friotasjes geweldig

Het forum waarin het voornamelijk over Reumatoide Artritis gaat.

Moderator: Martijn

friotasjes geweldig

Berichtdoor fleurtje » vr apr 09, 2010 10:50 am

hoi allemaal,
zou nog effe laten weten hoe ik gevaren ben met de koeling van mijn enbrel in die super frio tasjes.
nou geweldig, blijft minimaal 5 tot 6 dagen koel. je gooit het tasje 10 min. in koud water, die korreltjes zwellen op en het blijft dagenlang koel geweldig wat een uitvinding!!!! je moet alleen effe goed weten welke maat tas je moet nemen.
Ben trouwens enorm opgeknapt van deze vakantie. de rust en de temperatuur zijn helend voor mijn gewrichten geweest, de conclusie is dus eeuwig op vakantie emigreren naar een warm land en niet meer werken, maar ja dan moet eerst de staatsloterij voorbijkomen!!!!!! Hopelijk blijft mijn lijf zich nog een tijd zo gedragen want het is een verademing om je een poosje weer supergoed te voelen(was bijna vergeten hoe dat voelde)

bye
fleurtje
fleurtje
Lid

Reumavorm: RA

Re: friotasjes geweldig

Berichtdoor adeb » vr apr 09, 2010 7:14 pm

fijn dat je zo ween goede vakantie gehad hebt

en dat je medicijnen veilig mee konden reizen!!

Astrid
adeb
Lid

Reumavorm: artritus

Berichtdoor LilianM » vr apr 09, 2010 7:23 pm

Kijk dat is nu goed nieuws!
Welke maat heb jij en hoeveel van die pennen kunnen er in?
Weet ik wat ik moet bestellen als ik volgend jaar naar Bonaire ga. :wink:
LilianM
Lid

Berichtdoor Lilly » vr apr 09, 2010 8:18 pm

Fijn dat het goed ging met het tasje, en je lijf!
Welkom terug :ewink: !

Groetjes,
Lilly
Lilly
Lid

Berichtdoor fleurtje » zo apr 11, 2010 2:52 pm

hoi lilian, kijk effe op www.mediqdirect.nl daar staat een overzicht vd tasjes. ik heb de friotas groot rood nr. 900053 genomen. kunnen 3prikpennen in zonder verpakking. kosten 27,-- euro.Vooral niet langer dan 10 min. in water leggen anders zwelt het tasje te erg op en past er gelijk een prikpen minder in.Lekker vooruitzicht hoor bonaire!!!!

thanx voor jullie lieve welkomthuisreacties.

bye fleurtje
fleurtje
Lid

Berichtdoor Laurie » zo jul 11, 2010 8:29 am

Ik heb ook een rood Frio tas expeditie model (de grootste) besteld en geprobeerd, maar ik krijg het niet koel! Ik heb het volgends de instructies in koud water laten zwellen, kon ik alleen een prikpen in. Maar ik heb een platte koelkast thermometer erin gedaan en hij leest nog steeds 20 graden! Nou heb ik via een distributeur van de Frio tasjes in de VS vernomen dat het koelt tot 14-20C, veel te warm voor Enbrel!!!! Weet iemand hier raad mee?
Laurie
Nieuw lid

Berichtdoor fleurtje » do jul 29, 2010 9:36 am

hoi,
begrijp het niet, heb drie weken rondgereisd door amerika met het friotasje en totaal geen problemen gehad, het zal niet zo koud zijn als in de koelkast maar koud genoeg om goed te blijven. zodra de bestemming bereikt was enbrel in de koelkast leggen en de volgende dag weer op weg met het tasje.Ik had wel de verpakking van de prikpennen afgehaald anders passen er inderdaad maar een of twee in. In het koeltasje wat je van enbrel patientsupport krijgt blijft het ook niet koeler, hier moet je iedere keer die koelelementen invriezen wat lastiger onderweg is. Zolang de enbrel niet troebel is en geen vlokken heeft maar helder van kleur is, is er niks aan de hand.
succes ermee.

bye fleurtje
fleurtje
Lid

Berichtdoor LilianM » do jul 29, 2010 7:37 pm

Pfff je steld me gelukkig weer gerust Fleurtje.
We gaan volgend jaar 3 weken naar Bonaire, dus zal toch 3 spuiten mee moeten nemen.
Op de bestemming is een koelkast dus ik hoef alleen tijdens de vlucht ze koel te houden, en dan ook nog alleen op de heenweg.
Heb geinformeerd bij de KLM over bewaren van medicijnen in de koelkast van het vliegtuig, op zich doen ze het wel maar ze kunnen niet garanderen dat er plek is, dus ze adviseren wel een koeltas oid mee te nemen.

Hoe lang van te voren moest jij je tasje bestellen?
En welke kleur/grootte had je ook alweer?
LilianM
Lid

Berichtdoor fleurtje » di aug 03, 2010 10:50 am

hoi lilian,
kleur rood formaat groot artikelnr. 900053 bij www.mediqdirect.nl. binnen 2 werkdagen had ik ze in huis. wat ook helpt in het vliegtuig is om je tas op de vloer van het vliegtuig te leggen die is namelijk altijd steenkoud de bagageruimtes boven de stoelen zijn warm. heb ik ook gedaan en is prima verlopen. een tip, laat het friotasje vooral niet langer zwellen in koud water dan beschreven staat anders past er niets meer in. even vantevoren uitproberen en je kunt probleemloos op vakantie. misschien zijn er nu ook wel grotere exemplaren op de markt (net iets handiger denk ik)
succes!!!!
bye
fleurtje
fleurtje
Lid

Keer terug naar Reumatoide Artritis