Ik ben genezen van reuma

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Ik ben genezen van reuma

Berichtdoor pierre » wo mei 02, 2012 5:51 pm

Pffff,kost je nog een hoop energie om die onzin te lezen!

Gr Pierre
pierre
Lid

Reumavorm: ra+ap

Berichtdoor pierre » wo mei 02, 2012 5:52 pm

Pfffff,kost je nog een hoop energie om die onzin te lezen

Gr.Pierre
pierre
Lid

Reumavorm: ra+ap

Berichtdoor Hannelore1976 » do mei 03, 2012 10:03 pm

Ik ben het helemaal met jullie eens.Als het echt zo is dan had niemand geen reuma meer.
Ik vindt het ook heel knap als je last heb van ontstekking aan je teen en vinger dat je
gelijk reuma heb.
Ik ben het met de andere eens als het echt zo was dan hadden wij die boek en medicijnen
wel van onze reumatologen gehad of dokter...Sorry...

Groetjes Hannelore
Leer van gisteren - Droom voor morgen - Leef vandaag.
Hannelore1976
Lid

Reumavorm: bechterew en Fibromy

Berichtdoor Ard » do mei 03, 2012 11:21 pm

Werkelijk waar.
Als je alles moet volgen wat er aan onzin (waar ik dit dus ook onder schaar) op dit forum wordt gezet om je te genezen dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Ik ben van mening dat er vormen van reuma zijn die over kunnen gaan. (zie hiervoor de verschillende vormen die er beschreven staan.) Of een dieet of extra vitaminen daar aan meehelpt? Ik heb geen idee.
Er zijn echter (en laat dat nu in de meeste gevallen zo zijn) ook vormen van reuma die nooit (lees nooit) meer overgaan. Of je nu met je linkerhand eet of met je rechterhand, het rauw eet of met vitaminen, het eerst 6 keer schud, 12 sec, in de magnetron stopt, het kookt met een vieze sok, enz.
Kortom bezint eer ge begint geldt voor ons allemaal. Ook al willen we het nog zo graag dat iets werkt zoals hier omschreven.
Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. Openbaring 21: 5. Wat een vooruitzicht!!
Ard
Lid

Reumavorm: nog niet bekend

Berichtdoor a-pos » zo aug 19, 2012 10:56 am

Wel een beetje laat maar toch een reactie op de poster.

Wat een lulkoekverhaal is dit.... Ik kan me niet voorstellen dat een dokter op deze magere klachten al meteen reuma kan ontdekken...In mijn beleving is reuma simultaan..dat wil zeggen altijd beide handen,knieen,polsen enz, hebben tekenen van ontstekingen en zwellingen.

Ja minder slechte produkten eten zal ongetwijfeld beter zijn voor je... En asbest kan je ook beter niet op je boterham smeren...en voor treinen liggen heeft ook nadelige gevolgen voor hart en nieren...

Ik ben blij dat je geen klachten meer hebt...mocht het uberhaupt al reuma zijn geweest.

Heeft de poster misschien ook een blauwe jurk aan of spreekt hij/zij ook met geesten in het hiernamaals?

Doe van mij dan meteen Silvia Millecam en Elvis Presley de hartelijke groeten.
a-pos
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor suzyq » vr okt 12, 2012 5:03 pm

Hey allemaal, Ik heb ook reuma, APsa, en ik ben ook beter geworden, grotendeels door voedingsveranderingen. Ik heb een heel lang stuk geschreven hier viewtopic.php?f=36&t=4304

Dus asjeblieft, er is zeker hoop. Het heeft me een jaar gekost om beter te worden, net zoals je stap voor stap ziek en zieker wordt moet je ook stap voor stap beter worden. Maar het is fantastisch. Als je zieker wordt moet je steeds accepteren welke dingen je elke keer niet meer kan. En als je beter wordt is het steeds alsof je kadotjes terugkrijgt. Lopen, en mijn schoenen weer aankunnen zijn dingen die nu in me naar boven komen.

Anyways, ik heb vet veel tips en probeer ze te geven als ik mensen verder kan helpen. Check even mijn lange post voor het hele verhaal en de theorie achter beter worden en wat je dus kan doen.

Voor de sceptici: reuma is een welvaartsziekte en is enorm in opkomst. Dus 40 jaar geleden of in azie doen mensen blijkbaar iets anders zodat ze veel lagere reuma statistieken hebben. En dat komt niet door de medicatie of de biologicals, het is het stadium ervoor wat telt.
Ons lichaam is in principe zelfhelend en medici begrijpen niet alles over ons lichaam. Hoe vaak heb je niet een vaag antwoord bij je dokter gehad?
Dus alle nieuwe medicatie heeft zeker geen dip in de reuma aantallen gebracht. Maar wel een piek in de inkomsten van medicijn fabrikanten.
Ik denk dat je er als medicijn fabrikant blijer van wordt als iemand de rest van hun leven biologials neemt dan dat als iemand beter is... denk je niet? Just a thought. En wat nou als ze naar de verkeerde dingen kijken. Wat nou als je lichaam de verkeerde ph waarde heeft door voeding zodat je organen niet goed werken en je niet van je afval stoffen afkomt? En wat nou als je een reactie op tarwe krijgt bjvoorbeeld, wat na een paar uur komt met spierpijn en een paar dagen aanhoud, maar je had niet kunnen verzinnen dat je niet goed tegen tarwe kon, omdat je dacht dat het goed voor je is.

