Wil heel graag info over Sulfasalazine "bijwerkingen..."

Het forum waarin het voornamelijk over reumatoïde artritis gaat.

Moderator: Martijn

Re: Wil heel graag info over Sulfasalazine "bijwerkingen..."

Berichtdoor doritos » wo nov 25, 2015 3:45 pm

Sulfasalasine heb ik geen last van. Hiervoor had ik MTX daar werd ik misselijk en dood moe van. Ik ben erg tevreden over de sulfasalasine.
doritos
Nieuw lid

Reumavorm: RA

Berichtdoor mariska83 » wo dec 02, 2015 3:54 pm

Ik heb sulfasalazine ook gebruikt. Ik heb er een erge huidreactie op gehad. Had over mijn hele lichaam rode vlekken en jeuk. Had ontzettende pijn aan mijn hele lichaam. Heb toen hele zware pijnstillers gekregen en medicatie is gelijk stop gezet. Het heeft nog ongeveer 2 weken geduurd voordat de reactie helemaal over was. Ik krijg deze tabletten ook niet meer voorgeschreven door de reumatoloog. Heb toen prednison gekregen ivm kinderwens. Nu ga ik vanaf morgen beginnen met methroxaat.
mariska83
Nieuw lid

Berichtdoor willy » zo dec 06, 2015 8:20 pm

ik heb dit medicijn in het verleden gebruikt, werd er depressief van!
willy
Lid

Reumavorm: r.a.

Berichtdoor Angul » vr dec 11, 2015 2:46 pm

zeeuws meisje schreef:Ik ben een van de weinige mensen die een anafalyctische shockreactie heeft gehad op sulfazalazine. Ik bleek allergisch voor een bestanddeel van het medicijn en na 3 dagen slikken was de ambulance nog net op tijd om me in leven te houden.

Maar dat is dus extreem zeldzaam en komt bijna niet voor...

Wel bijzonder om dit te lezen, ik heb hetzelfde gehad. Ik bleek ook allergisch te zijn voor Sulfazalazine en ben met anafalyctische shock opgenomen geweest is het ziekenhuis.
Angul
Nieuw lid

Reumavorm: artitis psoriatica

Berichtdoor JINTHE » za jun 10, 2017 9:38 pm

Ik ben hier nieuw daarom deze "late" opmerking. Ik kreeg na een paar dagen een verschrikkelijke schimmel in mijn mond, ik gebruikte toen ook mtx injecties. Ben in 3 maand 6 kg afgevallen. Braken van de mtx en alleen vloeibaar kunnen eten door de sulfa. Vorig jaar toch weer geprobeerd zonder mtx weer een schimmel. Voor mij geen sulfaat meer en mtx.
JINTHE
Lid

Vorige

Keer terug naar Reumatoide artritis