Zoveel pijn wat is dit?

Het forum waarin het voornamelijk over Reumatoide Artritis gaat.

Moderator: Martijn

Zoveel pijn wat is dit?

Berichtdoor Chrissy » za jul 24, 2010 9:23 pm

Sinds donderdagmiddag heb ik hevige pijn aan de linkerkant van mijn borst/ribben en het trekt door naar mijn schouder en nek. Ik kan niet goed doorademen.
Gisteravond naar de huisartsenpost geweest en die stuurde me door naar het ziekenhuis. Daar is uitgesloten dat het een longembolie is of iets met m'n hart. Werd weggestuurd met de mededeling om als het over een week niet over was naar de huisarts te gaan. En omdat ik al de max. pijnstilling had, drie diclofenac 75 mg en 6 paracetamol konden ze niets doen.
Ik zei nou ik bel maandag wel de reumapoli want dit hou ik niet vol, ik kan niet liggen hoe moet je dan slapen?

Herkend iemand dit? Ik heb ook iets over syndroom van Tietze gelezen maar dat zit meer richting borstbeen dacht ik en bij mij zit het echt meer boven m'n linkerborst en naar de zijkant. Kan dit met reuma te maken hebben?
Ben een beetje wanhopig en daas van de pijn.

groetjes Chrissy
De allermooiste dingen in het leven zijn onzichtbaar en zelfs niet aanraakbaar, je kunt ze alleen maar voelen met je hart.

http://www.dagboektherapiehond.blogspot.com
Chrissy
Lid

Reumavorm: R.A., Artrose

Re: Zoveel pijn wat is dit?

Berichtdoor Martijn » za jul 24, 2010 10:34 pm

Bij de reumavorm SLE kan het voorkomen, wijst dan vaak op een ontstoken hartzakje of longvlies. Meestal hebben patienten dan ook verhoging of koorts. (heb je koorts?) Tietze is meer òp de borst, zoals je al zegt. Wel hebben mensen in een slechte periode vaak problemen met ademhalen vanwege de pijn.

Als ik je verhaal lees zou ik zeker nogmaals met de huisartsenpost bellen en vragen om advies, of misschien wel direct naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis gaan. Als met de nieuwe medicatie de pijn niet minder is geworden, vind ik dat je in je volste recht staat om dat te doen. Pijn hebben is een ding, maar maar ondraaglijke pijn hebben vind ik niet nodig.

Sterkte ermee, en laat ons weten hoe het afgelopen is...
http://www.gpsgek.nl
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Berichtdoor Chrissy » zo jul 25, 2010 11:23 am

Hoi Martijn

Bedankt voor je reactie, ik was door de huisartsenpost al doorgestuurd naar de Spoedeisende Hulp maar na bloedprikken en een foto vanwege de verdenking longembolie ben ik weer naar huis gestuurd. Ik ben blij dat het dat niet was, maar wat dan wel?
Wat ik dan heel lastig vind is, dat ik vertel dat ik reuma heb en echt wel weet wat pijn is, maar dat dit echt niet uit te houden is. Er wordt nauwelijks op gereageerd en alleen gezegd, het is geen lomgembolie en verder kunnen we niets aan pijnstilling doen. Wat niet waar is want er zijn ook andere middelen naast de diclofenac en de paracetamol die ik nu slik. Ik wordt voor mijn gevoel niet serieus genomen, als ik het over een week nog had moest ik maar eens langs de huisarts gaan... sommige artsen hebben echt geen idee wat pijn is!
Maar goed het ging vanmorgen ietsje beter,ik kan weer wat beter ademhalen. Ik heb/had geen koorts, zelf heb ik ook wel eens aan SLE gedacht, heb wel wat klachten die overeenkomen. Ik zal het de volgende keer aan de reumatoloog vragen. Maar heb je dan ook een positieve reumafactor?

groetjes Chrissy
De allermooiste dingen in het leven zijn onzichtbaar en zelfs niet aanraakbaar, je kunt ze alleen maar voelen met je hart.

Chrissy
Lid

Berichtdoor Lis » zo jul 25, 2010 1:44 pm

Het lijkt ook wel wat op een klaplong. Dit is meestal wel op de foto te zien, maar volgens Wikipedia niet altijd: "Dit is niet altijd duidelijk te zien; vooral bij een kleine, gedeeltelijke pneumothorax is de pneumothorax soms moeilijk vast te stellen." Hebben de artsen ook aan deze mogelijkheid gedacht?