Ok, in ieder geval hoop ik dat jullie iets aan mijn verhaal hebben en als je meer wil weten schoom niet me een berichtje te sturen of te mailen.

Groetjes Suzanne
suzyq
Lid

Reumavorm: apsa

Berichtdoor Lavender » vr okt 12, 2012 7:48 pm

Jezus wat een onzin kraam je hier weer uit.
Al op de eerste foto's die ooit genomen zijn zie je mensen met reumahanden, reumavoeten en kromme lichamen.
En dan heb ik het over begin 1900, dat is echt langer dan 40 jaar geleden.
Ik accepteer dat er genoeg ziekten zijn die wél onder de noemer welvaartziekte vallen, maar reuma valt daar absoluut niet onder.
If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Reumavorm: R.A. & Fibro

Berichtdoor AnnemiekV » vr okt 12, 2012 8:25 pm

Mijn oma had reuma toen ze een jaar of 30 was, en dat is net na de oorlog geweest, dus welvaart?? Fijn voor jou dat je je prima voelt, houden zo! ( wel irritant dat er nu in de 30 nieuwe berichten ineens staan, waardoor andere topics naar achteren worden gedrukt zo) :?
AnnemiekV
Lid

Reumavorm: Bechterew

Berichtdoor Dani- » vr okt 12, 2012 8:39 pm

Zelfs in het oude Egypte werd reuma ontdekt..
Statistieken zoals jij ze kent ken ik niet.

Welvaart of gezonde voeding zoals jij nu eet bestonden niet in de vorige eeuw én in de eeuwen ervoor. PH waarde bestond niet voor mijn Oma die varkenvet op brood at omdat er geen geld was. (geen reuma en fluitend 84 geworden)
Ik ga er niet veel verder op in. Jij hebt er blijkbaar kijk op.

Ik wil je verzoeken, SuzyQ, te stoppen met het overvloedig reageren op topics. Je hebt je eigen topic geschreven. Als iemand zich daar tot aangetrokken voelt zal die zeker naar jou reageren. Oude topics hoeven niet heropend te worden of er moeten terechte vragen zijn.
Dani-
Lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor Rene » ma okt 15, 2012 1:50 pm

Ik vind het weer heel bijzondere onzin en had eigenlijk geeneens zin om te reageren maar kan het toch niet laten.
Ik word doodziek van mensen die zeggen dat reuma te genezen is. Dacht het toch niet en waarom niet,
anders zouden ook deze "geleerden" allllll lannnggg eigen gegroeide veer in hun r..t hebben gestoken.

Het enigste wat je kan doen is ermee leren leven.
Doen wat voor jou belangrijk is.
Doen waar je je eigen goed bij voel.
Dingen laten waarvan jij weet die slecht voor jou reuma zijn.
en deze onzin niet geloven,dit hoort thuis in de kwebbelhoek onder domme opmerkingen.

Maar het belangsrijkste is nog vergeet vooral niet te leven
Het is afwachten tot er een geleerde met een veer in zijn r..t langs kom.

En suzyq wat betreft de statistieken als je onderstaande cijfers ziet, zou je dan niet denken als jou manier de oplossing is,
dat Nederland daar niet iets meer aandacht aan zou besteden.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Feiten en cijfers: (deze komen van reumafonds site).

Hoeveel mensen hebben dagelijks last van de gevolgen van reuma, zoals pijn, stijfheid en vermoeidheid?
Hoeveel mensen met reuma krijgen medische zorg?
Wat betekent reuma voor de werksituatie?
En voor de maatschappelijke kosten?

Onderstaand vindt u een aantal belangrijke feiten en cijfers over reuma in Nederland.
Deze gegevens zijn opgenomen in het rapport 'Nationale Peiling van het Bewegingsapparaat 2010' van TNO (maart 2011). Auteurs: A.M.J. Chorus, D.F. Schokker.
Opdrachtgever is het Reumafonds.

Hoeveel mensen hebben reuma?
Volwassenen met reuma: 2,3 miljoen
Kinderen met reuma: 3.000

Hoeveel mensen hebben welke vorm?
Artrose: 1,5 miljoen
Ontstekingsreuma: 500.000
Wekedelenreuma: 275.000

Zorggebruik
1,6 miljoen mensen met reuma zijn onder behandeling van een arts. Van deze mensen:

• maken 1,1 miljoen gebruik van fysiotherapie
• zijn 700.000 afhankelijk van hulpmiddelen
• moeten 630.000 dagelijks medicijnen innemen
• krijgen 200.000 een poliklinische dagbehandeling
• worden 135.000 opgenomen in het ziekenhuis

Reuma en werk

•Ongeveer 60% van alle mensen met reuma is jonger dan 65 jaar
•58% van de mensen met ernstige reuma heeft een betaalde baan. Bij mensen zonder reuma is dit 79%
•280.000 mensen met reuma zijn arbeidsongeschikt. Dit is 16% van de mensen met ernstige reuma. Bij mensen zonder reuma is dit 3,5%

Wat betekent reuma voor de maatschappij?

