultaat: van de ontstekingen heb ik vrijwel geen last meer!
Maar:
Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die het volgende herkennen:
Ik heb heel veel last van hoofdpijn en met name pijn bij mijn slapen (beide kanten) en in mijn kaak (meestal één kant, maar wel links en rechts). Het is een zeurende pijn in de helft van mijn gezicht die meestal 's ochtends begint en de hele dag duurt. Het voelt als een voortdurende spanning en kramp in mijn kaak, slapen en hoofd.
Ook ben ik er misselijk van en heb ik last als er teveel lichtbronnen in een ruimte zijn (bijv. cafés ed) en ik wordt misselijk van teveel lawaai om me heen. Het lijkt dus een soort migraine/aangezichtspijn en is heel vervelend. Ik word er echt door uitgeschakeld. Vroeger had ik hier ook wel eens last van en zag ik ook vlekken tijdens zo'n aanval, maar nu heb ik het zonder vlekken en is de pijn veel langduriger.
Wie herkent dit? Kan dit door de reuma komen? En is er een oplossing voor?
Ik hoop dat jullie me advies hierover kunnen geven!