Groetjes Lis
Lis
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Martijn » zo jul 25, 2010 1:56 pm

Chrissy schreef:Hoi Martijn

...

groetjes Chrissy

Nogmaals (maar misschien nu iets duidelijker): als je je niet serieus genomen voelt, sta je in het volste recht om terug te gaan, zeker met een klacht zoals je die omschrijft. Als patient met een klacht ben je 'zorgconsument' en moet je dus ook als 'consument' behandeld worden. Blijkbaar is dat niet gebeurd, anders had je hier niet dit bericht geplaatst...

Bij SLE heb je meestal geen positieve reumafactor (anders gezegd: hoort niet bij de ziekte, maar kan wel).
http://www.gpsgek.nl
Doe als een vlinder. Rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen!
Martijn
Site Admin

Reumavorm: SLE

Berichtdoor Chrissy » ma jul 26, 2010 6:55 pm

Hoi Martijn

Ik begrijp wat je bedoeld maar ik vind het vreselijk moeilijk om in dit soort situaties voor mijzelf op te komen en ik denk dat ik daar niet de enige in ben.... :? Maar vorige week heeft iemand ook al tegen me gezegd dat ik meer de regie in eigen handen moet nemen.
Het gaat in ieder geval vandaag weer iets beter, zelf denk ik toch sterk aan Tietze en ga het er met de reumatoloog over hebben. Maar ik ga er ook over nadenken hoe het komt dat ik met zo'n pijn gewoon weer over me heen laat lopen.

Bedankt!

Chrissy

Chrissy
Lid

Berichtdoor Navajo » ma jul 26, 2010 7:48 pm

Ik zou toch een longembolie nog niet uitsluiten. Ik heb zelf nu 2 keer longembolieeen gehad en de eerste heb ik bijna niet overleeft, omdat ze me weg stuurden. Op de foto's was niets te zien en ook bij het bloedprikken kwam er niets naar voren. Uiteindelijk kreeg ik er een zware longontsteking bij, waardoor ze me door de scan gooiden. Daarop was te zien dat ik een longembolie had. De tweede keer voelde ik dezelfde klachten weer. Weer naar het ziekenhuis en weer was er niets te zien op de foto's en bloeduitslag was goed. Ik was net 2 dagen gestopt met de sintrom, dus eigenlijk kon het niet zeiden ze. Heb voet bij stuk gehouden en uiteindelijk maakten ze een scan. En ja hoor weer een longembolie. Ze hebben me de eerste keer 3 keer weggestuurd met het zullen wel gekneusde ribben zijn. Ik had toen nog geen reuma. De 2e keer wel, maar dat wist ik toen nog niet (kon alleen niet lopen).

Heb je ook hartkloppingen?
Navajo
Lid

Berichtdoor Navajo » do jul 29, 2010 11:00 am

Weet je al iets meer?
Navajo
Lid

Berichtdoor Chrissy » do jul 29, 2010 7:09 pm

Het gaat gelukkkig een stuk beter nu, heb veel gerust en pijnstilling gebruikt. Vanmorgen heb ik het besproken met de fysiotherapeute van het ziekenhuis en die zei dat het wel eens de kraakbeengewrichtjes tussen ribben/borstbeen konden zijn. Die kunnen ook ontsteken, en dat is heel pijnlijk met ademhalen. Ik ben voor nu wel gerustgesteld omdat het ook weer wat beter gaat.

Martijn, ik heb nog een vraag over Lupus; ik heb sinds ongeveer een half jaar een rode vlek op allebei mijn wangen/jukbeen die soms branden het lijkt alsof ik een zonnebril op heb gehad in de felle zon. Maar ik zit nooit in de zon en het is ook als het dagen somber weer is. Vooral als ik me druk maak ( :oops: ) of erg moe ben speelt het op. Ik heb gelezen dat het bij Lupus kan horen maar brandt het dan ook zo? Ook heb ik zonneallergie op mijn borst met blaasjes enzo. En is de reumatoloog ook de degene die dit behandeld? Ik moet pas weer in oktober helaas.

groetjes Chrissy

Chrissy
Lid

Berichtdoor Lilly » do jul 29, 2010 7:24 pm

Hoi!

Als het inderdaad die ontsteking is tussen je ribben en borstbeen is, heb ik een tip voor je.
Ik heb dat namelijk ook. Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb het al een tijdje, en het duurt echt wel even voor het weggaat.
Mijn osteopaat heeft gemerkt dat mijn 6e en 7e wervel snel geblokkeerd zijn, als hij dat los kraakt is de pijn vele malen minder.
Doordat die ribben geblokkeerd zitten, doet het vooraan pijn.
Ik herken de pijnklachten van jou, als de mijne.
Dus mijn tip: zoek een (goed) osteopaat en leg hem/haar je verhaal voor.
Succes ermee!

Groetjes,
Lilly
Lilly
Lid

Keer terug naar Reumatoide Artritis