Rok dragen en orthopedische schoenen

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

rok dragen en orthopedische schoenen

Berichtdoor cathy » di mei 25, 2010 9:25 pm

hoi allemaal,

na jaren tevreden te zijn geweest met relatief grove stappers, wil ik me al een tijdje graag wat vrouwelijker kleden. Dus eindelijk die leuke rokken aan die ik al jaren in mijn kast heb verzameld!

Maar elke keer struikel ik over hetzelfde probleem: mijn orthopedische schoenen. Samen met mijn stokkerige beentjes niet een erg charmante combi ;-)

Wie heeft tips/ervaringen over waar op te letten zodat de schoenen net iets eleganter worden of misschien een advies voor een goede schoenmaker (liefst in het noorden van het land) die ook een wat ruimere kleurkeuze heeft (niet alleen veel kleuren zwart, grijs en bruin, maar ook bijv groen en paars)? Of iets anders?

Alvast bedankt!

groetjes,
Annika
cathy
Lid

Reumavorm: JIA

Re: rok dragen en orthopedische schoenen

Berichtdoor martje » di mei 25, 2010 10:41 pm

Hallo Anika,als je orthopedische schoenen moet dragen.Dan worden ze toch helemaal gemaakt zoals jij ze wilt hebben?
Ik draag ook van die lompen schoenen,semi-orthopedisch.Dat zijn een soort bergschoenen die verbouwt zijn,met daarin een steunzool'.
Zie je me al lopen met een leuk zomerjurkje,balen.In de winter gaat het nog wel met een stoere spijkerrok en een marjo en ik koop kleding bij mijn schoenen.
Die bergschoenen zijn ook alleen in grijze of bruine kleuren.Ik loop me rot te zoeken naar witte halfhogen laarsjes.
Ze moeten steun geven aan m'n enkels.
Want dat valt nog wel te combineren met een capribroek of een leuke zwierige rok.
Ik zal in de toekomst wel helemaal orthopedische schoenen moeten,dan kan ik ze naar mijn eigen wens laten maken.
Ik ben wel blij met jou vraag,want ik dacht dat ik de enigste was die daar mee zit.
Ik hoop dat er nuttige reacties komen.
Groeten van Martje.
martje
Lid

Reumavorm: A.P. en artrose.

Berichtdoor LilianM » wo mei 26, 2010 6:38 pm

Nou laatst gaf iemand een tip over die Wolky schoenen, die zien er erg leuk uit.
http://www.wolkyshop.com/2-Home.html
Verder loop ik graag op Birckenstock slippers zomers, helemaal in ;) en een heerlijk voetbed.
Ik kan er tenminste uren op lopen zonder problemen.
LilianM
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor cathy » za jun 05, 2010 4:01 pm

hoi Martje en Lilian,

Volgens mij is de best mogelijke oplossing laarsjes (al dan niet orthopedisch) of inderdaad voor de afwisseling Wolky's, Loints, en dat soort merken. Denk aan El Natura Lista, Camper en Ecco. Ik heb net een voor mij nieuw merk ontdekt: Airstep.

Met orthopedische schoenen heb je inderdaad meer keuze in schoenen, maar hou bij het overstappen op orth schoenen en het kiezen van je schoenmaker wel rekening met het volgende:

a. een schoenmaker nooit precies een confectieschoen mag namaken ivm copyright (maar mag wel in de buurt komen)
b. de schoen moet vooral je voet omvatten en ondersteunen, dus daar wordt de vorm niet altijd charmant van. Wel kun je aangeven de schoenen zoveel mogelijk bijv in de punt te laten lopen, een losse hak te geven ipv een doorlopende, etc.
c. niet elke schoenmaker heeft evenveel kleuren leer om uit te kiezen: informeer naar de mogelijkheden om de leerkleur bij te bestellen die jij graag wilt
d. een algemene tip: kies niet voor vetleer, dat is veel te warm in de zomer. Soepel leer bevalt mij tot nu toe het beste.

Veel succes en ik hoop dat we veel meer rokjes kunnen gaan dragen!
groetjes,
Annika
cathy
Lid

Berichtdoor puntje » za jun 05, 2010 4:12 pm

Bij winkels/ bedrijven waar ze bijv. op grote schaal orthepedische schoenen maken, hebben ze ook andere soorten schoenen en laarzen. Worden ook op maat gemaakt is mij verteld.

Ik zelf heb niks aan mijn voeten, dus ga naar de gewone schoenenwinkel, maar ik let wel op dat ze stevig zijn, dus meestal zijn ze ook aan de prijzige kant.
puntje
Lid

Reumavorm: Reuma Artritis

Berichtdoor waterlelie » ma jun 07, 2010 2:58 pm

hallo,
is het misschien een idee om het te "versieren" met accesoires? denk bijvoorbeeld aan sokjes/kniekousjes dat je de voet gedeelte knipt en alleen de beengedeelte houd. of met wat bloemetjes versieren die je er wel weer er van af kan halen. of wat pailetjes ik noem maar wat. misschien is het een stom idee maar ik wou je helpen.
waterlelie
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor cathy » wo jun 16, 2010 5:57 pm

puntje en waterlelie, bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat details/accessoires idd wel een goed idee kunnen zijn om de aandacht af te leiden, of juist erop te vestigen en het leuker te maken. Bedankt voor het meedenken, zo komen we samen al tot een hele lijst!
cathy
Lid

Berichtdoor andreaalmelo » wo jul 21, 2010 12:34 pm

Ik kan natuurlijk niet beoordelen, waarom jij orthopedische schoenen nodig hebt, maar ik heb ook op dat punt gestaan, maar draag nu MBT schoenen, die je in meerder vormen kunt krijgen, ook sandalen.(mbtnederland.com.) Die schoenen zijn normaal 200 euro, maar verschillende zijn nu afgeprijsd zag ik net. (balen, heb al dure moeten kopen). Je mag ze vaak even uitproberen, ong 2 weken. Ik wil niet anders meer, en ik ben van mijn loop-en rugproblemen af. Kijk maar eens op die site en welke winkel ze verkoopt bij jou in de buurt.
andreaalmelo
Lid

Reumavorm: ra en bechterev

Keer terug naar Reumatoide artritis