Warmte en zon

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: warmte en zon

Berichtdoor merit » di mei 04, 2010 8:59 pm

Momenteel kun je beter niet in Spanje zijn, bar slecht weer.

Zelf voel ik me stukken beter met een graad of 20-25.....dus laat maar komen die zon. :ebiggrin:
Groetjes Merit
merit
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor phurba » za jul 31, 2010 2:14 pm

Helaas voel ik me slechter met zo'n heet weer...
De reuma vlamt dan behoorlijk op. Beste temp is onder de 25 gr. voor mij!

Groetjes, Renate
phurba
Lid

Berichtdoor pierre » za jul 31, 2010 4:07 pm

Heerlijk voor de mensen die met warmer weer minder last hebben,lijkt me super! voor mij geld dit jammer genoeg niet met dit warme weer is de pijn veel heviger, maar zo het met alles is voor ieder mens is het anders.

Groetjes Pierre
pierre
Lid

Reumavorm: ra+ap

Berichtdoor Lilly » za jul 31, 2010 5:47 pm

Mijn reumatoloog zei dat dit vooral onder niet-reuma mensen een misverstand is.
Er zijn juist veel mensen met reuma die (door de hoge luchtvochtigheid hier in NL) in de zomer meer pijn hebben.
Deze mensen zullen vaak vanaf eind augustus/ begin september een goed periode hebben...
Hoe herkenbaar!!!
Afbeelding
Lilly
Lid

Reumavorm: RA en Bechterew

Re: Warmte en zon

Berichtdoor gvvianen » zo aug 16, 2015 10:00 am

Goedemorgen allen. Ik heb de laatste tijd juist veel meer klachten van pijn en gewrichten. Hoorde van een kennis dat zij dat ook heeft. Juist door warmte meer pijn en last van gewrichten. Bekend bij iemand?
Geertje
gvvianen
Nieuw lid

Berichtdoor Arkan » zo aug 16, 2015 10:52 am

Met warm en droog weer gaat het meestal iets beter.
Maar wanneer dlor de armte ook de vochtigheidsgraad van de lucht hoog is, dan gaat het stukken slechter en flakkert stijfheid en pijn weer volop op.
Een onweer kan ik exact voorspellen, dan raak ik gewoon niet meer recht en valt alles uit mijn handen.

Warm droog weer met een lage vochtigheidsgraad, dat is heerlijk.
Arkan
Lid

Reumavorm: psoriasis artriris

Berichtdoor Lalage » zo aug 16, 2015 1:06 pm

Bij mij maakt het weer helemaal niets uit.
Lalage
Lid

Reumavorm: reumatoïde artritis

Berichtdoor paroni » zo aug 16, 2015 1:53 pm

AnnemiekV schreef:Ik ga heel vaak in de infraroodsauna,en dat doet me toch goed zeg!!!Heb sinds mijn schoonouders dat ding aangeschaft hebben,heel wat minder vaak pijnstillers nodig!!!Bij mij werkt warmte dus wel,maar dat zal voor iedereen anders zijn lijkt me! :ewink:

Goeie tip! :ewink:
paroni
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor paroni » zo aug 16, 2015 1:58 pm

Volgens mij is warmte goed omdat dat ontspant. Maar de laatste keer in het ziekenhuis zei de reumatoloog dat ik mijn pijnlijke voeten, enkels ook s 'avonds kan koelen voor de pijn. Tja............??
paroni
Lid

Reumavorm: reumatoide artritis

Berichtdoor Lalage » zo aug 16, 2015 6:20 pm

Als je ontstekingen hebt dan kan koelen inderdaad verlichtend werken. Het hangt dus ook van de vorm van reuma af. Bij fibromyalgie en artrose maakt het weer volgens mij wel uit en daarbij helpt koelen niet, vermoed ik.
Lalage
Lid

Berichtdoor zonnetje73 » di nov 10, 2015 10:17 pm

De waarschuwing over Turkije vind ik voorbarig en niet gebaseerd op degelijk onderzoek. Naast RA heb ik zelf ook Crohn (chronische darmziekte). Ik moet dus oppassen met wat ik eet en drink. Inmiddels ben ik 3x in Turkije geweest, de laatste keer had ik nergens last van. Had een mooi all inclusive resort geboekt, ben er niet vanaf geweest zo mooi! Ik heb geen kebab gegeten en haalde alle ijsklontjes direct uit mijn drinken. Met mijn gewrichten ging 't gelijk beter (hier in NL waren beide elleboog gewrichten ontstoken), was er zo n 25 graden en elke dag gezwommen. En dit terwijl ik daar geen MTX of biological heb gebruikt.
zonnetje73
Lid

Berichtdoor ceesctve » za nov 28, 2015 8:30 pm

Ik werk in Afrika en kom met name veel in Rwanda en Botswana. Ik ben nederlander, maar mijn basis is Indonesia.

Ik had moeite om goede medische zorg te vinden hier. Gelukkig heb ik eindelijk een reumatoloog in Rwanda gevonden, die uit Uganda komt. Endelijke de medische zorg en aandacht die ik zo nodig had en medicatie die helpt.

Met name in Botswana (heet en droog klimaat) merkte ik verlichting van de pijn in mijn handen. Ik reed erg veel en mijn handen waren bijna altijd in de zon. Het geeft verlichting van de pijn met name overdag. In Rwanda met een warm maar vochtig klimaat merk ik minder voordelen van de warmte.

Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden en nu met lotgenoten kan communiceren.
Sterkte ermee en groetjes vanuit een zonnig maar regenachtig Rwanda.
Cees
ceesctve
Nieuw lid

Reumavorm: rheumatoid arthritis

Berichtdoor Lalage » za nov 28, 2015 11:33 pm

Hoi Cees,
Wat ik mij afvraag: komt reuma in Afrika net zoveel voor als hier?
Lalage
Lid

Berichtdoor ceesctve » zo nov 29, 2015 6:11 am

Lalage schreef:Hoi Cees,
Wat ik mij afvraag: komt reuma in Afrika net zoveel voor als hier?

Ik heb hier eigenlijk geengoed antwoord op en ken de statistieken niet. En aangezien het erg moeilijk hier medische zorg te vinden zegt het aantal patientien in de wachtkamer van de (moeilijk te vinden) reumatoloog ook niet veel. Ik hoor wel veel van mensen die RA hebben, maar er is geen vereniging of forum. Ik had het met name moeilijk met dat gevoel dat je helemaal alleen bent met je ziekte. Ik ben dan ook blij met mijn reumatoloog uit Uganda, die ik eindelijk heb gevonden! Sommige bloedtesten moesten van Rwanda naar Parijs worden gestuurd!

Ik heb een drukke baan en help bij het opzetten van beroepsonderwijs in Rwanda en Jemen. De RA maakt het best moeilijk!
ceesctve
Nieuw lid

Reumavorm: rheumatoid arthritis

Berichtdoor Lalage » zo nov 29, 2015 10:14 am

Wow dat lijkt me inderdaad een pittige combinatie, mooi dat je het toch voor elkaar krijgt!
Ik vroeg het me af omdat men in Afrika een andere leefstijl, ander klimaat en een ander eetpatroon heeft. Het zou interessant zijn om te weten of die zaken invloed hebben op het voorkomen van reuma. Maar goed, ik begrijp dat je geen arts bent ;)
Lalage
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis