Mijn huwelijk gaat erdoor kapot

Het forum waarin het voornamelijk over Reumatoide Artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Mijn huwelijk gaat erdoor kapot

Berichtdoor AnnemiekV » do jul 29, 2010 12:35 pm

fleurtje schreef:hoi allemaal,

ja mannen he, ze reageren net effe wat anders dan je zou willen maar dat wil niet zeggen dat ze je niet begrijpen ze uiten het soms een beetje klungelig. Als je pijn hebt en dat aangeeft willen ze meteen daar een oplossing voor vinden terwijl je eigenlijk alleen maar een luisterend oor wil en lekker even klagen, een oplossing is er toch niet (pilletje extra).
Het enige wat helpt is enorm veel humor.
mijn man en ik lachen wat af hoor om mijn reuma,bij het uitstappen na een lange autorit kom ik niet echt elegant uit de auto na een hoop gekreun en gesteun hoor ik steenvast "lekker vlot wijf ben ik mee getrouwd'" Tijdje onderuit gezakt op de bank zitten levert ook meestal hilarische taferelen op, probeer het altijd een beetje te verdoezelen door even te blijven staan maar dan hoor ik alweer, "'gaat lekker he schatje'", "'heb ik nog garantie op je"' hoe hoog is je inruilwaarde"' enz. enz.Ik moet hier altijd enorm om lachen en heb ook enorm veel zelfspot ook op mijn werk steek ik er de draak mee als iets niet wil lukken.
Humor en lachen is gezond!!!! (zou eigenlijk op recept te verkrijgen moeten zijn)

bye
fleurtje

Hoe herkenbaar!!! :lol:
Ook hier lachen we erom,en ik kan die humor echt waarderen,omdat ik weet hoe gek hij op me is hoor!!!
Ik heb een ligbedje voor in de tuin,en ik kan mijn man altijd effe roepen/bellen of smsen als hij me met de heftruck eruit moet komen tillen,whahaha!!
En ja,ook ik word ingeruild voor 2 van 18 of zo.
Heerlijk toch,als je het zo kunt bekijken,en daarvan kan genieten!!! :ebiggrin:
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: fibromyalgie,artrose

Re: Mijn huwelijk gaat erdoor kapot

Berichtdoor phurba » za jul 31, 2010 1:43 pm

Na lange tijd toch weer op dit forum beland....

Ik ben getrouwd met Edwin. Hij is er echt voor me! Wel geeft hij aan het enorm moeilijk te vinden om mij te zien "lijden" als ik een opvlamming heb. Hij probeert dan zoveel mogelijk van me over te nemen. Soms wel iets te veel..."ben geen invalide roep ik dan, ik heb reuma"....maar het beperkt natuurlijk een hoop. Veel praten, duidelijk zijn heeft bij mij geholpen. En waar nodig hulp vragen...voor mij één van de moeilijkste dingen...het liefste doe ik alles zelf... :oops:

Hopelijk kom je samen met je partner uit, Lis! Sterkte ermee!

Liefs, Renate
phurba
Lid

Reumavorm: RA

Vorige

Keer terug naar Reumatoide Artritis