•Maatschappelijke kosten (productieverlies door ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid): circa 16 miljard euro per jaar
•Medische kosten: 3,2 miljard euro per jaar

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Just a thought.
Ik denk dat Nederland het dan voor geen meter interesseert dat een medicijn fabrikant niet meer blij is.

Rene
Rene
Lid

Berichtdoor robbierainbow » do okt 25, 2012 6:04 am

Hi. Ik had gezworen om NOOIT meer terug te komen naar dit forum. Door al de negatieve reacties die ik ondanks alle goede bedoelingen moest ondergaan. Tot ik een veertien dagen geleden een bericht kreeg van het reumaforum dat er een persoon was (suzyq) die zich veel beter voelde met wat ik hier op het forum heb neergeschreven. Na meer dan 6 maanden was er eindelijk iemand die ik heb kunnen helpen. Het gevoel dat ik iets goeds gedaan had voor een mens die veel pijn leed is onbeschrijfelijk. Ik ben blij dat al mijn pogingen om mensen te helpen uiteindelijk resultaat had. Kijk: van mij moet niemand iets doen. Ik kan begrijpen dat mensen weigerachtig staan tegenover iemand die genezen is van reuma. Ook mijn dokter zei me dat ik maar met de pijn moest leren leven. Wel ik ben blij dat ik het niet met zijn behandelingswijze ben begonnen. Ik dank de goede God dat ik door het boek van Dr. Giraud Campbell genezen ben. Moest ik het boek niet gevonden hebben dan zou ik (en daar ben ik vast van overtuigd) nog steeds reuma hebben. Suzyq wil een boek schrijven over mensen die genezen zijn van reuma en komt eerstdaags naar België voor een interview.
Groetjes.
robbierainbow
Nieuw lid

Reumavorm: geen ik ben genezen!

Berichtdoor Rene » do okt 25, 2012 7:02 am

robbierainbow schreef:Hi. Ik had gezworen om NOOIT meer terug te komen naar dit forum.
Groetjes.

Mooi, maar je bent niet echt een man van je woord he.

robbierainbow schreef: Suzyq wil een boek schrijven over mensen die genezen zijn van reuma en komt eerstdaags naar België voor een interview.
Groetjes.

Bedankt nu weten we haar beweeg redenen :evil: ze wil gewoon geld verdienen aan verkopen van onzin en ellende van andere mensen.

Rene
Rene
Lid

Berichtdoor Lavender » do okt 25, 2012 11:35 am

Zojuist las ik een zeer uitgebreid artikel in de Gezond Nu dat ging over Coeliakie (glutenintolerantie).
Wat ik niet wist, maar nu dus wél, is dat er 140.000 mensen in nederland rondlopen met deze ziekte die het niet gediagnosticeerd hebben gekregen tnt.
Wat ik óók niet wist, en nu dus wel, is dat 1 van de symptomen van glutenintolerantie reuma-achtige klachten kunnen zijn. En doordat de ontstekingswaarden dan ook verhoogd zijn, vaak door ontstekingen in de darmen, wordt bij deze mensen dus reuma vastgesteld. Hetzij RA hetzij AP want Coeliakie kan namelijk ook een psoriasis-achtige huidontsteking veroorzaken.

Bovenstaande in ogenschouw nemende kan ik me dus nu voorstellen dat mensen als SusieQ en RobbieRainbow claimen van reuma genezen te zijn nadat zij een glutenvrij dieet zijn gaan volgen.
Key is hier dan wel dat zij nooit reuma hadden, maar een glutenintolerantie.
Dat zij het etiketje reuma opgeplakt hebben gekregen is dan puur te wijten aan nalatigheid van de medische stand, welke per definitie zouden moeten controleren op een glutenintolerantie. Vooral bij mensen waarbij de reumafactoren niet aanwezig zijn in het bloed. (Maar dat is mijn mening!)
Ik ga me in ieder geval laten checken op Coeliakie.
Laatst bijgewerkt door Lavender op do okt 25, 2012 12:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
If you don’t like something, change it. If you can’t change it, change your attitude.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

Berichtdoor Dorine » do okt 25, 2012 12:11 pm

Interessant! Welk artikel was dat of waar kunnen we dat vinden?
Groet, Dorine
Dorine
Lid

Reumavorm: Sarcoïdose /ra

Berichtdoor Lavender » do okt 25, 2012 12:30 pm

Ik heb gekeken of ik het op de website van Gezond nu kon vinden, maar helaas.
Als ik tijd heb zal ik het even inscannen!

Ovrigens nog even aanvullend op bovenstaan de info, coeliakie komt vaak voor wanneer je:
Ijzertekort hebt
VitB12 tekort hebt
Vit D tekort hebt.

Ik heb alle 3.
- Maya Angelou
Lavender
Lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Reumatoide artritis